Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi aktiivimalli, miten käy jos uusi työ varma kuukauden jälkeen?

Vierailija
29.06.2022 |

Jään työttömäksi kuukauden ajaksi, koska kesällä ei ole töitä. Uusi sopimus on sovittu alkavaksi 1.8. ja on siis täysin varma. Jos ilmoittaudun työttömäksi, joudunko hakemaan töitä tämän kuukauden aikana? Enhän voisi kuitenkaan ottaa uutta työtä vastaan, koska olen jo lupautunut jatkamaan entisessä työssä elokuussa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja nyt kesän työttömänä. Käyn kahden viikon välein puolen tunnin ajan työkkärin velvoittavissa haastatteluissa. Syksyksi on luvassa töitä, mutta silti pitää käydä.

Jo ekalla kerralla oli jutun juuri loppua jo seitsemän minuutin kohdalla. Katsottiin samat asiat yhdessä läpi mitä olin jo ilmoittanut sinne työttömäksi ilmoittautuessani. Hienoa, että tällaiseen on tässä taloustilanteessa varaa! Ensi viikolla taas puoleksi tunniksi työkkäriin :-)

Vierailija
22/30 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän työttömyysetuutta saavan tulee hakea töitä? Niinhän se on aina ollut.

Mikäon ongelma?

Asennevamma?

En nyt sanoisi, että minulla on mitään erityistä ongelmaa tai asennevammaa. Ehkä se asennevamma on enemmän sinulla, joka vastailet tuohon sävyyn ketjuun.

Minä esitin vain kysymykseni, koska kiinnosti tietää miten uusi malli vaikuttaa, ja että pitääkö tosiaan hakea töitä ja sitten kertoa työnantajalle että olenkin oikeasti menossa muualle. Typerää ja turhaa byrokratiaa, joka myös vie mahdollisuuksia niiltä, joita kyseiset paikat oikeasti kiinnostavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voit yrittää hakea jotain parempaa kuin se, mihin olet menossa. Hyvällä onnella voit jopa saada, todennäköisesti et.

Tottakai hakisin parempaa paikkaa, jos sellainen sattuisi eteen, mutta tällä hetkellä se on hyvin epätodennäköistä, koska uusi sopimukseni on jo itsessään parempi kuin edellinen, saan syksyllä työnkuvan muuttuessa lisää työaikaa ja sitä myöten lisää palkkaa noin muutaman satasen kuussa.

Vierailija
24/30 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voit yrittää hakea jotain parempaa kuin se, mihin olet menossa. Hyvällä onnella voit jopa saada, todennäköisesti et.

Totta kai hakisin parempaa paikkaa, jos sellainen tulisi eteeni, mutta tällä hetkellä se on hyvin epätodennäköistä, koska uusi sopimukseni on jo itsessään parempi kuin edellinen. Saan syksyllä työnkuvan muuttuessa lisää työaikaa ja sitä myöten lisää palkkaa noin muutaman satasen kuussa.

Vierailija
25/30 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä on asiakkaina tuhansia, joilla on "varma työ alkamassa syksyllä" ja tähän vedoten ilmoittavat, että ei kannata hakea töitä. Jostain syystä monella on takana jo vuosien työttömyys, koska se "varma työ" ainakin jotenkin lipsahtaa ohi.

Jos haluaa etuutta, toimii tavalla, jolla etuuden saa eli hakee työpaikkoja. Siellä on nytkin monta tarjoilijan ja kesämyyjän paikkaa auki, ottavat ihan mielellään jonkun kuukaudeksi.

Minulla oli "varma työ alkamassa" kesäkuussa. Se myös alkoi, ja jatkuu loppuvuoden. Sitten alkaa työttömyysjakso, kunnes tämä varma työ taas jatkuu.

Sillä tavalla se on mennyt jo joitakin vuosia.

Vierailija
26/30 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus, ap! Olen samassa tilanteessa ja tyhmyyksissäni tai tietämättömyyksissäni olen lykännyt ilmoittautumista työkkäriin. En kuitenkaan haluaisi puolisonkaan siivellä elää tätä työttömyysaikaa ennen töiden jatkumista. Jokin lyhyt pätkä sopisi minulle myös, mutta saan usein vastaukseksi, että olen liian koulutettu. Miten se estää työnteon muka?

Vierailija
27/30 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja ja nyt kesän työttömänä. Käyn kahden viikon välein puolen tunnin ajan työkkärin velvoittavissa haastatteluissa. Syksyksi on luvassa töitä, mutta silti pitää käydä.

Jo ekalla kerralla oli jutun juuri loppua jo seitsemän minuutin kohdalla. Katsottiin samat asiat yhdessä läpi mitä olin jo ilmoittanut sinne työttömäksi ilmoittautuessani. Hienoa, että tällaiseen on tässä taloustilanteessa varaa! Ensi viikolla taas puoleksi tunniksi työkkäriin :-)

Eihän tuossa ole järjen hiventäkään! Vaikuttaa molempien osapuolien ajan tuhlaukselta.

Vierailija
28/30 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten olin vähän vastaavassa tilanteessa kuin AP. Työttömyysjakso oli vain vähän pidempi. olin kuitenkin allekirjoittanut sopimuksen syksyllä alkavasta useammankin vuoden projektista.

Silloin puolison tulot vielä vaikuttivat työttömyyskorvaukseen enkä saanut siltä kesältä työttömyyskorvausta. Ilmoittauduin työkkäriin vain koska ajattelin että sitäkin kautta voi olla mahdollista löytää joku työ kesän ajaksi.

Ei löydy löytynyt työtä, mutta kyykytystoimia sen sijaan tuli 🙄

Tuli nopeasti kutsu työnhakukurssille. Olin varannut loman juuri sille ajankohdalle ja ilmoitin TE-toimistoon, että en osallistu kurssille. Sain vastaukseksi hirveät huudot kuinka nyt tulee karenssia. Kun kerroin ettei sillä ole merkitystä kun en saa mitään työttömyysturvaa, huusi virkailija että se vaikuttaa sitten kun seuraavana kerran jäät työttömäksi.

Vierailija
29/30 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toimii toisinpäin eli firmat ilmoittavat hupihakemuksista. Työvoimapulan aikana heillä on oikeus olettaa, että työntekijöitä on tulossa töihin

Jos olisit ollut joskus elämässäsi päivänkin työelämässä nauraisit yhtä makeasti näille visioille joissa työpaikoilla käytettäisiin edes kahta sekuntia työaikaa kiintiöhakemuksen silmäilyyn .

Saati sitten että jollekin maksettaisiin palkkaa ilmiantojen tehtailusta koko Suomen taloutta kuristavan mielipuolisen kokoisen julkisen sektorin hyväksi.

Vierailija
30/30 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei tarvitse, voi, eikä oman edun nimissä edes saa kertoa. Tilanne on ihan junailtavissa. Älä ole liian sinisilmäinen ja luottavainen viranomaisiin, eivät ne sinun etujasi puolusta. Mitä nopeammin tämän opit, sitä paremmin pärjäät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi