Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailukumppani suuttui kun en lähteny juhannuksena saareen

Vierailija
27.06.2022 |

Ollaan (tai oltiin) tapailtu miehen kanssa muutama kuukausi. Suhteessa ollaan siinä vaiheessa, että deittiprofiilit poistettu ja sovittu ettei tapailla muita. En kuitenkaan kutsuisi häntä vielä miesystäväkseni, enkä usko että hänkään kutsuu minua naisystäväkseen. Nähdäkseni oltiin menossa siihen suuntaan, että kesän aikana päätettäisiin virallistaa suhde, koska asiat sujuneet hyvin ja menneet omalla painollaan eteenpäin.

Meillä oli juhannussuunnitelmana viettää yhdessä rennosti aikaa kaupungissa, koska miehellä oli vielä perjantaina aamusta töitä. Tämä suunnitelma sopi itselleni hyvin, koska viihdyn muutenkin kaupungissa juhannuksena (etenkin näillä helteillä, kun kotonani ilmalämpöpumppu). Viime viikon torstaina tavattiin ensimmäistä kertaa sitten viikonlopun, kun mies innokkaana ilmoittaa, että meidät kutsuttu hänen ystävänsä mökille saareen ja hän on kutsun hyväksynyt. Ok, ei siinä mitään, mies saa kyllä mennä mutta suuttui, kun ilmoitin etten lähde hänen mukaansa. Mua ei haitannut ollenkaan, vaikka ei vietetykkään juhannusta yhdessä (vaikka toi suunnitelmien muuttaminen selän takana kiukutti), mutta mies ei ymmärtänyt yhtään miksi en halua lähteä. Itse en ole kova ryyppäämään, ja tiedän, että tuossa kyseisessä porukassa kuluu skumppaa ja snapseja jokaisella vähän runsaammalla kädellä. Saarella tasan yksi, joka sinne olisi voinut meidät veneellä kuljettaa, ja hänelläkin oli suunnitelmissa nauttia alkoholia. En koe oloani mukavaksi vieraassa SAARESSA ilman mahdollisuutta välittömään paluuseen mantereelle ja kotiin. Olen perussairas ihminen, ja pahin mahdollinen kauhuskenaario olisi saada tuolla sairaskohtaus ja muut niin kännissä, ettei osattaisi toimia.

Mies vietti torstai-illan mun luona, vaikutti vähän loukkaantuneelta mutta kuitenkin siltä että ymmärsi kun selitin. Sen jälkeen ei ole vastannut mun viesteihin, avannut ne lähes välittömästi kuitenkin. Laittanut kuvia someen miten IHANAA on lomailla saarella tosiystävien seurassa, mikä lähinnä huvittaa itseä kun kyseessä 3-kymppinen aikuinen mies. :D Viimeksi laitoin lauantaina hyvää juhannusta-toivotuksen, eipä ole siihen vastannut.
En tiedä miksi päätin tänne kirjoitella, ehkäpä eniten naurattaa tämä tilanne ja sen käsittämättömyys, mutta mitä luulette, kuulenko miehestä enää koskaan? Mun mielestä kun oltiin sovittu ettei tapailla muita, pitäisi jonkinlainen ero myös sopia ja keskustella tilanne edes päällisin puolin läpi.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihmetyttää myös tuo, että miksi mies sai noin yllättäen tuollaisen kutsun... Kuinka hyviä kavereita todellisuudessa on, jos noin lyhyellä varoajalla saa kutsun juhannuksen viettoon? Sitä ihmettelisin itse ja ehkä kokisin epämukavuutta, että olenkohan minä sinne täysin vieraana edes tervetullut...

Vierailija
22/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, älä lähetä hänelle enää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette sovi yhteen. En jaksaisi noin vaikeata elämää kuin omasi tuntuu olevan. Sinun taas ei tarvitse toisten extempore elämään osallistua jos se aiheuttaa sinulle ahdistusta. olette onnellisempia erillään, ehkä löydätte sopivammat kumppanit. Itse rakastan extempore juhlia ja mökki/ saarireissuja. Ei tulisi mieleenkään ajatella noin kuin sinä. Mutta ymmärrän sinuakin, ei ole kivaa jos on epävarma ja pelokas olo. Erotkaa. 

