Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä 1v:n hampaidenpesuun!

17.10.2006 |

Mikään kokeilemani ei tunnu tepsivän iltaisessa hampaidenpesussa, joten vinkkejä jakoon!!

Kokeiltu on yhdellä harjalla: minä pesen tai tyttö " pesee" itse, kahdella harjalla: tytöllä oma harja ja minä pesen omalla.

Kaiken maailman viihdykettä ja tutkittavaa on tarjottu, mutta pesusta ei tule mitään.

Hampaita on vasta 4, mutta olisihan nekin hyvä saada pestyä...

Vinkeistä kiitollinen Jepa

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä auttoi hammastahnan käyttö joka iltaisessa pesusessiossa. Suosittelevat sitä muistaakseni vasta kun poskihampaat tulevat, mutta me aloitimme hiukkasen aiemmin. Sitä tahnaa laitettiin TOSI vähän, hyvä kun näki, mutta antoi vähän makua, ja hampaiden pesua alkoi sujua helposti.

Vierailija
2/8 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu... Tuntuu tosi hankalalta... Neiti (1v.) pitää hampaiden pesua lähinnä hauskana. Imeskelee ja pureskelee kyllä harjaa, mutta ei anna äidin pestä hampaitaan " kunnolla" . Hammastahnakaan ei ole auttanut asiaa... joten lisää vinkkejä otetaan vastaan! Välillä tuntuu, että onko tämä hampaiden pesu tässä vaiheessa jo niin kauhean tärkeää... Onko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö ei suostunut minkäänlaiseen yhteistyöhön hampaiden pesussa vuoden ikäisenä. Hampaitakin oli jo reilusti ja ne oli saatava puhtaiksi. Keksin ottaa käyttöön käsinuken (pupu). Käsinukke äiskän tai iskän käteen ja pupu pesi neidin hampaat. Pupu jutteli samalla tytölle. Huuto loppui kun sinään. Pupu oli neidin mielestä paljon parempi hampaiden pesiä kun äiti tai isi. Pikkuhiljaa käsinukke pystyttiin jättämään pois. Nyt 2 v tyttö antaa pestä hampaat todella hyvin. Ei mitään käninää. Ymmärtää kun selittää että meillä pestään hampaat joka ilta halusi tyttö tai ei.

Meillä ainakin toimii

Vierailija
4/8 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pisti vastaan ja huusi, mutta lopulta hampaat saatiin puunattua. Monena iltana ei tarvinnut tapella, sillä lapsi ymmärsi, että homma tehdään joka tapauksessa.

Yksi vinkki on se, että lapsen voi antaa pestä pesijän hampaita samalla kun hänen hampaitaan pestään. Meillä tehtiin joskus niin. Lapsi siis pesi minun hampaitani ja minä hänen.

Vierailija
5/8 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun hampaita rupesi olemaan vähän enemmän kuin neljä, niin rutiini on muuttunut täysin samoin toistuvaksi aamuin illoin.

Taapero potalle istumaan, hän pitää itse hammastahnatuubia kädessään ja suu ammollaan odottaa kun hampaita harjtaan. Vaihdos näin innokkaaseen harjaamiseen tapahtui sen myötä, kun rupesimme lisäämään pikkiriikkisen tuota tahnaa harjalle - taitaa maistua kivalle =)

Vierailija
6/8 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammastahnavinkistä! Meillä se ainakin on toiminut kun kahtena iltana ollaan kokeiltu. Syynä suun avaamiseen voi olla myös värikkään hammastahnatuubin tutkiminen.

Käsinukkevinkkki kuulosti myös toimivalta. Se testataan jos hammastahnan uutuudenviehätys lakkaa.

Mihinkään pakkopesuun en ala! Mielestäni hampaidenpesun pitää olla kaikille mukava ja miellyttävä, niin siitä ei tule pakkopullaa, joka iltaista pahaa. Näin mielestäni luodaan parempi pohja tulevaisuuden hyvälle hampaiden hoidolle! Siksi en ole pakottamalla syöttänytkään huonosti syövää tyttöäni. Mutta jokainen tyylillään.

Mukavia hampaidenpesuhetkiä!

Vierailija
7/8 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä yksi vinkki; hampaiden harjaaminen voi onnistua paremmin kun lapsi köllöttää selällään vaikka hoitopöydällä. Ei pääse pyörittelemään päätä niin paljoa ja pieneen suuhun näkee paremmin.

Vierailija
8/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakaan, tahnaa ei tarvitse laittaa kuin aivan rahtunen, koska ainakaan meidän 1v5kk ei osaa purskutella ja sylkeä pois...

Aiemmin pieni tykkäsi harjata itse hampaita, kunnes ei sitten enää halunnutkaan...mutta eilen hammastahnan kera päästiin taas ihan kunnolla tositoimiin (olen kyllä tässä aiemminkin yrittänyt ainakin vähän pääsemään harjalla huitaisemaan, vaikka kuinka vastustusta tulisi).