Yllättävä katkeruus ex-miehen uudesta naisesta
Erosimme sopuisasti, enkä kuvitellut tuntevani pahaa oloa jos hän tapaa jonkun uuden, kun olimme eläneet enemmänkin kämppiksinä viimeisen vuoden ennen eroa. Syitä eroon olivat erilaiset seksimieltymykset ja miehen mielenterveysongelmat (hän ei suostunut syömään lääkkeitä pahojen sivuvaikutusten takia, enkä kestänyt jatkuvaa osastolle joutumista). Hän on kuitenkin todella ystävällinen ihminen enkä minä häntä vihaa.
Kuitenkin jo ennen virallista eroa, hän kertoi tavanneensa naisen johon oli todella ihastunut. En ajatellut sen kestävän, koska tämä nainen on yli kymmenen vuotta nuorempi kuin exä. Ymmärrän kyllä mistä hän tässä naisessa pitää, hän on kaunis ja nuori, eikä hänellä ole lapsia tai muitakaan vastuita, kun minä taas olen väsähtänyt enkä ole koskaan pitänyt laittaitumisesta. Mutta olen jotenkin alkanut tuntea katkeruutta siitä, miten hän sai ensin kokea perhe-elämän ja hankkia lapsia, ja nyt sitten lennossa vaihtaa paljon nuorempaan naiseen ja pitää hänen kanssaan hauskaa. Nyt vuoden seurustelun jälkeen naisystävä on muuttamassa exän kanssa yhteen, ja asumme lähellä toisiamme lasten takia, tulen myös näkemään häntä usein, ja ajatus raastaa minua jo nyt...
En haluaisi jäädä tähän jumiin, vaan jatkaa omaa elämääni, ja tunnen itseni lapselliseksi siitä että asia ottaa niin paljon päähän. Onko kellään samanlaista kokemusta?
Kommentit (56)
Jos te asutte niin lähellä toisianne, että joudut usein niitä näkemään, niin ehdotan, että muutat kauemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti en ymmärrä sinun tunteitasi. Itse en ole koskaan ollut katkera exien uusille naisystäville, vaan lähinnä haikaillut erän perään jos sitäkään. Mutta lopulta aina päädyn siihen, että toivon onnea erälle ja hänen uudelle naisystävälleen. Jotenkin lapsia hankkineille naisille näyttää olevan yleistä katkeruus ja kostonhimo. Mistä se juontaa? Joku omistushalu? Halutaan pahaa exälle eikä kestetä hänen onneaan? Joka tapauksessa todella toksinen suhtautuminen ja kannattaa pyrkiä siitä eroon pikimmiten.
En ole ikinä exien kanssa hankkinut lapsia mutta tuossa omassa lauseessasi se tulikin. "Lapsia hankkineille naisille".
Kun siinä hankinnassa mies on yleensä ollut aika aktiivinen ja sit huolehtijan ja elättäjän päärooli jääkin naiselle ja nainen lähinnä ihmettelee, miten se pystyi tekemään noin kun yhdessä nämä lapset ja koti hankittiin.
Miehillä on melkein aina uusi katsottuna jo ennen, kun ero tulee.
AP, et ole menettänyt mitään. Kyllä perheellisetkin naiset pärjäävät ilman miestäkin, ehkä paremminkin!
Ihmeesti se munkin elähtänyt möhömahainen ja polviaan/selkäänsä ja milloin mitäkin potenut, impotenssista ajoin kärsinyt 56-v ex ja lasteni isä löysi melkein heti mut jätettyään alle kolmekymppisen missimitoissa olevan tosi kauniin naisen. Ihmettelin kovasti ja täytyy myöntää, että olin aikani tosi katkera mut en enää. Se meni ohi viimeistään, kun lapsenlapsen ristiäisissä katsoin exän vaikeaa kävelyä ja kiukuttelua vaimolleen. Uusi vaimo saa vauvan parin kuukauden päästä ja kävi mielessä, että sitten hänellä on kaksi hoidettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan paremman, haluan eron
Minä saan paremman, haluan eron
Minä saan paremman, haluan eronMinä saan paremman
Minä saan paremman
Minä
Ei saatse sai paremman
MUTTA KUN MUN PITI SAADA WÄÄÄÄÄ!
Alapeukuttaja-mummeliin taisi osua kohdilleen?
Vierailija kirjoitti:
SINÄ et kestänyt jatkuvaa osastolle joutumista?
Kestääkö tämä uusi nainen sen?
No entäs se mies?
Osastolle ei nykyään jouduta, vaan sinne pääsee vain vaikeimmat tapaukset. Jos ap ei kestänyt niin eikö se ole pääasia. Toivottavasti mies on ollut rehellinen tuolle uudelle, että ei tule yllätyksenä. Usein parisuhde on isossa osassa mt-ongelmia, ehkä se mieskin nyt kestää ilman osastolle joutumista?
Musta tosin kuulostaa ylipäätään aika brutaalilta hylätä kumppani mt-ongelmien takia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeesti se munkin elähtänyt möhömahainen ja polviaan/selkäänsä ja milloin mitäkin potenut, impotenssista ajoin kärsinyt 56-v ex ja lasteni isä löysi melkein heti mut jätettyään alle kolmekymppisen missimitoissa olevan tosi kauniin naisen. Ihmettelin kovasti ja täytyy myöntää, että olin aikani tosi katkera mut en enää. Se meni ohi viimeistään, kun lapsenlapsen ristiäisissä katsoin exän vaikeaa kävelyä ja kiukuttelua vaimolleen. Uusi vaimo saa vauvan parin kuukauden päästä ja kävi mielessä, että sitten hänellä on kaksi hoidettavaa.
