Lapsi 5v saa lauantaikarkkeja eurolla, kuulemma "kaikki kaverit"saa paljon enemmän (?)
Viikolla meillä on satunnaisesti jäätelöä, jotain jälkiruokaa ja leivomme yhdessä jotain, eli herkut eivät ole mikään tabu. Lapsi on hoikka, normaalipainoinen.
Kommentit (100)
Mä olen nyt ollut koululaisen kanssa ekaa koulun kesälomaa kotona ja lapsi tavannut useampia kavereita tänä aikana. Kaikki lapsen kaverit, kuten meidänkin lapsi, normaalipainoisia, liikkuvia ja iloisia lapsia, että voisi kuvitella kaikilla olevan aika terveet tottumukset. Tässä on tullut kuitenkin selväksi, että ulospäin hyvin keskiluokkaisilta vaikuttavissa perheissä elintavat vaihtelee paljon eikä kukaan meidän lapsen kavereista syö läheskään suositusten mukaisesti. Yksikin syö ilmeisesti puuroa aamulla eikä sille ole laitettu mitään ruokaa minään päivänä valmiiksi vanhempien ollessa töissä syö/syövät lapseni kanssa siellä pakastimesta mehujäitä ja nälkäänsä sitten meillä. Lapselle kuitenkin maistuu hyvin kaikki normaali ruoka meillä, joten uskoisin että kotonakin sitä tekisi mieli jos olisi varattuna. Myös pari lasta jotka on syöneet ihan pelkkää keitettyä makaronia koko kesän vanhempien ollessa töissä. Juoruan tämän vain oman hämmästykseni tähden, eipä siinä kai mitään... mutta missä vaiheessa nuo luomusose- ja kestovaippamammat on lipsuneet tuohon? Vai onko ne puheet olleet tottakaan.
Lihava isoveli määrää tahdin
Olisi reilumpaa sopia se mitä saa kuin se paljonko maksaa
Ja joo eurolla saa pari namia vain
Olet huono vanhempi ja lapsestasi tulee varmuudella läski kouluampuja.
Väittääkö jotkut ihan tosissaan ettei eurolla saatava irtokarkkimäärä ole riittävä 5-vuotiaalle? Eipä ihme, että lapset lihoaa.
Mitä saa eurolla? No se ja se maksaa vaan 1,40! 😂🤦🏼
Osta parin kilon verran niitä karkkeja. Mitään muuta ruokaa ei saa sinä päivänä, pitää syödä vain karkkia.
Voi olla ettei halua enää nähdäkään karkkia hetkeen, kun tulee huono olo välittömästi. Oma karkkirohmu oli vetänyt ennen heräämistäni aamupalaksi loput synttärikarkeistaan, nyt kuusi vuotta myöhemmin pystyy juuri ja juuri syömään 5 karkkia, sitten alkaa ällöttämään.
Tai kysyt ketkä väittää saavansa enemmän ja ilmoitat kysyväsi kaverin vanhemmalta paljon heillä syödään karkkia. Tässä tapauksessa voi tulla vastustelua ja lopulta tunnustus, ettei ole mitään puhunut kenenkään kanssa, ei tuon ikäiset edes osaavat kertoa jostain karkkimääristään niin että ymmärtävät mistä puhuvat.
Ihan sopiva määrä. Me saimme siskon kanssa aina karkkiaskit tuon ikäisinä.
Eihän nykyisin € riitä edes karkkipussiin. Olen viisikymppisenä ja edelleen makea maistuu. Tuolla saa yhden pienen suklaapatukan. Menenkin huomenna ostamaan 300 gr irtokarkkeja
7v saa valita oman ikänsä verran LAATUJA irttarilaarista. Eli nyt 7-vuotiaana seitsemää erilaista karkkia. Minä aikuisena kauhon määrät, yleensä pussilla on painoa noin 100g.
Näihin "kaverit saavat sitätätätuota enemmänuseamminparemmin" -asioihin vastaan aina, että kavereilla saa olla noin mutta meillä on meidän säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mitä eurolla saa ostettua.