Ei kai ap:n elämä mitenkään vaikeata ole, varsinkaan ap:lle itselleen? Vaikeaa tuntuu olevan sillä, joka kiukuttelee ettei ap mukaudu hänen omiin päähänpistoihinsa. Jotenkin ihmeellinen asenne, jos joku ei ajattele kuten sinä, niin elämänsä on "vaikeaa, epävarmaa, pelokasta".

Siitä olen samaa mieltä että meitä on moneen junaan, ja jos ei voi toisen näkökulmaa ymmärtää ja hyväksyä, niin sitten on varmasti aika vaikeaa olla yhdessä.

Vierailija
24/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sitten vuosien päästä yksin pienten lasten kanssa voi miettiä, että miten ihmeessä tässä nyt näin kävi kun lasten isukki lähti juhannuksena saareen dokaamaan eikä ollut perheensä luona.

Eli hyvä että ajoissa selvisi. Huomatkaa aina nämä ensimmäiset merkit!

Vierailija
25/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia viestejä, joihin hän ei ole vastannut, olet lähettänyt?

Vierailija
26/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap, jokos mies on palannut langoille?

Vierailija
27/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen d1 enkä lähtis saareen jos lääkkeiden kylmäsäilytys ja säännölliset ruokailut olis kysymysmerkki.

Vierailija
28/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni meistä, joilla on joku jatkuvaa huomiota vaativa perussairaus, ei lähtisi saareen noihin olosuhteisiin. Tätä ei välttämättä täysin terve ihminen voi ymmärtää. Useimmat kyllä voivat, varsinkin kun heille selittää asian. Tuollainen juntti pitää laittaa luiskaan.

Vierailija
29/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi saareen vieraiden kanssa vaikkei olekaan perussairautta. Ihan vaan siksi, jos tulisi sellainen olo että tarvii pois päästä syystä tai toisesta, ja oletkin juopottelevan venekuskin armoilla. Ahdistava ajatus.

Joskus festareilta poistumiseen on joutunut odottamaan kuskin selviämistä. Oli tiedossa ja tuttu kuski, mutta sekin päivä jäi kyllä ankeana mieleen.

Vierailija
30/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi saareen vieraiden kanssa vaikkei olekaan perussairautta. Ihan vaan siksi, jos tulisi sellainen olo että tarvii pois päästä syystä tai toisesta, ja oletkin juopottelevan venekuskin armoilla. Ahdistava ajatus.

Joskus festareilta poistumiseen on joutunut odottamaan kuskin selviämistä. Oli tiedossa ja tuttu kuski, mutta sekin päivä jäi kyllä ankeana mieleen.

Ja niin. Ehkä ootte vain erilaisia. Jos ei vastaile, niin ehkä otti jonosta toisen kumppanin mukaan. Sellaisia on

Vierailija
31/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein tietysti, jos sulla on sairaskohtauksen mahdollisuuksia. Miten mies ei ymmärrä ?  Mieti kun on kyse jostain vakavammasta millaiset kilarit mies silloin saa...

Vierailija
32/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei mieti kuin itseään, kunnioitus sua kohtaan puuttuu. Hällä väliä sun terveyden kanssa kunhan saa asiat oman mielen mukaan. Vaikuttaa sellaiselta rajattomalta ihmiseltä niinkuin täällä on ollut ketjuja aiheesta.

Vierailija
33/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla, älä lähetä hänelle enää mitään.

Samaa mieltä. Älä ota enää yhteyttä. Pallo on nyt mielellä.

Vierailija
34/42 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oot vähä ankee muija kyl?

Ymmärrän täysin, että mies otti hiukan itseensä. Luuli varmaan tekevänsä positiivisen yllätyksen, kun yleensä ne on just naiset jotka haluaa aina mennä johonkin yms. 

