Yli 30 astetta tänään. Mitä aiotte tehdä?
Kommentit (480)
Pyöräilen ja otan aurinkoa. Nautin lämmöstä 🙂
Onko ilmalämpöpumpusta viilentäjäksi, jos ulkona +30?
Aamulla tein töitä, sitten kävin uimassa, sitten pelastin hevoset laitumelta viileään talliin. Nyt olen taas koneella ja pitäisi tehdä yksi työhomma. Sen jälkeen menen laittamaan ruokaa, luultavasti feta-pasta-salaattia. Illemmalla maalaan joko yhdet ikkunankarmit tai asettelen tiilet rakenteilla olevan kasvihuoneen lattiaan.
Rakastan hellettä ja lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
onneks 2017 päivän töissä uimahallin korjaushommis, ilmastointi, mutta helvetti kun menen takas opiskelijayksiöön jossa poikaystävä ja minä asutaan kahdestaan niin en enää tiedä, siellä ei voi nukkua eikä elää
Mahdollisimman pitkälle iltaa vietätte puistossa puun varjossa, joku peite minkä päällä lekottelette, juotavaa ja kylmälaukussa eväitä. Tai sitten lutraatte suihkussa monta kertaa illan aikana. Kostean lakanan päälle nukkumaan. Koittakaa jaksaa.
Olen ollut sisällä kun on vielä suht siedettävää. Tuossa about tunnin päästä kun aurinko kääntyy paistamaan sisälle niin ajattelin lähteä ulos pikku kävelylenkille, haen ensin mahdollisesti jäätelön ja takaisinpäin tullessa käyn ruokaostoksilla. Sitten kärvistelemään loppuillaksi verhojen taakse kunnes aurinko laskee ja voi avata ikkunat yöksi.
Näillä helteillä ei viitsi tehdä pihahommia, joten olen vain lueskellut suuren pihapuun leppoisassa varjossa. Täällä onneksi tuulee melkein aina, nytkin käy mereltä pieni leppeä tuulenhenkäys.
Vanha talonikin pysyy mukavan viileä helteistä huolimatta, vaikkei siellä ole edes koneellista ilmanvaihtoa, ilmastoinnista puhumattakaan. Kun vain kääntää sälekaihtimet heijastamaan auringon säteet poispäin, ja avaa ikkunat varjon puolelta, on oikein miellyttävä olla.
Ensi yönä ei lämpötila laske alle 20 asteen.
Kävelin kauppaan 1, 5km ja kannoin ruoka ostokset kotiin. Söin pizzaa ja jäätelöä. Nyt katson Stranger thingsia.
Hella lapuja tein tuossa päiväsellä. Muutamia rankoja kaatelin heti aamusta rannasta kun ei ollu vielä helteelle lämmenny. Kohta keitän perunat ulko hellalla ja paistan loput kuha vileet.
Iltasella käyn uistelemassa pari kolme kuhaa lisää. Huomenna en kerkiä kalalle ainakaan aamusta, pitää hitsata autoa että saa sen taas katsastettua, joka vuotinen riesa näissä ranskalaisissa.
Itseäni säälittää ne lapset, ja nuoret jotka asuu mt-vanhemman kanssa tukahduttavan kuumassa kerrostaloasunnossa. Vanhempi ei ehkä jaksa lähteä lasten kanssa puistoon, tai rannalle. Lapset on pakotettuja oleilemaan lomapäivät niissä kuumissa kämpissä. Kuka pelastaisi heidät?
Olin töissä missä koneet pauhusi nostaten entisestään lämpöä. Nyt oon matkalla frisbeegolfaamaan.
Tukalaa on, mutta silti nautitaan lämmöstä.
Mökkiä rakennetaan ja juu , kuuma on . Välillä pulahdetaan järveen ja pidetään varjossa evästaukoja. Juodaan ihan älyttömästi
Heinät ajoin pellolta. Matilan hommia siis oli hellettä tai ei. Hevoset vien uimaan vielä.
Ei näillä heltteillä pysty mitään tekemään. Istun varjossa ja juon, toinen kalja laatikko menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupuuhien jälkeen nukuin päikkärit, sitten söin ja nyt olen vain selannut läppärillä nettiä.
Kohta mennään koiran kanssa kävelylle, mutta ihan lyhyesti vain, ei voi näin kuumalla kunnon lenkille vanhaa koiraa viedä. Sitten käyn kaupassa.
Illalla imuroin ja pakkailen, palaan huomenna maalta kaupunkiin kotiin. Loma onneksi ei lopu, siirryn vaan mökille loppuviikosta :D Ajattelin illalla käydä myös vielä järvessä pulahtamassa, pyörällä. Vajaa 7km matkaa suuntaansa että rannalle pääsee, mutta kyllä se virkistää sitten.Kivakin siirtyä toiselle puolelle Suomea mökille, kun siellä on sentään oma ranta, toisinkun täällä vanhalla maatilalla.
Muista että koirankin tassut voi palaa, ruohikolle lenkille siis:).
Ja että siinä tienpinnassa on ihan hurjan paljon kuumempi olla mitä siellä 1, 5 metriä ylempänä vaikka sielläkin tarkenee oikein hyvin.
Kokeile itse olla nelinkontin asfaltilla johon aurinko paahtaa..
No toki muistan, ei täällä maalla ole paljoa muuta kuin hiekkateitä ja metsäpolkuja :) Ainoa asfalttitie on ohi kulkeva maantie, sitä vältetään ihan muutenkin, kun ei se kovin hyvä lenkkeilyyn ole autojen suhatessa 80 km/h ohi... sen laitaa kävellään vain joskus harvoin pätkä siirtyessä toiselle puolelle tietä retkeilemään.
Olen maannut asunnossani sälekaihtimien takana kylmäkalle otsalla ja unelmoinut syksystä. Klo 21 jälkeen ulkoilutan kissan ja käyn kaupassa. Syksy, pidä kiirettä!
Töitä! Kateeksi käy teitä jotka saatte maata kotona tai rannoilla tekemättä mitään
Ilmalämpöpumppu päälle ja välillä juosta järveen.
Unelmoin pääseväni uimaan järveen. Unelma ei varmaan toteudu.
Ajoin pyörällä kauppaan ja tulin 3 täyden ruokakassin kanssa kotiin. Ei tarvi mennä moneen päivään ja voi viettää aikaa (kärsiä +30 asteesta) alasti kotona. Olisi pitänyt hommata jokin hellehattu, päätä vähän särkee. Näin eteisvärinäpotilaana näin kuumat vaan ovat liikaa. Eikä tässä kopperossa voi tehdä mitään viilentämiseksi, kaikki on tehty. Paitsi se viilennin, edelleen epäröin onko siitä apua.
Kaupasta tultua ennen kotimatkaa kaadoin vettä päähäni ja se vilvoitti, olin kerrankin ottanut 2 vesipulloa mukaan. Ja vaatteet kuivuivat nopeasti fillaroidessa.
Ruokaa täällä ei voi kyllä laittaa, mikro on ainoa mikä ei niin kuumenna. Parvekkeelle ei ole asiaa ennenkuin illalla. Voimia varsinkin kaikille meille, jotka joudumme pysymään kotosalla, eikä päästä sinne vilvoittavien vesien ääreen. Asuisipa Helsingissä!
Siestan ajan sisällä. Illemmalla ehkä kävelen rantsuun. Pyykkipäivä. Sisällä 28, ihan jees kun tuuletin pyörittää ilmaa. En vielä kaiva jäähdytyslaitetta.