Mihin työvoimakoulutukseen hakisit näistä, ja miksi?
Hakisitko johonkin näistä koulutuksista mieluummin? Miksi?
Mitä ajattelet näiden koulutusten työllistymisnäkymistä, entä palkkanäkymistä? Työssä viihtyvyydestä, tai millainen persoona näillä aloilla pärjää parhaiten?
HR-asiantuntija:
https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/707947?searchPhrase=F.E.C&announc…
Vastuullinen verkkokauppa ja digimarkkinointi:
https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/707317?locations=Tampere&location…
Palkanlaskennan ja henkilöstöhallinnon osaaja:
https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/706712?locations=Tampere&location…
Kommentit (19)
Palkanlaskennan ottaisin, koska sillä alalla on pula tekijöistä ja sitä myöten varmasti palkatkin nousevat.
Vastuullinen digimarkkinointi kuulostaa hassulta nimikkeeltä. Vähän kuin "laillinen maanviljely", "turvallinen kirjanpito" tai "sallittu hammashoito".
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskennan ottaisin, koska sillä alalla on pula tekijöistä ja sitä myöten varmasti palkatkin nousevat.
HYVISTÄ palkanlaskijoista on pulaa.
Verkkokauppa olis mun koska haluaisin alkaa pyörittämään pientä käsityöläisputiikkia oman työn ohessa mutta en tiedä sellaisen ylläpitämisestä tai yrittäjyydestä ylipäätään yhtään mitään.
Tunnustan etten tiedä palkanlaskennasta mitään, mutta kuinka paljon osaamista sellainen voi vaatia?
Hr vastaisi eniten mun vahvuuksia ja kiinnostusta. 😊
Yksikään ei taida olla tutkintoon johtava. Niistä ei siis ole minulle mitään hyötyä.
Onko HR-ihmisistä pulaa, kun tuontyyppisiä koulutuksia on tosi paljon?
En ainakaan sitä digimarkkinointia. Se kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta sen alan työpaikat tuntuu ihan hirveän kilpailluilta. Tosi kiva jonkun tuollaisen koulutuksen suorittaneen on hakea samaa paikkaa joidenkin kauppislaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan etten tiedä palkanlaskennasta mitään, mutta kuinka paljon osaamista sellainen voi vaatia?
Riippuu vähän, kenen palkkoja alat laskea. Helpoimmat laskelmat tekee tietokone.
Mutta esim. Rakennusalalla joutuu pohtimaan ruokarahoja, työkalukorvauksia yms.
On tuntityöntekijää ja urakkapalkkalaista. Kansallisuuksia riittää. Ja sitten kun aletaan laskea sairaspäivärahoja ja vakuutusmaksun perusteita, niin pitää tietää yhtä sun toista.
Uskoisin, että hoitoala ylitöineen pääsee aika lähelle.
Digimarkkinointi, ainoa joka edes vähän kiinnostaa.
En yhtään ihmettele, että palkanlaskijoita tarvitaan. Mulla meni hermot siihen hommaan. Kun palaan pitäisi olla ajallaan ja oikein laskettuna ihmisen tilillä ja ei siinä ole mitään ongelmaa, jos ohjelmat on päivitetty ja esimiehet to työtunnit ajoissa.
Arkipyhät, korvaukset ja muut on ihan matematiikkaa.
Se oli helppo osuus.
Sitten kun pitää ruveta selittämään, ettei veroprosentti ole minun keksimä asia kuten ei myöskään mut palkasta pidätettävät asiat - ei, ei ole minun ongelma ehkä ulosotto on perässä, en voi pimittää työsuhdetta voudilta.
Nykyään olen ohjelmistopalveluja tarjoavan yrityksen leivissä. Saan neuvoa ja opastaa ohjelmassa, en ihmisten kanssa pärjäämisessä.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että palkanlaskijoita tarvitaan. Mulla meni hermot siihen hommaan. Kun palaan pitäisi olla ajallaan ja oikein laskettuna ihmisen tilillä ja ei siinä ole mitään ongelmaa, jos ohjelmat on päivitetty ja esimiehet to työtunnit ajoissa.
Arkipyhät, korvaukset ja muut on ihan matematiikkaa.
Se oli helppo osuus.
Sitten kun pitää ruveta selittämään, ettei veroprosentti ole minun keksimä asia kuten ei myöskään mut palkasta pidätettävät asiat - ei, ei ole minun ongelma ehkä ulosotto on perässä, en voi pimittää työsuhdetta voudilta.
Nykyään olen ohjelmistopalveluja tarjoavan yrityksen leivissä. Saan neuvoa ja opastaa ohjelmassa, en ihmisten kanssa pärjäämisessä.
Se on niin rasittavaa, kun palkat pitää olla tilillä 1.päivä ja kuun kahtena viimeisenä päivänä tulee puolet kaikista tiedoista. Sitten ihmiset soittelee vihaisena, että miksi palkkahallinto mokailee. Osa työntekijöistä lähettää tiedot suoraan meille ja esimiehelle, jolloin laskemme palkan oikein, mutta laitamme maksuun vasta kun esimiehen kuittaa tiedot. Tällöinkin joutuu välillä laskemaan uusiksi palkan vaikka tietää sen olevan väärin, kun tiedot ei vaan esimieheltä tule meille asti.
Kiitos vastauksista! t: ap
Hmm... pohtimista näissä kyllä.
Koneelllistuminen on tullut vahvasti mukaan kuvioihin. Puuseppäkään ei ole enää puuseppä vaan ammattinimiike on konepuuuseppä.
Lähihoitajan koulutus taitaa olla ainoa oikeasti hyödyllinen järjestettävä työvoimakoulutus.
Nyt kun vähän kaikki on menyt digitaaliseksi tein esim sellaisen havaiinnon että miten vaikka tarjonnallisuus näkyy helppokäyttöisyydessään ja näkyvyydessä sisällön suhteen miten ne on tyrkyllä kuten vaikka jo ihan siinä mikä on fonttikoko tv formaatissa, onko sisältö luetttelomaisesti niin että täytyy selata yksitellen vai tyyliin kirjahyllymäiisesti että kaikesta sisällöstä on etufasaadi tyylikkäästi framillla.
Palkanlaskenta
tykkään numeroista
Vastuullinen digimarkkinointi olisi mun valinta.
HR tarkoittaa ihmisiä ja niiden asioiden hoitamista, mikä ei sovi mun luonnolle.