Mitä ruokaa laitatte tällaisilla 30 asteen helteillä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Normaaleja ruokia ja myös grilliruokia sekä ruokaisia salaatteja. Tänään tulee vieraita ja tarjolla varhaisperunoita, silliä (4 erilaista), itsetehtyä graavilohta, kylmässvulohta, itsesavustettua siikaa, vihersalaattia, kirkas perunasalaatti, grillattua lohta ja grillattuja kasviksia (sipuli, kesäkurpitsa, munakoiso, paprika). Jälkkäriks kahta erilaista jäätelöä ja mansikoita sekä kahvia halukkaille.
Mä haluaisin tulla teille syömään :).
Äsken syötiin "välipalaleivät", tein niihin väliin kylmän savukinkkutahnan ( cremefraichea, savukinkkua, makeaa, suolaista, happoa, sipulia, vähän sinappia)
Illalla grillataan pihvejä ja lisukkeeksi kirsikkasalaatti, sekä vihreäsalaatti.
Uusia perunoita, salaattia sekä kalaa, jos puoliso niin haluaa. Itselleni helteessä riittää kasvikset.
Grillattuja kasviksia, salaattia, tofua ja tuoretta leipää
Mökillä kokataan muutoinkin ulkosalla. Perunoita keitetään, syödään useimmiten sitä kalaa, mitä saadaan. Aamulla oli katiskassa ahvenia, ne savustettiin. Revittiin mozzarellaa tomaattiviipaleiden päälle ja pilkottiin puolikas vesimeloni toiselle lautaselle. Päivällisellä grillataan kanavartaita ja sekoitetaan joku salaatti. Toinen puolikas melonia menee siinä sivussa.
Missä on 30 astetta nyt?? Meillä 24
Ihan tein normiruokaa tässä sisällä, mies savusti lohen pihalla. Ei mua lämpö haittaa
Toin kaupungista ha jokainen vain lämmitti annoksensa mikrossa ulkona kesäkeittiössä.
Ollaan rannalla koko päivä.
Papu-minestronea tein, huomenna ei tarvi kuin lämmittää. Eilen ei ollut hellettä, mutta uudet potut ja itse savustettu kala.
Vielä yhdessä päivässä ole mitään vaikuttanut, mutta katsotaan viikon päästä.