Impotenssiin on monenmoisia syitä ;)
Mustasukkaisuus on ilmeisesti kielletty aihe kun viestit poistuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Impotenssiin on monenmoisia syitä ;)
Mullakin kävi mielessä että kirjoittaja on ruma ja lihava kurppa jonka kanssa joka mies on impotentti. Kun mies vaihtaa alle kolmekymppiseen kaunottareen ongelma ihmeellisesti katoaa. Missäköhän on vika?
Vierailija kirjoitti:
Nainen aina luulee selviävänsä erosta voittajana, voiden katsella elvistellen uuden miehen kanssa kun ex-mies vain angstaa hänen peräänsä. Sitten kun käykin päinvastoin, ja mies löytääkin paremman ja kauniimman ennen naista, niin naistakos tämmöinen v1tuttaa kaikkein eniten maailmassa.
Joo, ja seuraukset voi olla kauaskantoisiakin.
Minun mieheni kun erosi exästään ja lastensa äidistä, niin exä toi samalla oven avauksella uuden miehen sisään lasten isäksi. Muutaman vuoden exä saikin esittää empaattista exää, kun miehelläni meni huonosti.
Kun siiten mies tapasi minut, niin exä oli oikein hyvillään ja onnitteli, että onpa mukavaa kun olet löytänyt naisystävän. Naisystäviä oli ollut pari yritelmää jo eron jälkeen ennen minua, mutta ne olivat karusti kosahtaneet kiville, ja exä luuli että nyt käy samoin. Kun sitten ei käynytkään, alkoi kiusanteko ja empatia suli katkeruudeksi, joka on kantanut näihin päiviin asti.
Katkeruus usein johtuu siitä, ettei ole omaa elämää. Hanki sellainen.
Mulla kävi kyllä niin, että säälin sitä uutta naista. Koska tiesin minkälaisen helmen sai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti en ymmärrä sinun tunteitasi. Itse en ole koskaan ollut katkera exien uusille naisystäville, vaan lähinnä haikaillut erän perään jos sitäkään. Mutta lopulta aina päädyn siihen, että toivon onnea erälle ja hänen uudelle naisystävälleen. Jotenkin lapsia hankkineille naisille näyttää olevan yleistä katkeruus ja kostonhimo. Mistä se juontaa? Joku omistushalu? Halutaan pahaa exälle eikä kestetä hänen onneaan? Joka tapauksessa todella toksinen suhtautuminen ja kannattaa pyrkiä siitä eroon pikimmiten.
En ole ikinä exien kanssa hankkinut lapsia mutta tuossa omassa lauseessasi se tulikin. "Lapsia hankkineille naisille".
Kun siinä hankinnassa mies on yleensä ollut aika aktiivinen ja sit huolehtijan ja elättäjän päärooli jääkin naiselle ja nainen lähinnä ihmettelee, miten se pystyi tekemään noin kun yhdessä nämä lapset ja koti hankittiin.
Sanoisin että juuri tuo on ongelma. Lapset pitää tehdä itselle eikä toiselle, tai johonkin elmänviheeseen. Kun lapset on thnyt 100% itselle, ei ole väliä mitä exä puuhaa tai on puuhaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus on syöpä.
Vain jos sitä ei myönnä, käsittele ja kasva siitä poispäin.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävä ukko. Kauanko nuori vaimoke sietää vanhusta ennen kuin eroaa? Näin tulee käymään.
Vierailija kirjoitti:
Tätä en ikinä ymmärrä. Yhdestä perhehelvetistä lähtenyt mies siittää uudelle naiselle yhteisen rakkausrusinan ja koko rumba alusta taas.
Senkus muutat kauemmas ja poistat somesta, mitä itseäsi kiusaat. Poissa silmistä, poissa mielestä. Kun keskityt vain omaan elämään, sua ei voisi vähempää kiinnostaa exän nyxät.
Meilläkin tuli ero ihan molempien päätöksestä. Mies vaihtoi lennosta erääseen tuttuun naiseen ja tottakai se ärsytti. Lähinnä se, että en tiennyt oliko pettänyt minua jo yhdessä ollessa tuon naisen kanssa. Ja halusiko eron sen takia. No, heilläkin aika pian meni suhde poikki ja kieltämättä ei harmittanut. Tuo nainen oli jotenkin vähän erikoinen. Nyt ex on edelleen yksin ja ei minua haittaisi jos jonkun löytäisi. Itse löysin hiljattain myös miehen, nuoremman. Kun ex on vanhempi. Jotenkin ex on nyt ollut vaisumpi, ehkä se jotenkin sitten vaikuttaa, kun sainkin sitten sen nuoremman ja komeamman, exällä kun on aika huono itsetunto.
Poikkeuksia varmaan on, mutta mielestäni on yleensä säälittävää kun mies ottaa reilusta nuoremman naisen. Ja mitä hittoa tuo nuori nainen tuhlaa nuoruuttaan johonkin ukkoon? Ajattele noin 😀
Voi olla sekin, että uusia kumppaneita ei vain oteta Tokmannin hyllystä, kun edellinen lähti elämästä. Itselläni eron jälkeen ei tunnu olevan mitään kiirettä uuteen suhteeseen. Keskityn nyt rakentamaan oman jatkon perusteet kuntoon. Sitten ehkä laitan mainoskyltin etupihalle "Want love, give food", tjsp. Kun tuo Tinderi ei ole hallussa.