Ai että kun on ihanaa, kotona 18 astetta ja kaksi lämmintä huoneilmaa poistavaa ilmastointilaitetta hurisee täysillä!
Ai että kun on ihanan viileää! En ole yhtään hikoillut tämän helteen aikana. Kalliit laitteet hurisevat ja sähkölasku kiittää, mutta hyvinvoinnista kannattaa vähän maksaakin!
Parempi olla liian kylmä kuin liian kuuma. Ainahan voi laittaa lisää vaatteita jos ei tarkene.
Hyvää juhannusta! Koittakaa pärjätä!
Kommentit (26)
Ei yhtään liian lämmin, muualla kuin mun terassilla on vissiin 35. Sisällä oikein hyvä, puolet ikkunoista pohjoiseen, olivat koko yön tuuletusikkunat auki, ei tule turhaa sähkölaskua.
Kyllä on ihmisillä paha olla, kun pitää tämmöisiä naurettavia provoja kirjoitella kaiket päivät. Niitähän on aloitukset pullollaan.
Itse asiaan, kyllä talossa on jokin vika, jos kovin kuuma on. Kun talo on oikein sijoitettu ilmansuunnat huomioiden, ja tontilla on myös varjostavat kasvillisuutta ei asunto mene liian kuumaksi. Minulla on esimerkiksi lisäksi sälekahtimet käännetty kiinnemmäs niin, että auringon valo ja lämpö heijastuu ikkunoista poispäin. Ulos silti näkee, ja sisälle tulee valoa. Ikkunat auki varjon puolelta, ja öisin koko asunnosta, niin ilma vaihtuu. Minulla ei vanhassa talossa ole edes koneellista ilmastointia, ja silti on miellyttävän viileää.
Ja voi ihan nauttia kesästä, grillailla ja istuskella pihapuun varjossa, missä on sopivan lämmin, ei liian kuuma.
Ei tarvitse kirjoitella typeriä provoja palstalle, tai kiukutella muutenkaan.
Sähkölaskun saadessasi voi kuumottaa vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihmisillä paha olla, kun pitää tämmöisiä naurettavia provoja kirjoitella kaiket päivät. Niitähän on aloitukset pullollaan.
Itse asiaan, kyllä talossa on jokin vika, jos kovin kuuma on. Kun talo on oikein sijoitettu ilmansuunnat huomioiden, ja tontilla on myös varjostavat kasvillisuutta ei asunto mene liian kuumaksi. Minulla on esimerkiksi lisäksi sälekahtimet käännetty kiinnemmäs niin, että auringon valo ja lämpö heijastuu ikkunoista poispäin. Ulos silti näkee, ja sisälle tulee valoa. Ikkunat auki varjon puolelta, ja öisin koko asunnosta, niin ilma vaihtuu. Minulla ei vanhassa talossa ole edes koneellista ilmastointia, ja silti on miellyttävän viileää.
Ja voi ihan nauttia kesästä, grillailla ja istuskella pihapuun varjossa, missä on sopivan lämmin, ei liian kuuma.
Ei tarvitse kirjoitella typeriä provoja palstalle, tai kiukutella muutenkaan.
No totta v...ssa jotain 60-luvun kerrostaloja käännellään näin 2020-luvulla kun huomataan ettei ikkunat ole optimaalisesti suunnattu. Tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kirjoitella typeriä provoja palstalle, tai kiukutella muutenkaan.No totta v...ssa jotain 60-luvun kerrostaloja käännellään näin 2020-luvulla kun huomataan ettei ikkunat ole optimaalisesti suunnattu. Tai jotain.
Meinaatko, että 60-luvulla ei paistanut aurinko?
Olen sen ikäisissä kerrostaloissa asunut, ja ne eivät olleet kuumia. Just läpitalonhuoneisto on siksi hyvä, että on aina jokin huone varjon puolellakin.
Enemmän kai tuo liiallinen lämpeneminen on uudempien asuntojen ongelma.
Tosin aloittaja leuhotti omakotitalossa, vai meinaatko, että sillä on kerrostalossa huoneistokohtainen ilppi, ja omat aurinkopaneelit katolla? Se nyt varmaan halusi, että kerrostaloasukkaita harmittaa entisestään, ja mitäpä sitä muutakaan sairassa päässä liikkuu, kuin tehdä pöhkö aloitus tänne. Pöhköön aloitukseen siis yhtä pöhkö vastaus; on omakotitaloja, joissa ei tarvitse viilennystä, kun ne pysyvät helteilläkin viileinä. Ei näitä helteitä niin paljoa lopulta ole. Sillä voi lohduttautua,jos kärsii kuumuudesta, ja joka nauttii, niin nauttikoon nyt, ei tämä kesä kauaa kestä lopulta kuitenkaan
ai ai meil on