Ilmatieteen laitoksen sääennuste tuleville päiville: ma 31C ti 28C ke 27C to 28C pe 30C la 31C ma 27C
Kertokaas talvihullut taas että tämä ihana helle LiPpuU KoHtA 😂🤣👌🏽
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se loppuukin. Suomen kesä on onneksi armollisen lyhyt ja tänä vuonna ollut myös enimmäkseen ihanan vilpoinen :)
toisin sanoen on ollut pitkä kylmä talvi ja kesä alkoi tällä viikolla.
Ihanaa, itse tykkään kovista helteistä! Täällä Oulussa satoi tauotta viime vuoden syksystä tämän viikon alkupuolelle asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi loppuu ja te hellehullut voitte sitten muuttaa vaikka Saudi-Arabiaan. Sieltä ei ihanat helteet ihan kohta lopu.
miten me järjestetään asia? laitatko tilille rahat ja paljonko aiot laittaa koska mun pitää maksaa siitä sitten lahja verot. tarvitsen myös rahaa passiin, matkalaukkuun ja elämiseen siellä. mahtavaa että on kaltaisia rahoittajia!
Opettele nyt kuitenkin ensin lukemaan. Ei tuossa mitään rahoituksesta puhuttu. Mene vaikka töihin.
jos haluat että ihmiset lähtee maasta niin tottahan sinä sen mahdollistat? luuletko että mukavan palstan takia täällä kärsitään? ei töitä tekemällä saa suomessa omaisuutta jolla pääsee pois. ei eletä 1900 lukua enää.
Sossuloisen pitää ihan itse opetella ottamaan vastuu elämästään. Vaikka kaikki onkin nyt sinulle maksettu yhteiskunnantoimesta, se ei tarkoita että muut ihmiset maksavat sinulle ihan kaiken. Jos haluat ikuista hellettä, SINÄ kustannat muuttosi ihan itse. Niin me muutkin teemme.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiin ennustetaan 25-27 astetta, ja vain yhtenä yönä lämpötila yltää 20 asteeseen. Ennuste ja todellinen lämpötila laskee parilla asteella sitä mukaa, kun kukin ajankohta lähestyy.
Kesä on jo yli puolenvälin, ja elokuussa jo lämpö vähenee ja illat pimenevät. Sitten on taas kymmenen kuukautta ihmiselle sopivaa säätä. :)
Miten niin yli puolenvälin? Vuodenpuolikas talvipäivänseisauksesta kevätpäiväntasauksen kautta kesäpäivänseisaukseen on keskimäärin viileämpi kuin kesäpäivänseisauksesta syyspäiväntasauksen kautta talvipäivänseisaukseen. Syynä on mm. meriin ja vesistöihin varastoituva lämpö. Siksi kesäkuukausiksi lasketaan määritelmästä riippuen kesä-elokuu tai touko-syyskuu. Kesä ei jakaudu tasaisesti kesäpäivänseisauksen molemmille puolin.
Luojan kiitos ilmalämpöpumppu antaa tasaisen +20 asteen sisälämpötilan. Tuosta terassilta jonne aurinko paistaa klo11-18 (on lasitus ja suojaverhot) ja lämpötila siinä +40 asteen tietämissä, kelpaa astella siitä nauttimaan, kun siltä tuntuu.
Onneksi olen lomalla niin voin istua viileässä sisällä.
Ostin tokmannista pimennysverhon (nyt alessa10e) ja heti helpotti ilta-aurinko olkkarissa. huomaan lämmönkin olevan alempi. Lisäksi kokeilussa tänä kesänä ikkunat kiinni koko päivän. Vain iltatuuletus heti kun lämpö n. 22c. Eli tänään stadissa 21 jälkeen, pari tuntia läpivetoa. Ja sama joka ilta. Eiköhän näillä pärjäillä. Äsken kävin parvekkeella ei tuntunut kyllä 27c, mutta asun lähellä merta tuuli viilentää. Sisämaassa mahtaa olla totiset paikat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, itse tykkään kovista helteistä! Täällä Oulussa satoi tauotta viime vuoden syksystä tämän viikon alkupuolelle asti.
No ei todellakaan satanut tauotta. Älä jauha paskaa.
t. oululainen
No ilmastoinnistahan siinä melskaat etkä helteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. oululainen
Kyllä satoi melkein joka h-----in päivä. Tai jos ei satanut niin oli pilvistä, tai sitten ihan jäätävä tuuli.
terkuin kolmas oululainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. oululainen
Kyllä satoi melkein joka h-----in päivä. Tai jos ei satanut niin oli pilvistä, tai sitten ihan jäätävä tuuli.
terkuin kolmas oululainen.
