Millä rauta-arvot saa kohoamaan?
Ei näköjään tableteilla.
Alhaalla on niin hb kuin punasolut.
Kommentit (68)
Mansikoilla. C-vitamiini imeyttää raudan. Osta maksaa ja syö se. Maksassa on niin paljon ravintoaineita, ettet saa niitä mistään muualta.
Vierailija kirjoitti:
Sideral kapseleista ei ole tullut vatsavaivoja.
Kaikilla se ei nosta rauta-arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa. Ferritiini on niin korkea, ettei infuusioon pääse.
Paljonko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa. Ferritiini on niin korkea, ettei infuusioon pääse.
Paljonko?
Syöt nyt vaan kiltisti maksaa ja sitrushedelmiä ja lopetat itkemisen. Välissä voit paistaa verilettuja.
Itsellä oli vuosi sitten Hb-arvo alarajan alla, Ferritiini-tasokin alhaalla, mutta viitearvon sisällä. Lääkäriltä kysyin, et pitäiskö syödä tablettina? Vastasi että ei, syö vaan enemmän c-vitamiiniä. Epäilemättä niin, mut päättelin, et nostaa sitä Hb-arvoa niin hitaasti, haluan nyt heti! :) No, svid. kun koko kevään kärsinyt väsymyksestä ja aivosumusta.
Ostin sitten rautaa suihkeena - imeytyy suun limakalvojen kautta heti. Muutama päivä, niin olo koheni. .... Toinen tuossa raudassa tabletti-muodossa: sivuvaikutuksena voi olla joko ripuli tai kova. Mulla lääkitys: a- ja b-salpaaja; ne teki sen, et kakkosta kyllä tuli, mut monen päivän viiveellä; päättelin, et tablettina turha syödä, voi pahentaa vielä. Ostin samalla myös b-vitamiiniä.
Ja mistä ostin? - nettiapteekki.fi:stä. Valinta on sitten oma, tuo vaan minun kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli vuosi sitten Hb-arvo alarajan alla, Ferritiini-tasokin alhaalla, mutta viitearvon sisällä. Lääkäriltä kysyin, et pitäiskö syödä tablettina? Vastasi että ei, syö vaan enemmän c-vitamiiniä. Epäilemättä niin, mut päättelin, et nostaa sitä Hb-arvoa niin hitaasti, haluan nyt heti! :) No, svid. kun koko kevään kärsinyt väsymyksestä ja aivosumusta.
Ostin sitten rautaa suihkeena - imeytyy suun limakalvojen kautta heti. Muutama päivä, niin olo koheni. .... Toinen tuossa raudassa tabletti-muodossa: sivuvaikutuksena voi olla joko ripuli tai kova. Mulla lääkitys: a- ja b-salpaaja; ne teki sen, et kakkosta kyllä tuli, mut monen päivän viiveellä; päättelin, et tablettina turha syödä, voi pahentaa vielä. Ostin samalla myös b-vitamiiniä.
Ja mistä ostin? - nettiapteekki.fi:stä. Valinta on sitten oma, tuo vaan minun kokemus.
Yleisimmät puutteet on seleeni ja jodi. Jodin puutos saattaa aiheuttaa aivosumua. Noiden kummankin aineen puutos antaa syöville kickstartin.
Erään sukulaiseni kokemus. Hänellä oli todella pitkään anemiaa eivätkä rautavalmisteet tai ruokavaliomuutokset korjanneet asiaa. Folaattikuuri oli se mikä lopulta auttoi häntä.
Peräsuolen laskeumassa on tosi paljon rautaa. Suosittelen laittamaan uuniin ja maustamaan hyvin. Verikastike vielä tehostaa.