Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tk-eläkeläiset

Vierailija
28.06.2022 |

Olen varmaan kysynyt tätä aikaisemminkin tällä palstalla, mutta kysyn vielä kerran. Miten ihmeessä te työkyvyttömyyseläkeläiset olette sopeutuneet eläkeläisen elämään?? Itsellä tämä ei onnistu, vaikka miten yrittäisi 😥 Kaikki päivät ovat vaan yhtä selviytymistä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vain hiljalleen löytää oman elämän malli ja asioita, jotka kiinnostivat tarpeeksi. Ja onneksi löytyi myös muutama oikea ihminen. Kirjoita alkuun vaikka päiväkirjaa, jossa pohdit, mitä elämästäsi haluaisit.

Vierailija
2/17 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa tkhylky.Pakkohan sitä olisi sopeutua,tää 11v roikkunut löydässä hirressä.Paluuta ei entiseen,työ vei terveyden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin monta vuotta päivätoiminnassa pari, kolme kertaa viikossa. Nykyään vietän paljon aikaa AV:llä. Luen myös kirjoja, kuuntelen musiikkia, leivon, laitan ruokaa, teen pienen kävelylenkin pari kertaa päivässä ja tapaan muutamaa läheistäni. Kerran viikossa käyn kristillisen seurakunnan tilaisuudessa. Silloin tällöin käyn kirppareilla. Teen kotitöitä yms.

Päivärytmi on hyvä olla olemassa, vaikkei olisi säännöllisiä menoja.

Vierailija
4/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö vielä kokemuksia/hyviä vinkkejä? T. Ap

Vierailija
5/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vuosikymmenet ollut kotona. En ole viihtynyt yhtään.

Vierailija
6/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin et sopeudu? Miten helvetissä olet ylipäätään eläkkeellä jos olet (mahdollisesti) työkykyinen? Minun kohdallani ei ole kyse siitä sopeudunko vaiko en - en yksinkertaisesti pääse sängystä suurimpana osana päivistä, eli olen lähes kokonaan invalidisoitunut. Tk-eläkkeeseen on pääosin tosi painavat syyt. Ei sen jälkeen mietitä edes muuta!

Vierailija
7/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän sivistää itseäni mahdollisimman paljon. Käytän monta tuntia päivässä median seuraamiseen. 

Luen paljon tietokirjoja ja kaunokirjallisuutta.  Käyn päivittäin lenkillä/uimassa.

Yritän pitää ystäviini yhteyttä.

Vierailija
8/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä masennuksen takia 😔

Vierailija
9/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rakentanut eläkkeellä just omannäköiseni elämän. En edes haluaisi takaisin siihen näennäiseen puuhasteluun, mistä jäin eläkkeelle.

Koulutukseni ja ammattini olisivat taanneet hyvät tulot, mutta olen tyytyväinen myös eläkkeeseeni.

Jouduin tk-eläkkeelle 31-vuotiaana, burnout eli masis oli dg.

Vierailija
10/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä näköistä elämäsi on? Minkä suuruisella eläkkeellä tulet toimeen? Itsellä vähän reilu 1500 netto.

Vierailija
11/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläke 1700€/ kk netto, hyvin tulen toimeen.

Vierailija
12/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke reilu 2000€ netto.

Vierailija
13/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso tk-eläkkeellä, n.800€ brutto, 3 alaikäistä lasta. Pakko tehdä puolisonkin oa-töitä, vaikka on niin huonossa kunnossa että miltei vaarallista tehdä. Itselläni matalapalkka-työ, 1700 brutto. 5 hlöä siis perheessä. Sossu-tukia emme saa.

Vierailija
14/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se alkuun paha paikka. Noh työt ei nyt ekana ollu mieles vaan ylipäätänsä miten selviää uudessa tilanteessa. Mutta olihan se eläke päätöskin paha kun jotenkin oli määrittänyt itseään niin paljon ammatin kautta. Lääkäri vaihtokin sitten mun fysioterapeutin psykofyysiseen niin tuli päätäki käsitellyt siinnä samalla.

Taloudellisesti ei onneksi ole ollut vaikeaa.

Paljon on mennyt aikaa kun on opetellut mitä voi tehä minkä verti kivuilta. Joidenki asioiden kanssa tulee vieläkin painittua kun tahto olis kova mutta fysiikka ei pysty.

Paljon olen uusia harrastuksia löytänyt joilla täytän tyhjiä kohtia. Opetellut uusia juttuja jne.

Nyt on 3 vuosi menossa eläkkeellä. Ikä 39

Vierailija
15/17 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä vanhaa aihetta. Mitä teille palstan tk-eläkeläisille kuuluu? Miten kesänne on mennyt? Itsellä edelleen vaikea sopeutua tähän eläkeläisen elämään. T. Ap

Vierailija
16/17 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on vaikeaa. Päätät itse, mitä teet. Nukut pitkään, nautit aamukahvit rauhassa ja menet vaikka torille. Marja-aika alkoi. Voi matkustaa vaikka kotimaassa. Uida, kuvata luontoa. Olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä enkä palaa työelämään. Autan puolisoa.

Vierailija
17/17 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tk-eläkkeellä joutuu väkisinkin syrjään yhteiskunnasta jos ei pidä puoliaan. Minä tarvin rollaattoria, potkupyörää ja muita apuvälineitä selvitäkseni. Kivut ovat hyvästä lääkityksestä huolimatta merkittävät ja elän niiden mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme