Mitä eroa on bi-seksuaalilla ja pan-seksuaalilla?? Eikö ole sama asia?? Selittäkää!
panseksuaali tarkoittaa sitä, että rakastuu ihmisiin sukupuoleen katsomatta, ja bi on sama kun voi olla miesten ja naisten kanssa!
Kommentit (163)
Pan kelpuuttaa nekin, jotka eivät pidä itseään miehinä eikä naisina.
Olen biseksuaali ja en pidä todennäköisenä, että alkaisin suhteeseen transihmisen kanssa
Käyttää pan suolaa lisätäkseen kiksejä.
Merkityksetöntä. Tykkäilkää kestä tykkäätte,ja jos toinen (tai sovitusti toiset) tykkää takasin niin hyvä juttu. Miksi näitä höpö höpö nimityksiä pitää väkisin vääntää?
Vierailija kirjoitti:
Hä? Mitä ne sitten on? Pakkohan heidät on nähdä jompana kumpana, ei tuo nimike selviä ennen kuin keskustelee. Eli ihastun johonkin poikaan ja sitten hän kertoo olevansa pan-seksuaali. Minä en sitä tiennyt vaan ihastuin siihen mitä näin.
Panseksuaalilla on enemmän liikkumavaraa kaiken kaikkiaan, olen käsittänyt, että heille ikä, sukupuoli ja ulkonäkö eivät merkitse niin paljon kuin useimmille. Biseksuaali tarkoittaa ihan vaan sitä, että kiinnostuu seksuaalisesti miehistä ja naisista, mutta voi tykätä esim pelkästään suunnilleen oman ikäisistä komeista miehistä ja naisellista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Ja näköjään heterollakin pitää olla toinen nimike, Cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä sukupuolta.????
Höpsis. Olen cisnainen ja lesbo. Cis tarkoittaa, ettei ole trans. Yleensä tarpeeton etuliite, joskus tarkkuuden vuoksi kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Ja näköjään heterollakin pitää olla toinen nimike, Cis-sukupuolinen tarkoittaa henkilöä, joka kokee sukupuoli-identiteettinsä vastaavan syntymässään määriteltyä sukupuolta.????
Eikö homo tai bi voi olla cis myös.
Olisi korkea aika saada hyväksyntää myös biologisesta iästä poikkeavalle ikäidentiteetille. Olen vasta 25, mutta tunnen itseni 65-vuotiaaksi. Yhteiskunta kohdistaa minuun syrjintää, koska en pääse eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Olen cisnainen ja lesbo. Cis tarkoittaa, ettei ole trans. Yleensä tarpeeton etuliite, joskus tarkkuuden vuoksi kätevä.
Siis häh? Apua! En tajua. Olenko mä siis cis kun en ole trans.?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne sitten on? Tää menee jotenkin yli mun ymmärryksen. Että mitä ne on, jotka ei pidä itseään naisina tai miehinä? Muunsukupuolisia? Mutta mitä se tarkoittaa käytännössä? Miten ne siis kokee itsensä? Vai onko tää vaan tätä terminologiaviidakkoa, josta jokaisen pitäisi olla tietoinen ainakin sateenkaariväen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat sitä mieltä, että myös bi voi tykätä nonbinäärisistä ihmisistä.
Määritelmiä riittää. Bi tai pan, kaikki on mulle ok :)
Vierailija kirjoitti:
Merkityksetöntä. Tykkäilkää kestä tykkäätte,ja jos toinen (tai sovitusti toiset) tykkää takasin niin hyvä juttu. Miksi näitä höpö höpö nimityksiä pitää väkisin vääntää?
Jos käyttää esimerkiksi tinderiä, ei ole kovin kätevää ilmaista itseään sanomalla, että tykkään kestä tykkään enkä meinaa kertoa siitä muuta.
Tämä on hyvä ketju, tässä selvitetään nyt nimikkeet ja saa kysyä asiasta.
Mä luulin aina, että panseksuaali pitää panemisesta.
Bi-seksuaali pitää normaaleista ja luonnollisista mies- ja naisvartaloista. Panseksuaali pitää friikeistä hormonimuokatuista ja leikellyistä vartaloista.
Martin kirjoitti:
Olisi korkea aika saada hyväksyntää myös biologisesta iästä poikkeavalle ikäidentiteetille. Olen vasta 25, mutta tunnen itseni 65-vuotiaaksi. Yhteiskunta kohdistaa minuun syrjintää, koska en pääse eläkkeelle.
Mä koen itseni kissaksi ja pidän vääränä että mut pakotetaan maksamaan veroja.
Pan-seksuaali siis on kiinnostunut ihan kaikista, riippumatta siitä ovatko miehiä, naisia, transmiehiä, transnaisia, sukupuolettomia, homoseksuaaleja, heteroseksuaaleja.... Itse olen bi, enkä kiinnostu seksuaalisesti esim. transihmisistä tai homomiehistä tai heteronaisista.
Panseksuaali on nykyajan biseksuaali, joka oli muotia joskus ysärillä. Samoin kuin ysärillä, useimmat kovaan ääneen paneiksi julistautuvat ovat yksinomaan heterosuhteissa cis-ihmisen kanssa. Itsekin tiedän muutaman panseksuaalisuudestaan kovasti möykkäävän naisen,joita todellisuudessa kiinnostavat pelkästään pelkät hetero cis-miehet, eikä muita edes deittailla.