Ison kasan irtokarkkeja.
Ehkä kun ovat kerran kahdessa kuussa alennuksessa. Mutta normaalisti maksaa noin. 9e kilo eli eurolla saa Noin 80-100 grammaa
Vierailija kirjoitti:
Täällä on 5-vuotias, joka saa herkkupäivänä tikkujäätelön ja noin 5 KPL irtokarkkeja. Toki nyt kesällä joskus ylimääräinen jäätelö viikollakin ja keksi silloin kun aikuiset juovat kahvia. Mutta en osta hänelle irtokarkkeja eurolla kerralla syötäväksi.
Tällainen natseilu lapsen herkuista on ihan järjetöntä.
No on tuo euromääräraja outo, karkin määrä varmasti ihan ok.
Meillä ei ole karkkipäivää vaan ostetaan herkkuja silloin kun tekee mieli tai pidetään leffailta tms. 5-vuotias valitsee yleensä tikkarin ja pikkupussin (70g) sipsiä.
Outo raha käytäntö teillä meillä 2 lasta 4v ja 7 v ja saavat aina valita joko isomman 300 gramman karkkipussin tai sipsiä yhekseksi mutta jos haluavat irtokarkkia sitä saavat 150 grammaa molemmat oman pussin. Molemmat liikkuvia lapsia jotka on normipainoisia. herkut kestää perjantaista lauantaihin.
Vierailija kirjoitti:
7v saa valita oman ikänsä verran LAATUJA irttarilaarista. Eli nyt 7-vuotiaana seitsemää erilaista karkkia. Minä aikuisena kauhon määrät, yleensä pussilla on painoa noin 100g.
Näihin "kaverit saavat sitätätätuota enemmänuseamminparemmin" -asioihin vastaan aina, että kavereilla saa olla noin mutta meillä on meidän säännöt.
Aika ankeaa miksi ei saa ottaa niin montaa laatua kun haluaa sillä 100 grammalla? Jos vaikka halua ottaa montaa laatua aina yhden karkin
Karkit riittää pidempään kun noudatat minun systeemiä eli kuusi karkkia ja uuden karkin saa ottaa vasta kun munakello pirisee. Se on säädetty kymmeneen minuuttiin. Karkkeja on yhden lapsen kohdalla yhteensä 12 ja sen jälkeen nukkumaan.
Ei meillä kyllä ole mitään tiettyä rahamäärää minkä verran saa maksaa. Usein kyllä lapsi valitsee jonkun n. 1,5e maksavan pussin, mutta harvemmin vetää koko pussia kerralla. Ihan normaalipainoinen on. Välillä ostellaan tikkari tai joku muu arkisinkin. En minä jaksa nipottaa jostain karkista.
Vierailija kirjoitti:
Karkit riittää pidempään kun noudatat minun systeemiä eli kuusi karkkia ja uuden karkin saa ottaa vasta kun munakello pirisee. Se on säädetty kymmeneen minuuttiin. Karkkeja on yhden lapsen kohdalla yhteensä 12 ja sen jälkeen nukkumaan.
Ei h*lvetti voi olla totta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurolla ei kyl saa enää melkein mitään. Pieni täytetty lakupötkö 0,75 €. Olisiko parempi sopia, että saa karkkipussin lauantaisin? Eikä niin hintaa tuijitettaisi.
Ei olisi. 5-vuotias ei tarvitse mitään puolen kilon mättösäkkiä. Ne pienet karkkipussi maksavat suunnilleen euron (muistaakseni 1,29€ lähikaupassani). Karkkiaski alle euron.
Eli jos se ei ole pikku karkkiaski niin sitten se on puolen kilon mättösäkki?
Erinomaisen hyvä provo, 5/5.
Ettäkö äiti ja iskä raaskii oikein kokonaisen EURON laittaa karkkiin :D
Kyllä se vielä teitä kiittelee viimeistään teininä kun on kaveriporukkansa ainoa normaalipainoinen ja muut plösöjä.