Melkein joka päivä on eri asia kuin tauotta. Tauotta tarkoittaa ilman taukoja eli 24/7 joka päivä.
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi loppuu ja te hellehullut voitte sitten muuttaa vaikka Saudi-Arabiaan. Sieltä ei ihanat helteet ihan kohta lopu.
miten me järjestetään asia? laitatko tilille rahat ja paljonko aiot laittaa koska mun pitää maksaa siitä sitten lahja verot. tarvitsen myös rahaa passiin, matkalaukkuun ja elämiseen siellä. mahtavaa että on kaltaisia rahoittajia!
Korjaan pari virhettä kommentistasi(siihen ei sitten oikeastaan jää muuta jäljelle kuin pari väärässä paikassa olevaa välimerkkiä).
a) Kirjoittaja ei mainitse mitään matkasi rahoittamisesta.
b) Lahjoittaja maksaa lahjaveron(huomaa yhdyssana), ei saaja.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele nyt kuitenkin ensin lukemaan. Ei tuossa mitään rahoituksesta puhuttu. Mene vaikka töihin.
jos haluat että ihmiset lähtee maasta niin tottahan sinä sen mahdollistat? luuletko että mukavan palstan takia täällä kärsitään? ei töitä tekemällä saa suomessa omaisuutta jolla pääsee pois. ei eletä 1900 lukua enää.
Sossuloisen pitää ihan itse opetella ottamaan vastuu elämästään. Vaikka kaikki onkin nyt sinulle maksettu yhteiskunnantoimesta, se ei tarkoita että muut ihmiset maksavat sinulle ihan kaiken. Jos haluat ikuista hellettä, SINÄ kustannat muuttosi ihan itse. Niin me muutkin teemme.
t. eri
olen töissä ja mun netto tulot on 4000€ joten ketä huutelet sossuloiseksi? lisäksi kaikille ei ole töitä kunnon tuloilla jotta pääsevät pois maasta. tiedät sen varsin hyvin itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan pari virhettä kommentistasi(siihen ei sitten oikeastaan jää muuta jäljelle kuin pari väärässä paikassa olevaa välimerkkiä).
a) Kirjoittaja ei mainitse mitään matkasi rahoittamisesta.
b) Lahjoittaja maksaa lahjaveron(huomaa yhdyssana), ei saaja.
-eri
a) jos haluaa muiden poistuvan maasta täytyy ymmärtää että kaikki jotka siihen pystyy taloudellisesti niin myös tekevät. jos sellaista lähtee ehdottamaan niin täytyy myös ymmärtää silloin kustantaa toisten matkan.
b) Lahjaveron maksaa aina lahjansaaja.
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/milloin-pitää-maksa…
c) suosittelen poistumaan internetistä jos haluaa lukea oikeaoppista äidinkieltä.
-eri.
Vierailija kirjoitti:
sama espoossa. vähintään kerran viikkoon satoi. lisäksi lunta oli paljon joten kyllä pohjavettä riittää vaikka kahden kuukauden helleputkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se loppuukin. Suomen kesä on onneksi armollisen lyhyt ja tänä vuonna ollut myös enimmäkseen ihanan vilpoinen :)
toisin sanoen on ollut pitkä kylmä talvi ja kesä alkoi tällä viikolla.
Pitkä kylmä talvi kuulostaa hyvältä!
Mutta kyllä tämä suloisen vilpoista kesää on ollut jo hyvää aikaa, aina siitä lähtien kun luonto räjähti vehreäksi ja kukkaloistoon. Toivottavasti ei nyt helle ehdi käristää taas kaikkea karrelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
olen töissä ja mun netto tulot on 4000€ joten ketä huutelet sossuloiseksi? lisäksi kaikille ei ole töitä kunnon tuloilla jotta pääsevät pois maasta. tiedät sen varsin hyvin itsekin.
No ihan varmasti on 4000 tulosi. Tosin jos sinulla on iso lapsilauma, voi sossusta tuon verran tullakin.
Vai onko tuo vuositulosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
No ihan varmasti on 4000 tulosi. Tosin jos sinulla on iso lapsilauma, voi sossusta tuon verran tullakin.
Vai onko tuo vuositulosi?
puhutaan siitä sitten lisää kun saat töitä vaikka ilmaisjakelusta.
Hyh, rumat on kelit.