Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä rauta-arvot saa kohoamaan?

Vierailija
27.06.2022 |

Ei näköjään tableteilla.

Alhaalla on niin hb kuin punasolut.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin anemiaan rautatabletteja, joista sain vain mahan kipeäksi. Hemoglobiini koheni nopeasti ja todella hyvin ilman vatsaoireita kun söin paprikaa appelsiinimehun kanssa, c-vitamiini tehostaa raudan imeytymstä.

Vierailija
42/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo nestemäiset rauta valmisteet on hyviä. Niissä on paljon vitamiinit, porkkanaa ja  vielä paljon muitakin.  Ostin ihan kokeeksi, kun tytöllä on allergioita. Oli  kyllä hyvä kun tuo kävi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani veriarvot kohdalla, ruokailuni koostuu mm nimeämainitsemasta Tapolan mustastamakkarasta jota osta nimeämainitsemasta S Marketista. 

Vierailija
44/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha keino on raaka muna ja pinaatti .  

Vierailija
45/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo makkara on aivan kauhean makuista. Paprikaa  ja sitrushedelmiä syön paljon. Pinaattia  keitto on minun  herkkua.

Vierailija
46/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

veriletut..muistaakseni 6 kpl vuorokaudessa oli hyvä määrä...vielä parempi jos ostaa kaupasta verta ja tekee itse. Maksa,liha ym.

Vierailija
47/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö verilättyjä.

Tämä auttaa ja nopeasti, on omakohtaista kokemusta.

Paljonko söit niitä, päivittäin?

Olisin sanonut tuon saman. Paketissa on 400g, ja yleensä n 20 kpl.  3-5 kpl riittää yleensä suositusten mukaiseen raudantarpeeseen. Jos haluat tehostaa asiaa, niin syö ohessa c-vitamiinia, vaikka mustaherukkaa. Vältä maitotuotteita, kalsium huonontaa raudan imeytymistä. 

Toi loppu on vähän hifistelyä, mutta silti totta. Mutta raudanlähteena noi letut on tosi hyviä, eikä maksa paljoa, kuumennus mikrossa. Helpompaa ei ole.

Vierailija
48/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

200mg/pv

ei 6 tuntiin urheilun jälkeen, koska lihasvauriot nostaa hepsidiiniä, joka heikentää raudan imeytymistä

Vierailija
49/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari rautainfuusiota, pillereillä menkat pois kokonaan ja kaksin käsin rautaa. Lisäksi kuparilisää. Nuo vaati itsellä, että sain ferritiinin 60. Taisi mennä yhteensä yli viisi vuotta koko rumbassa. Tuokaan ei vielä ole huippuhyvä. Ilmeisesti joku imeytymishäiriö itsellä, mutta ei ketään kiinnosta tutkia, koska olen nainen.

Vierailija
50/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200mg/pv

ei 6 tuntiin urheilun jälkeen, koska lihasvauriot nostaa hepsidiiniä, joka heikentää raudan imeytymistä

Rautaa ei pidä syödä joka päivä. Varsinkaan tuolla annoksella. Nimenomaan sen hepsidiinin takia ohje on, että otetaan joka toinen päivä. Noin isosta annoksesta ei ole mitään hyötyä, koska ei se kuitenkaan imeydy kerralla. Tämä on tutkittu juttu.

Vierailija
51/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nyt  rautatab.  100 mg ja   HB jotain  110 mg.  Isoissa määrissä suositellaan,että oltaisiin ensin yhteydessä lääkäriin ja katsottasi rauta arvot ennen tuotteen käyttöä. Täältä saa hyvää tietoutta. En  edes tiennyt koko hepsidiinistä vasta kun nyt

Vierailija
52/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orionin Ferrion, 100 Mg 1-2 tbl joka toinen ilta, ja tarkkana, että ei maitotuotteita useaan tuntiin ennen. 

Ja menkat pois. Sillä keinolla omat rauta-arvoni (surkea ferritiini) on noussut 50:n huitteille, saisi olla enemmänkin. 

Vierailija
53/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuolet menkka tussua.

Vierailija
54/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä meni 6kk, että ferritiini nousi normaaliksi vahvoilla pillereillä. Tarvii siis aikaa. Kaikille ei myöskään sovi kaikki pillerit. Jos on paha puutostila, voi saada infuusiolla vai mikä se nimitys on suoraan suoneen.

Ruokavaliota kannattaa myös muokkailla. Persilja, maksa, veriletut yms. ovat täynnä rautaa. Mutta niillä lähinnä ylläpidetään rauta-arvoja.

Mitä tarkoitat normaalilla ferritiinillä? Tk lääkäri pitää viiteessä olevaa yli 15 normaalina. Silloin on ainakin minulla kaikki puuteoireet. Rautaläärin mielestä 100 alkaa riittää. 

Vierailija
55/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo makkara on aivan kauhean makuista. Paprikaa  ja sitrushedelmiä syön paljon. Pinaattia  keitto on minun  herkkua.

Pinaattikeitto tehdään maitoon? 

Vierailija
56/68 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spermalla. Juo sitä.

Vierailija
57/68 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nyt syönyt paljon mandariinejä,  herneitä, luumuja,kirsikka ja porkkanaa. Rouskutellut näkkileipää. On auttanut vatsan toimintaan. Kun tämä rauta tab vatsaa kovettaa ja myös monet lääkkeet joita minulla on  Olisi minulla vielä 1 kg Vi- Siilin jauhetta.  Olen vaan niin laiska sitä ottamaan. 

Vierailija
58/68 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kräuterblutsaftin nimiin vannovat monet mahavaivaiset.

Se oli aiemmin tuon nimistä. Minullekin lääkäri suositteli, kun hemoglobiini putosi arvoon 80, kun menetin verta sektiossa runsaasti. Nestemäinen rauta-vitamiinivalmiste. Sen nykyinen nimi on Floradix. Saa ainakin joistakin tavisruokakaupoistakin. Myöhemmin toinenkin lääkäri sisätautiosastolla suositteli, ja noudatin suositusta. Auttoi. Rautatabletit aina aiheuttaneet vatsanväänteitä ja sekaista mahaa.

Vierailija
59/68 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sideral. 

Vierailija
60/68 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa. Ferritiini on niin korkea, ettei infuusioon pääse.

No kuinka korkea?