Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viilennysniki (toimiva)

Vierailija
26.06.2022 |

Tuplaikkunoiden vlissä oleva ilma lämpenee yli 50 asteuseksi.
Se tulee myös ikkunoiden huoneenpuoleusten pintojen lämpötilaksi. Kämää kuumenee.
Kun avaat uloimmat klasit piirunverran raolleen, klasien lämpötilat alenevat jopa 20 astetta ja seb vaikutuksen huomaa.
Saa länkyttää mutta fiksummat kokeilkaa, se toimii!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lasien väliin kaihdin. Tehokkain on valkoinen rullaverho

Vierailija
2/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkki kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä vanhoissa taloissa poistettiin (ja joissakin poistetaan vieläkin) aina kesäksi se tuplaikkuna varastoon talteen, ja vasta syksyn kylmemmillä ilmoilla takaisin paikoilleen.

Vierailija
4/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on klasi?

Vierailija
5/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kokeilen. Katsotaan toimiiko.

Vierailija
6/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy laittaa testiin

Vierailija
7/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkki kiinni.

Kokeilin tuota eikä viilentänyt yhtään. Jano vain kasvoi.

8/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaihtimet ikkunalasien välissä vähentää asunnon kuumentumista parilla asteella eli ihan merkittävästi. Asunnonpuoleisen lasin pinta on viileä.

Aiemmin minulla oli vain pimennysrullaverho, joka siis oli asennettu normaalin verhon tavoin asunnon sisäpuolelle, ja se kuumentui auringon porottaessa tulikuumaksi ja hohkasi lämpöä.

Vierailija
9/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta folio ja teippi. Toimii.

Vierailija
10/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku oikeasti testannut tuota ulommaisten ikkunoiden foliolla päällystämistä? Toimiiko se?

Vierailija
11/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen uloimman lasin voi avata avaamatta sisempää?

Vierailija
12/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rullaverhon asentajaa eli miestä laitaa sitä paikoille. Jysy saisi halvalla.Raha ei kaihtimiin isot ikkunat , kuin iso 1huoneen asuntokin.Kiitos vaan vinkki. Sullahan mies joka sen laittoi rullaverhon paikoille? Vai oletko itse mies? Mulla ei miestä.

Vierailija
13/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käy ostaan,tai tilaa pikkunen ilmastointilaite.  Ei se sen hankalampaa,nyt on vuosi 2022 .

Vierailija
14/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä vanhoissa taloissa poistettiin (ja joissakin poistetaan vieläkin) aina kesäksi se tuplaikkuna varastoon talteen, ja vasta syksyn kylmemmillä ilmoilla takaisin paikoilleen.

Kerrostalossa ei.Mutta oikeassa olet.En vaan uloita ikunaa uskalla aukaista kerrostalossa. Se työntyisi sisä lasia vasten vain.Aamusta porotaa lasiin ,laskunsa asti!

Vierailija
15/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rullaverhon asentajaa eli miestä laitaa sitä paikoille. Jysy saisi halvalla.Raha ei kaihtimiin isot ikkunat , kuin iso 1huoneen asuntokin.Kiitos vaan vinkki. Sullahan mies joka sen laittoi rullaverhon paikoille? Vai oletko itse mies? Mulla ei miestä.

Jumalaare nyt mihin hemmettiin siinä verhon asennuksessa miestä tarvitaan, häh? Asennat itse.

Terveisin nainen 42 v.

Vierailija
16/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tropiikissa asuvana mm. näitä on kokeiltu, toimivat:

1. Käy viileässä suihkussa niin oma ruumiinlämpö viilenee ja on hetken helpompi olla. 

2. Pidä kylpyhuoneessa kylmää vettä vadissa ja sangossa, laita niihin vielä pari kylmävaraajaa, niin viilentävät sitä kylpyhuonetta ja siellä on mukava käydä viilentymässä. 

3. Jos on kylpyamme, pidä siellä viileää vettä, jossa voi käydä välillä oleilemassa. 

4. Ripusta illalla pyykit makuuhuoneeseen telineelle kuivumaan. Jos ei ole oikeaa pyykkiä, niin kastele kylmällä vedellä muutama froteepyyhe ja nosta kuivausteline sängyn viereen. 

5. Ota illalla pari pakastevihannespussia makuuhuoneeseen yöpöydälle sulamaan. Ne viilentävät mukavasti ja ne voi syödä seuraavana päivänä. 

6. Tuuleta asunto aamuyöstä kun on viileintä. Suosi läpivetoa ja käytä tuuletinta. 

7. Sulje verhot ja ikkunat aamulla kun aurinko alkaa lämmittää. 

8. Lähde asunnosta ulos viimeistään puolilta päivin kun alkaa kuumentua, mene ilmastoituun tilaan ainakin pariksi-kolmeksi tunniksi, esim. kauppakeskukseen. 

9. Pidä jääkaapissa kannussa vettä viilentymässä. On mukava ottaa jääkaapista kylmää vettä kun palaa kotiin. 

10. Älä keitä tai paista ainakaan kovin paljon, koska se kuumentaa asuntoa lisää. Suosi enemmän mikroa ja vedenkeitintä. Salaatti ja leipä on hyvä helleruoka. 

11. Tee viileä jalkakylpy. Laita jalat viileään veteen ja hiero niihin jalkageeliä, jota säilytät jääkaapissa. 

12. Mene aikaisin nukkumaan, jotta jaksat herätä aamuyöllä tuulettamaan asuntoa ... 

Vierailija
17/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei näköjään ole tässä ketjussa ainoa, joka on umpikännissä.

Vierailija
18/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen toimii paremmin niin ei tunnu niin tukalan kuumalta kun ei ole suurta eristävää rasvakerrosta

Vierailija
19/19 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä odotetaan noin 2 viikkoa niin viilenee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän