Tapailukumppani suuttui kun en lähteny juhannuksena saareen
Ollaan (tai oltiin) tapailtu miehen kanssa muutama kuukausi. Suhteessa ollaan siinä vaiheessa, että deittiprofiilit poistettu ja sovittu ettei tapailla muita. En kuitenkaan kutsuisi häntä vielä miesystäväkseni, enkä usko että hänkään kutsuu minua naisystäväkseen. Nähdäkseni oltiin menossa siihen suuntaan, että kesän aikana päätettäisiin virallistaa suhde, koska asiat sujuneet hyvin ja menneet omalla painollaan eteenpäin.
Meillä oli juhannussuunnitelmana viettää yhdessä rennosti aikaa kaupungissa, koska miehellä oli vielä perjantaina aamusta töitä. Tämä suunnitelma sopi itselleni hyvin, koska viihdyn muutenkin kaupungissa juhannuksena (etenkin näillä helteillä, kun kotonani ilmalämpöpumppu). Viime viikon torstaina tavattiin ensimmäistä kertaa sitten viikonlopun, kun mies innokkaana ilmoittaa, että meidät kutsuttu hänen ystävänsä mökille saareen ja hän on kutsun hyväksynyt. Ok, ei siinä mitään, mies saa kyllä mennä mutta suuttui, kun ilmoitin etten lähde hänen mukaansa. Mua ei haitannut ollenkaan, vaikka ei vietetykkään juhannusta yhdessä (vaikka toi suunnitelmien muuttaminen selän takana kiukutti), mutta mies ei ymmärtänyt yhtään miksi en halua lähteä. Itse en ole kova ryyppäämään, ja tiedän, että tuossa kyseisessä porukassa kuluu skumppaa ja snapseja jokaisella vähän runsaammalla kädellä. Saarella tasan yksi, joka sinne olisi voinut meidät veneellä kuljettaa, ja hänelläkin oli suunnitelmissa nauttia alkoholia. En koe oloani mukavaksi vieraassa SAARESSA ilman mahdollisuutta välittömään paluuseen mantereelle ja kotiin. Olen perussairas ihminen, ja pahin mahdollinen kauhuskenaario olisi saada tuolla sairaskohtaus ja muut niin kännissä, ettei osattaisi toimia.
Mies vietti torstai-illan mun luona, vaikutti vähän loukkaantuneelta mutta kuitenkin siltä että ymmärsi kun selitin. Sen jälkeen ei ole vastannut mun viesteihin, avannut ne lähes välittömästi kuitenkin. Laittanut kuvia someen miten IHANAA on lomailla saarella tosiystävien seurassa, mikä lähinnä huvittaa itseä kun kyseessä 3-kymppinen aikuinen mies. :D Viimeksi laitoin lauantaina hyvää juhannusta-toivotuksen, eipä ole siihen vastannut.
En tiedä miksi päätin tänne kirjoitella, ehkäpä eniten naurattaa tämä tilanne ja sen käsittämättömyys, mutta mitä luulette, kuulenko miehestä enää koskaan? Mun mielestä kun oltiin sovittu ettei tapailla muita, pitäisi jonkinlainen ero myös sopia ja keskustella tilanne edes päällisin puolin läpi.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä.
Eilen illalla kuulin miehestä ensimmäistä kertaa. Laittoi viestiä missä kyseli miten juhannus meni! :D Nauratti ihan hulluna, vastasin vaan että oli kivaa ja rentouttavaa, mites teillä sujui? Ohitti mun kuulumisten kyselyn ja alkoi tiedustella milloin näemme seuraavan kerran. Sanoin että asia taitaa nyt kyllä olla niin, että meidän tapailu päättyy tähän näiden juhannuksen tienoilla ilmi tulleiden varoitusmerkkien vuoksi. Kirjoitin myös, että en mielellään olisi enää yhteydessä ellei ole pakottava tarve, pääsen nollakontaktilla paremmin yli. Luki viestin heti ja alkoi pommittaa puheluilla, mikä mun mielestä on aina vähän kyseenalaista. Taisin siis todellakin väistää luodin?
Kiitos kommenteista, kiva että moni antoi vertaistukea ja ymmärrystä perussairaalle ahdistuneelle ihmiselle. :D
Ap
Aika heppoisin perustein ero tuli minun mielestäni, varsinkin jos mitään tämän pahempia "red flageja" ei ole ollut havaittavissa. Mielestäni on ihan ymmärrettävää, jos harmistunut ihminen hetken mököttää. Joku päivän vastaamattomuus viesteihinkin nyt menee, kellään ei ole velvollisuutta näpytellä kännykällä salamana vastauksia, varsinkin, jos on muiden seurassa. Lapsellinen mielenosoittaminenkaan ei ole mielestäni mikään niin vakava luonnevaurio, että sen takia kannattaisi muuten hyvästä tyypistä erota.
Ne ihan oikeat red flagit ovat jotain ihan muuta kuten ilkeys, väkivaltaisuus, aggressiivisuus, mustasukkaisuus, päihteet... No, kukin tyylillään ja jokainen tekee omat valintansa.
En kyllä itsekään olisi jonkun miesjoukon kanssa saareen lähtenyt ihan turvallisuussyistä. Pitää päästä heti pois halutessaan, jos tilanne alkaa näyttää ahdistavalta. On niitä naisia ennenkin kännibileissä ja selvinpäinkin joukkoraiskattu, kuullut jopa tapauksesta, jossa mukanaolija oli aviomies.
Plus että aloituksessa ap sanoi, että mahd. ero pitäisi käsitellä läpi. Nyt miehen soitot ja käsittely-yritykset ovat "kyseenalaisia"