Haluaako joku nainen oikeasti käyttää hormonaalista ehkäisyä vapaaehtoisesti?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Itse söin pillereitä pahaan akneen. Koen, että lääkkeestä oli enemmän hyötyä kuin haittaa. Iho parani, ja sain elämänlaatuni takaisin.
Niin ja lisään vielä, että olin seksiasioissa täysin kokematon. Alle 20-vuotiaana minulla ei ollut ainoatakaan poikaystävää, koska koulussa pojat haukkuivat minua rumaksi. Myös ventovieraat aikuiset miehet tulivat kertomaan, miten karsealta näytin.
Eräs tuttuni käyttää hormonikierukkaa runsaiden kuukautisten takia. Ennen kierukkaa hän oli muutamia kertoja vähällä kuolla rajuun verenvuotoon ja joutui käymään kaavinnassa, jotta vuoto loppuisi.
Jos on säännöllinen kierto niin mitään ehkäisyä ei edes tarvitse. Riittää että pidättäytyy muna pilluun seksistä hedelmällisenä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Jos on säännöllinen kierto niin mitään ehkäisyä ei edes tarvitse. Riittää että pidättäytyy muna pilluun seksistä hedelmällisenä aikana.
Aika moni "varmoihin" päiviin luottanut on nyt äiti. Eli ei mene ihan noin.
Kyllä. Ihanaa, kun ei tarvi olla kivuissa vähintään joka kolmas päivä ja syödä opioideja sekä pääsee töihin. Kuukautiset eivät ole myöskään ihan jatkuvasti tulossa ja liikunta ei aiheuta enää kipuja. Ainakaan yhtä paljoa.
Sairastan endometrioosia.
No ei kai niitä pillereitä nyt muuten käytettäisi jos ei haluttaisi käyttää.