Tietysti silti voisi viesteihin vastata. Sitä en ymmärrä, että jättää vastaamatta. Vähän teiniä ehkä. 

Vierailija
35/42 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.

Eilen illalla kuulin miehestä ensimmäistä kertaa. Laittoi viestiä missä kyseli miten juhannus meni! :D Nauratti ihan hulluna, vastasin vaan että oli kivaa ja rentouttavaa, mites teillä sujui? Ohitti mun kuulumisten kyselyn ja alkoi tiedustella milloin näemme seuraavan kerran. Sanoin että asia taitaa nyt kyllä olla niin, että meidän tapailu päättyy tähän näiden juhannuksen tienoilla ilmi tulleiden varoitusmerkkien vuoksi. Kirjoitin myös, että en mielellään olisi enää yhteydessä ellei ole pakottava tarve, pääsen nollakontaktilla paremmin yli. Luki viestin heti ja alkoi pommittaa puheluilla, mikä mun mielestä on aina vähän kyseenalaista. Taisin siis todellakin väistää luodin?

Kiitos kommenteista, kiva että moni antoi vertaistukea ja ymmärrystä perussairaalle ahdistuneelle ihmiselle. :D

Ap

Vierailija
36/42 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa, kun ei tiedä miten suhteenne muuten voi ja oliko tämä ensimmäinen riidantapainen. Pidän kyllä miehen toimintaa outona, mykkäkoulua ja vielä passiivis-agressiivisesti mainostaa kuinka on "ihanaa tosiystävien seurassa". Pelkästään tämän kuulleena suosittelisin jättämään :)

M31

No, minä suosittelisin harjoittelemaan puhumista ja tunteiden käsittelyä.

Vierailija
37/42 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Eilen illalla kuulin miehestä ensimmäistä kertaa. Laittoi viestiä missä kyseli miten juhannus meni! :D Nauratti ihan hulluna, vastasin vaan että oli kivaa ja rentouttavaa, mites teillä sujui? Ohitti mun kuulumisten kyselyn ja alkoi tiedustella milloin näemme seuraavan kerran. Sanoin että asia taitaa nyt kyllä olla niin, että meidän tapailu päättyy tähän näiden juhannuksen tienoilla ilmi tulleiden varoitusmerkkien vuoksi. Kirjoitin myös, että en mielellään olisi enää yhteydessä ellei ole pakottava tarve, pääsen nollakontaktilla paremmin yli. Luki viestin heti ja alkoi pommittaa puheluilla, mikä mun mielestä on aina vähän kyseenalaista. Taisin siis todellakin väistää luodin?

Kiitos kommenteista, kiva että moni antoi vertaistukea ja ymmärrystä perussairaalle ahdistuneelle ihmiselle. :D

Ap

Mielestäni voit viettää juhannuksen ilman miestä, mutta erikoista on, ettet nyt pysty puhumaan asiaa ja eroa selväksi hänen kanssaan. Olette kuitenkin olleet sen verran kauan yhdessä, että puhelu tai mieluummin tapaaminen erotessa ei ole mieheltä kohtuuton pyyntö.

Vierailija
38/42 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Ap

Siis kuinka kauan olette olleet kimpassa? Ihmeellistä pelissä tuo on.

Hyvä, että

Lähdette erilleeen. On tuo silminkin hommasi sellaista, että ei teillä ole ollut sitä yhteistä paloa eikä

Luottamusta..

Hyvä niin.

Jokainen suhde opettaa.

.

Vierailija
39/42 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilua puolin ja toisin. Ihan tasavertaisesti olette toimineet ja hyvä, että suhde päättyy.

Vierailija
40/42 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Ap

Ette sovi toisillenne. Teiltä puuttuu keskinäinen kunnioitus.

Et sinä aapee itsekään mikään hyveiden kuningatar ole.

Ette kohtaa. Ette osaa tai ette uskalla tai ette luota toisiinne.

Kiertelette ja. Väistelette kumpikin.

Ero on oikein hyvä, jos ette viitsi panostaa tai ette näe potentiaalia tuossa suhteessa.