Onko parempi olla tarjoushaukka vai jättää vertailut ja ostaa vain tarpeeseen?
Itse välillä etsin - ja löydänkin - hyviä tarjouksia. Olen kumminkin alkanut miettiä, että turhaa aikaa kuluu siihen miettimiseen ja vertailuun, olisi helpompi vaan ostaa eikä aina punnita vaihtoehtoja. Siinäkin kuluvan ajan voisi käyttää johonkin tuottavaan ennemmin.
Kommentit (3)
Mä olen tarjoushaukka, joka ostaa vain tarpeeseen. Ja myönnän, että ainakin ajoittain se on pirun stressaavaa. Siis se, että aina joutuu tsekkailemaan, mistä sen tarvitsemansa/haluamansa saa edullisimmin. Koska olen tullut neuroottiseksi siitä, että en kestä maksaa "ylihintaa" tuotteesta, jonka olisin voinut ostaa pienellä vaivannäöllä halvemmalla jostain muualta
Minun ei tarvi edes pohtia ajankäyttöni mielekkyyttä, kun olen eläkkeellä, enkä missään tapauksessa käyttäisi aikaani "tuottavammin", vaikka lopettaisin tarjousten metsästyksen.
Välillä vaan ottaa päähän tämä ainainen vatvominen ja hintojen tsekkailu.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoushaukka ehdottomasti. Siinä samallahan se menee kun kirjoittaa kauppalistaa. Ei mene turhaa aikaa.
Kyllä siinä menee aikaa, kun selailee nettisivuja ja vertailee. Myös postikulut merkkaavat, ei vain tuote. Sitten miettii, että kannattaako ostaa monta kerralla ja onko kannattavaa ostaa pelkkä se yksi tuote vai yrittää monia tarpeita samaan. Jos odottaa, voi menettää hyvän tarjouksen tai tuote loppuu. Mutta jos ostaa monta tuotetta kerralla, säästää postimaksussa joskus paljonkin, varsinkin jos tarvitsee kotiinkuljetuksen (täällä autoton talous säästösyistä).
Vs. miettii että tarvitsen asian x, menee kauppaan ja ostaa ensimmäisen suht sopivan/tilaa sopivan tuotteen. Ap
Tarjoushaukka ehdottomasti. Siinä samallahan se menee kun kirjoittaa kauppalistaa. Ei mene turhaa aikaa.