Tajusin tänään, että mulla on vakavia muistihäiriöitä.
En ymmärrä, miten on voinut mennä pari kuukauttakin ilman että olen itse tajunnut muistavani näin vähän. Kärsin unettomuudesta ja masennuksesta ja olen kyllä ollut tietoinen siitä, että joudun tarkistamaan ja tarkistamaan ja vieläkin tarkistamaan kalenteriani, aikatauluja, paikkoja, sovittuja asioita jne, mutta tänään koko kaamea totuus paljastui.
Kirjastosta tuli 60 euron karhulasku. Poistin Inboxistani viestejä, jotka oli merkitty luetuiksi, mutta joista minulla ei ollut mitään muistikuvaa ja joihin en ollut reagoinut. Siis semmoisia tosi tärkeitä asioita, pakollinen luento (jolla siis en ollut koska en muista koskaan nähneenikään ilmoitusta), kirjaston palautuspyyntöjä, kurssi-ilmottautumisaikataulu ja ohjeet (nyt en sitten ole ilmottautunut ensi kevään kursseille), yhden tentin ajankohta (mennyt jo). Lisäksi on monia muita vastaavia juttuja. Eli mulla on menossa opiskelut ihan päin mäntyä siksi, etten tunnu muistavan oikein mitään.
Huh, mitähän sitä tekisi?
Kommentit (12)
Toi tietty on vähän hankalampi juttu, jos luet s-postejasi " unessa" , ja siten ne menevät kokonaan sivu suun.
Itselläni samaa.
Välillä aina havahdun ja yllätän itseni tekemästä jotain/lukemasta/kirjoittamasta, niin etten edes huomaa.
Monillehan käy niin esim. lukiessa kirjaa, että yht' äkkiä huomaakin vain ajatelleensa jotain muuta, vaikka " lukeekin" samalla kokoajan.
Minullekin niin käy vain myös muissa asioissa kuin kirjan lukemisessa.
Masennusta ja unettomuutta ja muisti pätkii ankarasti. Mulla ei ole koskaan mitään aavistusta edes siitä, missä viikonpäivässä mennään. Tälläkin hetkellä koko koti on täynnä muistilappuja siitä, että muistan mennä ylihuomenna lääkäriin, mutta saa nyt nähdä tulenko torstaina älyämään, että on torstai...
Tää univaje alkaa muutenkin tehdä kamalia tepposia. Kuulen ääniä. Mm. voin olla 100% varma, että olen kuullut miehen tulevan kotiin eteisessä ja kolistelevan siellä, ja huutelenkin sille sinne ja juttelen, ja kun menen katsomaan, ei siellä mitään ole. Ja silmien edessä leijuu välillä sellainen tumma " pilvi" ja mitä kaikkea. Nytkään en ole yksinkertaisesti saanut nukahdettua 42 tuntiin, ja silloinkin oli kyse vaan muutaman tunnin torkuista. Vaikka sängyssä kävin nytkin taas makaamassa kun väsytti niin, ettei mitään tolkkua.
kannattaa jo ottaa kunnon unilääkitystä. Auttaa. Samalla masennuslääkitys päälle, se palauttaa unet sitten pitkällä tähtäimellä.
Minulle riitti se, kun unohdin lompakon kotiin lentokentälle lähtiessä. Myöhästyin lennolta. Samoin tein lääkäriin ja saikkua hakemaan. Sitten nukuinkin kaksi viikkoa putkeen kotona.
lääkäriin. Mulla vaan on semmoinen ongelma, että nukahtamislääkkeet eivät sovi mulle. Melkein vain vaikeuttavat tilannetta kun väsyttävät päivälläkin vielä. Oisko joku väsyttävä antihistamii ni jota voisi käyttää?
Imetys nyt taitaakin sitten loppua tähän. Jotkut mömmöt tähän juttuun on saatava.
ap ihan vitsin terävänä.
Sillä saattaa olla tekemistä muistin kanssa. Luin jostain, että vauva-aikaan naisen hormoonit aiheuttaa muistikatkoksia ja sekavuutta.
kilpirauhasen vajaatoimintahan aiheuttaa muistamattomuutta ja masennustakin. Minulla todettiin vajaatoiminta puolisen vuotta synnytyksen jälkeen, ja myös unohtelin asioita. Pistin väsymyksen ja unohtelun täysin unenpuutteen piikkiin, kun toki yöheräilyä ja valvomista tuli pienen vauvan kanssa. Välillä oli sellainen olo, että oli ihan" sumussa" .
Tyroksiinihoito auttoi pian, ja sitten kun kilpirauhasarvot sai paremmalle tolalle, niin väsymys ja unohtelukin taittui.
Nyt kun imetän sekavuutta on todella paljon.
Kilpparit multa on ihan vasta tarkistettu rytmihäiriöiden takia (Ja rytmihäiriötkin mulla johtuu valvomisesta). Imetys on tavallaan niin loppusuoralla, siis lapsi on reilusti toisella vuodella ja maitoa tulee vähän, eli en usko sen olevan oikein selitys (Kun vielä kesällä ei ollut tämmöistä).
En saanut aikaa lääkäriin tälle päivälle. Huomiselle mulla on soittoaika.
ap.
on seurausta univajeesta, koska pysyäkseen kunnossa ihmisen muisti tarvitsee unta.
jos lopettelet nyt imetystä niin voisit harkita myös jotain luontaistuotetta? esim. valeriaana.
Tuntuu kyllä oikeastaan siltä, että teki vaan väsyneemmäksi tää uni, mutta silti. :) Tiedän jopa, että keskiviikkoa eletään... Ja mä tosiaan oon nyt viikon verran napsinut valeriaanaa, mutta ei se ihan hirveästi tunnu auttavan...
Ap, tsemppiä, että pääsisit sinne lääkäriin säkin. Mä itse päätin
heinäkuussa
, että nyt on pakko päästä lääkäriin. Vaan kolme kuukautta kesti, että oon saanut rohkeutta ja oikein ajan varattua ja tosiaan huomenna menen. Pakko saada mömmöjä.
4
Menin vain opiskelijaterveyshuoltoon tänään kun unettomuudesta seurannut ahdistus kasvoi sietämättömäksi. Sain sentään rauhoittavat lääkkeet ja ajan huomiselle.
Pelottaa tämmöinen muistin temppuilu, saapa nähdä, milloin paljastuu jotain isompaa mikä on vain seuloutunut pois harvasta päästäni :( Tällä hetkellä kyllä opiskelusotkut tuntuvat ylitsepääsemättömiltä, pelkään vain, ettei tämä ole suinkaan pahinta mitä on vielä tulossa.
ap.
Koita saada nuo hallintaan niin kyllä se muistikin alkaa pelaamaan.
Kokemusta meinaan on.
Tsemppiä!