Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SAW elokuvat antaisitko 14v katsoa

Vierailija
26.06.2022 |

En ole itse nähnyt, katsoisin myös niitä samalla.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ykkönen ei ole niin raaka, mutta muut ovat.

Ykkösen voisi katsoa vanhemman valvonnassa, mutta muita ei.

Kidutuskauhua kun nuo jatko-osat sisältää valtavat määrät.

Ei se raakuus, kidutus, gore ynnä muu ollut ainakaan minulle nuorempana koskaan se kauhein asia. Enemmän mietitytti se psykologinen aspekti, voisiko tuollaista oikeasti tapahtua, jos voisi niin joutuisinko tuollaiseen ja miksi jne. Aloin vähän kuvitella että minut napataan ja viedään johonkin vaikka tietenkin tiesin että se on fiktiota, mutta sellaista se on nuorena ja siksi ikärajat on keksitty.

Leffa sarjahan näyttäytyy enemmän trillerinä kuin kauhuna, mutta kauhua Saw -leffat silti edustaa. En minäkään pelännyt, mutta voi olla tosi häijyä katsottavaa. Mä oon nähnyt 1., 2., 3. ja 7..

Ja mielestäni kolmonen oli näistä kauhein elokuva. Se nimittäin pisti ajattelemaan toisin, kuin mitä tilanne oikeasti oli, että elokuva oli samalla testi katsojillekin. Tosi psykologisia elokuvia kolme ensimmäistä leffaa on.

Vierailija
22/24 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä luin Stephen Kingin kirjoja. Salem's Lot oli kyllä hyytävä(n hyvä). Jäi kauhuleffat kakkoseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En jousta ikärajoista, enkä itse pysty katsomaan.

Vierailija
24/24 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastin tuon ikäisenä kauhuleffoja, katselin Saw:t ja pidin niistä. Siitä huolimatta ne vaikuttivat minuun negatiivisesti, koska teini-ikäisten aivot nyt vain toimivat eri lailla kuin aikuisten aivot. Se väkivalta on jo ihan tarpeeksi, mutta lisäksi nuorempana mielikuvitus laukkaa helposti muutenkin.

miten ne sinuun sitten vaikuttivat negatiivisesti?

olen itse katsonut kauhuleffoja jo ennen kouluikää eikä vaikuttanut kyllä mitenkään

Tai sitten et vain tiedä millaista olisi jos et olisi katsonut niitä. 

No, yksilöllistähän se on, jotkut eivät pysty katsomaan kauhua edes aikuisina. 

Ne vaikuttivat muun muassa siten että olin pelokkaampi ja vainoharhaisempi. Itse asiassa pahinta olikin katsoa niitä juuri teini-ikäisenä kun ymmärsi enemmän, mutta ei tarpeeksi. Katsoin myös nuorempana jotain Teksasin moottorisahamurhaajaa enkä silloin vielä pelännyt.

Mä en varhaisteininä säpsähtänyt yhtään raakoja elokuvia, mutta itselleni oli Ring, Kauna, muumien Mörkö ja vastaavanlaiset todella pelottavia.

Nykyään multa on kaikonnut haamupelko ja nykyään raa-at elokuvat tuntuvat pahemmilta, kuin aave elokuvat.

Se todellakin on yksilökysymys mikä kellekin on pelottavaa. Enkä todella häpeä sanoa näin aikuisena, että nuo Saw -elokuvat ovat itselleni jännittämisen aihetta.

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän