Vauva vuonna 2008?
Olenko ainoa,joka haluaisi vauvan vuonna 2008?Kuulostaa ihan hullulta ja suunnitelmalliselta, kun lapsia ei tilata,vaan saadaan,MUTTA:
mies ei ole halunnut toista lasta VIELÄ, joten aika vaikea on ollut sitä yksin hankkia.
Tässä vain mietin,että voisin hyvinkin päästä elämässäni ja vauvakuumeessani eteenpäin, kun vain jyrkästi lykkäisin haaveitani.
Itse olisin silloin 38v ja esikoinen eskarilainen...
Kommentit (26)
Itse olen myös 38v vuonna 2008 mutta esikoinen ei ole silloin vielä ihan eskari-iässä =) Voisi olla minun kirjoittamani aloitus!
Toista lasta on yritetty 4,5 vuotta. Ei kaikki mene aina niin kuin suunnittelee.
Mikään hirveä kuume ei kyllä ole päällä, mutta tiedän haluavani vielä toisen lapsen elämäni aikana. Myös mies haluaa lapsen. Sitä ennen haluan kuitenkin viedä opintoni loppuun (noin vuosi jäljellä) ja olla pari vuotta työelämässä. Siksi siis seuraavaa voisi alkaa yrittää joskus talvella 2009. Olen silloin 32 vuotias ja esikoinen 11-vuotias.
Ja eihän se elämä koskaan välttämättä suunnitelmien mukaan mene (kuten jo yllätyksenä tullut esikoiseni minulle opetti), mutta voihan sitä silti suunnitella ja toivoa menevän.
En ymmärrä, miksei lapsen tekoa saisi miettiä etukäteen -pitkälläkin aikavälillä- niin kuin mitä tahansa muutakin elämään liittyvää. Ajatteleehan ihmiset niinkin, että " valmistun sitten tuolta korkeakoulusta joskus vuonna se-ja-se" , " menemme naimisiin kahden vuoden päästä kesällä" tai että " muutamme todennäköisesti ulkomaille vuonna se-ja-se" . Yleensä elämää nyt hahmotetaan ainakin muutama vuosi eteenpäin...Ja voihan niihinkin suunnitelmiin tulla muutoksia ja esteitä. Voi tulla työttömyyttä, sairautta, yllätysvauvoja, yllätyseroja jne,mutta silti on tärkeä olla jokin visio tulevaisuudesta.
Ei kai kukaan ajattelekaan, että vauva tulee kuin tilauksesta juuri silloin kun sen haluaa, mutta voihan (ja kannattaakin) silti suunnitella tekevänsä lapset juuri omaan tilanteeseen sopivaan elämänsaumaan. Liian paljon minusta tehdään niitä vauvoja nimenomaan liian lyhyellä suunnittelulla, vastarakastuneina tai vauvakuumeen yllättäessä, toinen osapuoli usein myös projektiin painostettuna...
tyttö täyttää helmikuussa 2008 kolme vuotta ja toivottavasti silloin olen raskaana :-)
38v. aikaistaisin projektia edes hieman tyyliin " vauvan yritys alulle vuoden 2007 alusta" . Jos olisit 10 vuotta nuorempi voisi vauvaa suunnitella vuoden mukaan mutta nyt en enää suunnittelisi noin tarkasti.
koska sen tekeminen oli niin hankalaa järkyttävän pahoinvoinnin jatkuessa kuukaudesta toiseen, ja pieni esikoinenkin piti hoitaa.
Mutta valmiiksi tuli! Olin sitten vielä hoitovapalla pari vuotta ja nyt olen työssä, eikä tarvitse keskeyttää uraa äitiysloman takia. Lapset pienellä ikäerolla ovat mitä parhaimmat leikkikaverit nyt, kun kuopuskin jo jotain leikeistä ymmärtää.
En tosin mene vanomaan, ettenkö vielä joskus saa vauvakuumetta...
Vaikka olenkin aina ollut sitä mieltä, että haluan lapseni nuorena ja kaikki lyhyillä ikäeroilla.
Mutta jokainen tekee niinkuin itselle parhaiten tuntuu sopivan.
Meillä alkuvuodesta syntynyt esikoinen ja toista ollaan suunniteltu vuodelle 2008, jotta ikäeroa tulis reilu 2vee. Voi olla, ettei malteta odottaa ja alammekin aikaisemmin yrittämään toista, mutta tämän hetkisen " suunnitelman" mukaan vuosi 2008 olisi hyvä aika saada toinen lapsi.
Miksi haluat vapaaehtoisesti noin hurjan pitkän ikäeron lapsillesi?
Niin vaan kävi että heti tulin raskaaksi ja ikääkin on melkein 40 v.
Nyt vaan toivottavasti kaikki menee hyvin!
Nyt on jo vauvakuume mutta järki sanoo että vielä en jaksa kun kakkonen on valvottanut aika lailla. joten pitäis malttaa odottaa kun raskausaikana olen molemmilla kerroilla ollut todella huonossa kunnossa.
Tai sitten menisin hormonihoitoihin. Olis vaan tosi sööttiä saada vauva samaan aikaan esikoisen kanssa, musta tulis mummi ja äiti yhtä aikaa. Mitähän vielä suunnittelis? Mitä te muut teette kesälomalla vuonna 2020?"
Mielelläni laittaisin raskautumisen alulle heti,kun ikääkin on, mutta kun ei se siis yksin onnistu... Vauvakuume on tässä vienyt kaikki ajatukset jo viimeisen vuoden ja mies vain jarruttelee. Haluan kuitenkin, että lapsi saa alkunsa niin, että molemmat vanhemmat häntä toivovat: eikö se ole paras mahdollinen alku lapselle?
Nyt vaihdoin juuri työpaikkaa, joten ihan heti en voi raskaaksi hankkiutua (mm. 4kk koeaika), mutta sitten! Jos siihen mennessä saisin miestäkin houkuteltua: pakottaa en voi ja suunnitelmallisuus ei tämän miehen kanssa ihan onnistu...
Tiedän riskit ja tiedän senkin, etten ehkä koskaan enää raskaaksi tule. Minulla ei kuitenkaan olevaihtoehtoja, ellen vaihda heti mieheen, joka haluaa heti lapsia kanssani.
Se tietysti on kaikkein katkerinta, että siirtää omia haaveitaan miehen takia ja ei sitten ehkä niitä koskaan pääse toteuttamaankaan.
Pieni toivonkipinä minulla kuitenkin olisi tuosta vuodesta 2008. Silloin olisin jo ollut vuoden päivät uudessa työssä ja mikä olisi sen mukavampaa,kun viedä vauvan kanssa esikoista eskariin... ap
Ja nämä 3 tähän asti on tulleetkin heti kun on haluttu joten en usko vaikeuksia olevan vauvan saamisessa.
Kuopus täyttäisi tuolloin 3v ja esikoinen olisi 8v.
liittyä kerhoon, lapset -04 ja -06 niin eikös 08 vielä mahtuis mukaan!
joten hyvää vauvanteko-ikääkin tässä on yli 10 vuotta ;)
Itse ajattelin, että jo vuosi 2007 olisi sopiva, mutta mies toppuuttelee. Vauva siis laitetaan tilaukseen vasta ensi vuoden puolivälillä. Toivottavasti tärppää. Ikää minulla olisi silloin 25 ja esikoinen täyttää sinä vuonna 3, joten olisihan se korkea aika sille toiselle lapselle =)
Riippuu tekeekö sun mies oman osuuden arjen metatyöstä.
Ja myös pari vuotta sitten :)