Mitä ajattelet ihmisestä joka käyttää paljon hymiöitä?
Esimerkiksi viestin perässä liuta emojeita tähän tyyliin 🤣🤣🤣😂😂😂
Kommentit (52)
Tulee mieleen minun 7 vuotias lapsi, joka tekee juuri noin.
Esim. Myyn torissa tavaraa ja saan viestin jossa mies ostamassa minulta jotain ja laittaa viestiin useamman hymiön tulee olo että yrittääkö iskeä ja luuleeko minua homoksi. Ainakin minä epäilen että viestin lähettäjä on.
Itse en ymmärrä oikein näitä lähetettyjä hymiöiden merkityksiä olen hämilläni .
Hymiöt selventää millä fiiliksellä viesti on kirjoitettu.
Mun samsung puhelin ei tuollaisia ominaisuuksia,ei edes kameraa.Onkin 12-15vanha jo. Toimii hyvin,soi tosi harvoin kyllä?Niin en saa hymiöitä enkä voi lähetää,joten ei ole mielipidettä!
Hymiö: :)
Emoji: 🙂
Tulee vähän epävarma olo henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Emoji: 🙂Tulee vähän epävarma olo henkilöstä.
Emojit = brändättyjä hymiöitä
Eihän tekstin elävöittäminen tietenkään tarkoita sitä että joku sana korvattaisiin kuvalla kuten vaikka tuo koira.
Elävöittäminen on mm. mielentilan kuvaamista, tunneilmapiirin luomista, tunteiden varovaista tiedustelua jne, ja hymiöitten avullahan se onnistuu lyhyessäkin tekstissä usein varsin mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mielipidekysymys. Kvg
Olen töissä tekemisissä nuorten kanssa ja heiltä olen saanut palautetta, että asiapitoinen teksti ilman hymiötä ta emojia koetaan töykeäksi. Tässä on selvä sukupolviero, joten käytän kyllä hymiötä, jos haluan että viestini ei ol tarkoitus olla töykeä tai vihamielinen.
En laita tähän nyt hymiötä, vaikka voisin hyvin tehdä sen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hymiöt elävöittävät tekstiä tosi paljon. Lukiessa osaan ihan kuvitella millä äänensävyllä ja ilmeillä kaveri asiaa selittäisi jos hän puhuisi. Hymiöt myös voimistavat tekstin tunneilmaisua, esmerkiksi jonkun tilanteen tai
jutun vitsikkyyttä - mikäli ne on valittu oikein.Tekstin kanssa ristiriidassa olevat hymiöt herättävät ajatuksen noinko huono tunneäly kirjoittajalla on?
On tietenkin myös tilanteita, joihin ei sovi yksikään hymiö. Mutta useimmitenhan ne ovat täysin ok.
80-luvulla, kun minulla oli kirjekavereita lukiessa osasi kuvitella ne äänensävyt, yms ilman hymiöitä. Nyt ei ole enää mielikuvitusta, eikä kirjoitustaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hymiöt elävöittävät tekstiä tosi paljon. Lukiessa osaan ihan kuvitella millä äänensävyllä ja ilmeillä kaveri asiaa selittäisi jos hän puhuisi. Hymiöt myös voimistavat tekstin tunneilmaisua, esmerkiksi jonkun tilanteen tai
jutun vitsikkyyttä - mikäli ne on valittu oikein.Tekstin kanssa ristiriidassa olevat hymiöt herättävät ajatuksen noinko huono tunneäly kirjoittajalla on?
On tietenkin myös tilanteita, joihin ei sovi yksikään hymiö. Mutta useimmitenhan ne ovat täysin ok.
Ihan oikeastihan hymiöitä tällä tavalla paljon tod näk käyttää ihminen, jolla on tunneälyä /huomioi ja havainnoi tunteita ja keskustelun sävyjä. Ei minusta huono asia. Peukut siis tästä kuvailusta (lainattu teksti).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. -->
"Hymiö on Scott Fahlmanin vuonna 1982 keksimä tapa lisätä tekstimuotoisen esityksen, kuten sähköpostin tai tekstiviestin, ilmaisuvoimaa. Hymiö, esimerkiksi :-), muodostuu normaaleista merkeistä ja se voidaan tulkita kääntämällä mielessään kuviota 90 astetta myötäpäivään. Tällöin merkkien voi mieltää esittävän naamaa silmineen, nenineen ja suineen; nenä eli viivamerkki tosin jää usein pois. Monet nykyiset keskusteluohjelmistot ovat ottaneet tavaksi korvata tekstipohjaiset hymiöt graafisilla, piirretyillä hymiöillä, jolloin ne myös ovat katselusuunnassa oikein päin. Hymiöt ovat yleisiä nuorisokulttuurissa esimerkiksi tekstiviesteissä tai pikaviestintäohjelmissa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla, kun minulla oli kirjekavereita lukiessa osasi kuvitella ne äänensävyt, yms ilman hymiöitä. Nyt ei ole enää mielikuvitusta, eikä kirjoitustaitoa.
Silloin kuvittelet itse, ja väärinkäsitysten riski kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. -->
"Hymiö on Scott Fahlmanin vuonna 1982 keksimä tapa lisätä tekstimuotoisen esityksen, kuten sähköpostin tai tekstiviestin, ilmaisuvoimaa. Hymiö, esimerkiksi :-), muodostuu normaaleista merkeistä ja se voidaan tulkita kääntämällä mielessään kuviota 90 astetta myötäpäivään. Tällöin merkkien voi mieltää esittävän naamaa silmineen, nenineen ja suineen; nenä eli viivamerkki tosin jää usein pois. Monet nykyiset keskusteluohjelmistot ovat ottaneet tavaksi korvata tekstipohjaiset hymiöt graafisilla, piirretyillä hymiöillä, jolloin ne myös ovat katselusuunnassa oikein päin. Hymiöt ovat yleisiä nuorisokulttuurissa esimerkiksi tekstiviesteissä tai pikaviestintäohjelmissa."
Kvg BRÄNDI hyvä ihminen
Yksi tai kaksi hymiötä tai emojia per viesti on ihan okei, mutta jos joka väliin tunkee niitä niin vaikuttaa hiukan yksinkertaiselta minun silmissäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. -->
Kvg BRÄNDI hyvä ihminen
Selitä millä tavalla emoji EI olisi brändi?
Kirppari-ilmoituksissa: meillä asuu 🐕🐈