Mitä epäonnistuneiden laihdutusyritysten jälkeen?
Onko hyviä neuvoja? Olen (vielä) perusterve lyhyt nainen, jonka painoindeksi on häkellyttävä 37. Olen yrittänyt laihduttaa useita kertoja syömällä tavallista ruokaa säännöllisesti, lisäämällä kasviksia ja pienentämällä annoskokoa. Mutta näin en vain onnistu painoa pudottamaan, epäonnistun jokainen kerta. Tykkään liikkua ja käyn lähes päivittäin noin tunnin kävelylenkillä. Olen aina vältellyt kaikenlaisia pussidieettejä ym, mutta nyt ajattelin kokeilla ihan rehellistä diettejä, jossa syön vain itse tekemiäni smoothieta hedelmistä, marjoista, maustamattomasta jugurtista ja kananmunista. Kaloreita kertyisi päivittäin noin 1200-1500. Noin pari viikkoa kokeilisin tätä ja jos tuntuisi toimivalta niin jatkaisin yhteensä vaikka 6 vkoa, jonka jälkeen sitten vähitellen siirtyisin pelkistä smoothieista tavallisiin pieniin ruoka-annoksiin. Kuulostaako tämä ihan tuhoon tuomitulta idealta, ajatuksia?
Terveydenhuollosta en saa apua laihdutukseen. Personal trainer (laillistettu ravintoterapeutti) kommentoi, että aiempi ruokapäiväkirjani näytti hyvältä ja jatka samaa rataa, mutta mitään ei tapahtanut muutamassa kuukaudessa, joten innostushan siinä lopahtaa.
Mitä tekisit, jos olisit minä?
Kuhan syöt vähemmän ku aiemmin ni kyl se paino tippuu varmasti