Tampereella junat myöhässä, kuumuutta +33, satoja ihmisiä, ei istuimia, ei vettä!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008908173.html
Ihmiset läkähtyvät kuumuuteen, lapset parkuvat, jo nuorena naisena jolla vettä mukanaan 2 litraa tilanne on tukala.
Kommentit (74)
VR on kyllä hyvinvointivaltion häpeäpilkku! Toiminta on nykyään niin ala-arvoisen häpeällistä, puljun toimintaan ei voi yhtään luottaa! Onneksi on oma auto, junaa en käytä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
No voi. Kaikki hellevihaajatko ne tuonne juniin on nyt sattuneet matkustajiksi? Missäs tuolta on nämä kaikki hellefanit joiden mielestä tällainen +30 astetta saisi olla vaikka ympäri vuoden ja vihdoinkin on Suomessakin sopivan lämmin?
Pysyn kotona Helsingissä. Olen käynyt uimarannalla, terassilla, saaressa ja metsässä. Olen nauttinut! Minua ei saisi mökkeilemään millään. Kaikki ruuhkat ja pakolliset kauppareissut. Ryysäystä ryysäyksen perään olit sitten liikkeellä omalla autolla (nelostie oli tänään kuulemma aivan seis) tai julkisilla.
Hyi kun ruman näköistä porukkaa, ovatko menossa johonkin pride tapahtumaan?
Yksi syy miksi en muuta radanvarrelle ja hnmi työpaikkaa, jonne mennessä olisin riippuvainen vr:n liikenteestä.
Vierailija kirjoitti:
VR on kyllä hyvinvointivaltion häpeäpilkku! Toiminta on nykyään niin ala-arvoisen häpeällistä, puljun toimintaan ei voi yhtään luottaa! Onneksi on oma auto, junaa en käytä koskaan.
Ota asioista selvää. Väyläviraston yksityisiltä yrityksiltä tilaamat ratatyöt ovat myöhässä, eikä junaoperaattori VR:llä ole mitään tekemistä asian kanssa.
Syytätkö linja-autoyritystä, jos maantie on poikki?
Vierailija kirjoitti:
No eikö tämän helteen pitänyt olla niin ihanaa ja ole mökelletty kuinka nyt nautitaan kun kerrankin on lämmin eikä tarvitse palella?
Vai onko se ulkona oleva helle jees vain silloin, kun saa olla +20 asteeseen viilennetyssä sisätilassa?
Olen jo pitkään epäillyt, että helteen rakastajat ovat niitä, joilla on kotona vähintäänkin ilmalämpöpumppu tai muu koneellinen ilman viilennys. Ja jotka, jos käyvät työssä, ovat ilmastoiduissa toimistoissa tietokoneen äärellä. Illalla sitten käyvät uimassa ja ilakoivat kun on niin ihanaa tämä helle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö tämän helteen pitänyt olla niin ihanaa ja ole mökelletty kuinka nyt nautitaan kun kerrankin on lämmin eikä tarvitse palella?
Vai onko se ulkona oleva helle jees vain silloin, kun saa olla +20 asteeseen viilennetyssä sisätilassa?
Olen jo pitkään epäillyt, että helteen rakastajat ovat niitä, joilla on kotona vähintäänkin ilmalämpöpumppu tai muu koneellinen ilman viilennys. Ja jotka, jos käyvät työssä, ovat ilmastoiduissa toimistoissa tietokoneen äärellä. Illalla sitten käyvät uimassa ja ilakoivat kun on niin ihanaa tämä helle.
Pieleen meni. Ei ole ilmastointia kotona eikä töissä. Uimassa toki tykkään käydä kun kerrankin tarkenee, varsinkin sen päälle kun on ensin urheillut kunnolla hien pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia. Siinä se vastaus. Ei minulla ole ilmalämpöpumppua. Ei ole varaa enkä usko, että vuokranantajakaan sitä kustantaisi, kun ei anna edes seiniin porata. Asunto on länteen eli kuumin aika päivästä tänne ei paista, mutta silloin minä olenkin mahdollisuuksien mukaan ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Radiosta kuulin, että junaliikenne Tampereen ja oliko nyt Toijalan välillä korvataan busseilla tänään alkaen klo 15.
Kuulostaa oikein mukavalta, kun miettii sitä tyypillistä juhannuspäivän matkalaista. Vähintään kolmen vuorokauden tenutus takana, aivan julmettu krapula, kuuma kuin hlvetissä ja sitten saa roudata niitä kamojaan ees ja taas junasta bussiin ja bussista junaan..
Ja kaikkialla on tungokseen asti yhtä ärtynyttä porukkaa sekä huutavia ja kiljuvia kakaroita.
Kanuuna nakuttaa nuorison takaraivossa juhannuksen jälkeen...ei ole kiva helteellä..heh
Vierailija kirjoitti:
No voi. Kaikki hellevihaajatko ne tuonne juniin on nyt sattuneet matkustajiksi? Missäs tuolta on nämä kaikki hellefanit joiden mielestä tällainen +30 astetta saisi olla vaikka ympäri vuoden ja vihdoinkin on Suomessakin sopivan lämmin?
1. Rakastan tätä 30 asteen hellettä.
2. Liikun omalla autolla, en ikinä alennu tuonne jonottamaan ja odottamaan.
Sääliksi kyllä kävi noita ihmisiä jotka odottivat tuollaisessa kuumuudessa.
Itse olin siinä junassa joka tuli neljä tuntia myöhässä Imatralta, mutta olin sentään sen koko ajan viileässä junavaunussa ja kunnolliset omat eväät mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota asioista selvää. Väyläviraston yksityisiltä yrityksiltä tilaamat ratatyöt ovat myöhässä, eikä junaoperaattori VR:llä ole mitään tekemistä asian kanssa.
Syytätkö linja-autoyritystä, jos maantie on poikki?
VR:llä on sen verran asian kanssa tekemistä, että on vastuussa korvaavan kulkuvälineen järjestämisestä. Nyt tämä homa tökki, kuten aina.
Asemalla pari kioskia ja pari kahvilaa niin eiköhän sitä juomaa saa ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieleen meni. Ei ole ilmastointia kotona eikä töissä. Uimassa toki tykkään käydä kun kerrankin tarkenee, varsinkin sen päälle kun on ensin urheillut kunnolla hien pintaan.
Ei kyllä mennyt!
T.Eri
Miten se liittyy tähän juttuun kun junat nimenomaan on pois käytöstä?