Painoindeksin mukaan normaalipainoinen mutta masentava röllykkä vatsalla. Miten sitä saisi pienennettyä? Saako mitenkään kun ikää jo 50+
Muutaman kilon painon pudotus ei hievauttanut röllykkää minnekään. Hemmetti. Eikö sitä oikeasti saa enää tässä iässä pois?? Tai siis en nyt kuvittelekaan että kokonaan pois, eikä tarvikaan, mutta edes vähän pienemmäksi...
Kommentit (47)
Mulla sama, mikään ei auta. BMI 23,7 ja röllykkä, yritän pukeutumisella vaan peitellä sitä.
Puukkoa vaan jos se kiusaa. Ei nahkaa pysty laihduttamaan.
Mulla sama, olen sinun ikäisesi. Minusta kyse saattaa olla hormoneista, puhutaan estrogeenimasusta kun niiden taso on romahtanut. Kolmisen vuotta sitten sain sen vielä pois vain jättämällä alkoholin, tekemällä pidempiä lenkkejä, kävelemällä portaat. Mutta se piru tuli takaisin kun olin polven takia kuukasia liikkumatta aivan yhtä paljon.... nyt kuntoutunt ja yrittänyt samoja keinoja mutta ei millään läkse!
Olen huomannut että myös polvikipuun käyttämäni kipulääkkeet turvottavat kovasti.
Ja jokainen liikuntamuoto tuntuu aiheuttavan vain kipua! Kun teen vatsoja, selkä on tosi kipeä ja kun teen kehonpainoilla kyykkyjä yms. polvi on kipeä.... ei voi paljoa tehdä. Vesijumppa tietty mutta se on niin tylsää!
Sama juttu. Painoindeksi yleensä n. 20, ikää alle 30 ja tuo vatsamakkara ei lähde minnekään. Ei lähtenyt edes lievästi alipainon puolella.
Mulla ihan sama juttu. Ja myös tuo mitä joku kirjoitti, ettei pysty edes liikkua niin paljoa kuin haluaisi koska aina on joku paikka rikki. Kyykyistä raksahtaa polvi jne.
Menin jop hakemaan täsmäjumppaohjeita fysioterapeutilta, ja vaikka liikkeet oli minulle räätälöity, joka ainut kerta niitten tekemisen jälkeen tulee hirveä niskakipu jonka johdannaisena sitten on päällä migreeni. Puoli vuotta olen nyt noita yrittänyt tehdä sitkeästi josko kunnon koheneminen auttaisi, mutta ei. Vaihdettava varmaan osa liikkeistä.
Mikä masentavinta, maharöllykkä tuntuu kasvavan suunnilleen ruoan näkemisestäkin. Jäätävän tarkkana pitää olla mitä syö ja paljonko, ja silti.....En olisi ikinä osannut kuvitella että 50+ jälkeen aineenvaihdunta tms muuttuu NÄIN paljon.
Ei se nahka vetäydy kuin pikkuhiljaa. Syviä vatsalihaksia treenaamalla sen saa kyllä hieman pienemmäksi. 23,7 on painoideksi josta voi viela pienentää hieman.
Mäkin oon kokeillu vaikka mitä vatsalihasliikkeitä, mutta vatsaröllykkä on ja pysyy. Vaikka oon 40v ja 56kg. Tämmöne tää mun vartalomalli vaan on. 😔
Oih ja voih. Vähän näin pelkäsinkin.
Mullakin on aina ollut, olen parikymppinen ja merkittävästi alipainoinen. Pitäisi kai liikkua lisää. Toisaalta tänään oivalsin että joillain on muut kehonosat vähän epäviehättävämpiä mutta jotenkin toi oma maha pistää silti ikävästi tietty omaan silmään. Ehkä olemme tottuneempia näkemään ihanteista poikkeavia tissejä/peppuja/reisiä kuin mahaa?
Suurimmalta osalta yli viisikymppisiä tuo röllykkä löytyy. Minusta ainakin se tuntuu olevan aika vakiojuttu. Ennemmin kiinnittyy huomio siihen jos jollakulla yli 50 v on hoikka vatsan kohta!
16:8 pätkäpaasto ja riittävän pitkät yöunet saivat röllykän liikkeelle. Kävelen joka päivä, mutta huonot yöunet nostaa stressitasoa ja röllykän kokoa.
katso youtubesta pahla b fitness- kanavaa, siellä hyviä ruokailu ja jumppavinkkejä +50v laihduttamiseen. eikä ole mitään extremedieettiä.
Jos tuota 16:8 pätkäpaastoa kokeilee, niin onko parempi syödä aamu- vai iltapainotteisesti? Aamupainotteisesti vissiin?
Porkkana ennen nukkumaanmenoa auttaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuota 16:8 pätkäpaastoa kokeilee, niin onko parempi syödä aamu- vai iltapainotteisesti? Aamupainotteisesti vissiin?
Tähän ei ole olemassa muuta sääntöä kuinka , että mikä sopii omaan elämänrytmiin parhaiten. Itse skippasan aamupalan ja juon vain mustaa kahvia ja vettä. Yön jäljiltä on helppo jatkaa paastomoodissa lounaaseeen asti ilman nälkää. Syön klo 12-20 välisenä aikana päivän kalorit. En laihduta, koska olen normaalipainoinen.
Tästä on av:llakin pitkä ketju, jos kiinnostaa, myös netistä löytyy tietoa.
Ei oo röllykkä nahkaa vaan rehtiä ihraa. Nahkapussi saattaa kai tulla sellaisille jotka laihduttavat huomattavan paljon. Mutta tämä entisen hoikan ja muualta hoikan vyötäisille ilmestynyt rölli on tosissaan selvää rasvaa.
Ei onnistu. Olen 162cm ja 98kiloa ollut jo 6 vuotta, ikää 37v,
Ei onnistu mitenkään laihdutus, saatikka sulla.
Vyötärön alapuolinen pömppö on normaalia. Mutta kun vyötärön yläpuolelle muodostuu läskiä, sitten on hätä. Liivien kaarituet ei enää istu. Vaihdevuosissa on hetki kun tuntuu ei voi enää laihtua. Siihen asti niin kauan kuin on vain alapömppö, ei ole hätää kun ei yläpömppöä kehity.
Ja naisihminen olen.