Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpaillaan, kenellä on ankein juhannus. Minulla on tilillä 0 euroa ja jääkaappi tyhjä

Vierailija
24.06.2022 |

Kaapissa on jauhoja ja puurohiutaleita. Kyllä näillä selviää kuun loppuun asti, mutta eipä ole juhlafiilistä. Ei ole myöskään kavereita tai ketään kenen kanssa voisi olla, eikä tyhjätaskuna edes kehtaisi mihinkään lähteä olemaan kuivin suin ja ilman syömisiä.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole naisseuraa. 

Ei ole mullakaan siinä mielessä, vaikka vaimon kanssa ollaan mökillä.

Vierailija
42/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies veti jo eilen kännit, mutta oli sentään aamulla "kunnossa" että päästiin hänen sukulaisiinsa laskemaan laituri veteen. Joi siellä varmuuden vuoksi pullon kirkasta, kun... no en tiedä, on alkoholisti. Haastoi riitaa sukulaistensa kanssa, joista tasan yksi edes otti yhden oluen (minä en juo, koska olen aina kuski ja vastuussa kaikesta). Kotimatkalla sammui, heräsi ja kiukutteli, että mulla on paska auto- no ehkä on, mutta sentään toimii ja on laillinen. Ja maksettu.

Kotona haastoi riitaa ja - tätä nyt ei kukaan usko - söi LASTEN* savulohen. Sotki vielä keittiön siinä ahmiessaan ja suuttui, kun annoin keittiörätin, että pesee edes lattian.

Onneksi sammui sänkyyn eikä esimerkiksi vessaan.

*Lapset jo täysikäisiä.

Savuloheen asti oli uskottava, mutta sitten ei enää. Meillä ainakin ostetaan ruoat kaikkia varten, toki ruokarajoitteiset älyävät olla syömättä ongelmia aiheuttavaa ruokaa. Ja jos jotakin ei saa heti syödä ( on esim. varattu ruoanlaittoon), siitä ilmoitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä ja yksin. Löysin kuitenkin iltamassa kävelylenkillä juhlijoiden jäljiltä 0,55 euron edestä tölkkejä ja se piristi mieltä. Jotain hyvää siis tämäkin juhannus toi tullessaan. Koetan olla pienestäkin kiitollinen. 

Minäkin yritin käydä puistossa katsomassa olisiko tölkkejä, ei ollut yhtään. Joku nopeampi oli ehtinyt kerätä kaikki!

Sama. En tiedä mistä johtuu, muttei niitä tyhjiä ole enää niinkuin ennen, joskus su-aamuna löysin melkein repullisen. En varsinaisesti niitä etsi, mut jos kävelylenkillä sattuu löytymään, niin otan "fyrkat" pois :)

Talvella kävin aamuröökillä parvekkeella, ihmettelin et mikäs valo tuo on???  - Kaverilla oli otsalamppu ja sillä "katseli" paikkoja. En ihan tuolle asteelle lähtisi.

Se repullinen tekee n. +5 euroa.

En tosin tiedä, missä asut, sinun pitää la- ja su-aamuina lähteä aikaisemmin liikkeelle. Innokkaimmat tölkin kerääjät pyöriskelevät jo yöllä juoppojen ympärillä. Itse kerään tölkkejä, jos kohdalle sattuu ja koiralenkillä olisko joku 10 tölkkiä maksimi ja sekin on käynyt vain kerran, yleensä ei mitään, tölkki tai kaksi..

Joku vuosi sitten vierailimme Jyväskylässä. Oli lämmin elokuinen viikonloppu. Lähdin ulkoiluttamaan koiraa sunnuntaiaamuna Lutakon? rantaan. Silloin harmitti, ettei ollut pussia mukana, tölkkejä ja pulloja oli satoja. Saattoi olla hyvä, etten mennyt jonkun tositarvitsijan vakiapajille. Itse keräilen vain lähinnä siksi, etteivät roskittaisi ja etteivät eläimet vahingoittuisi. Eräs erikoinen persoona ajeli pyörällä ja keräsi vain lasipulloja, tölkit hän jätti paikoilleen, ottiko pullojen keräämisen liian kirjaimellisesti?

Vierailija
44/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kotona.

Ei kuitenkaan kuin siinä elokuvassa 🤭.

Kaupungissa ( Etelä-Savossa), kerrostalossa kaksiossa. Asunto on kyllä mun "lähes" mun oma, "pankin" on noin 17 000 euron osuus, sen verran vielä velkaa.

Avioero, työttömyys, sairastelut ym ovat olleet kivikkoja elämäni merellä.

Kolme lasta aikuisia, kaikilla jo omia lapsia.

He pärjäävät hyvin.

Toisin kuin tämä mummo (53v ). Nyt olen pitkästä aikaa ( 8 kk työttömänä) töissä. Näillä näkymin töitä riittää jatkossakin.

Tiukkaa on tehnyt ja tulee tekemään vielä eläkkeelle saakka. Yritän sitä ennen saada asuntolainan maksettua.

Juhannus aattona kävin ruoka ostokset, kallein ostos oli juusto kimpale.

Ei poikennut Juhannuksen ruoka yhtään minkään muun päivän ruuasta.

Lounas kaurapuuro tai ruispuuroa maidon kanssa.

Päivällinen makkarasta tai jauhelihasta. Nekin ostettu -30% tarjouksesta.

Leipää syön välillä jos nälkä yllättää.

Hedelmiä ole raaskinut ostaa 3 kuukauteen.

Ei ole autoa, mikä on hyvä, näillä bensa hinnoilla.

Eilen lämmitin miun saunan, nykyään saunon joka toinen viikko.Se juhlisti Juhannukseni.

Tilipäivä on viimeinen päivä , torstaina. On mulla sinne asti ruokaan rahaa 44 euroa.

En tarvitse nähdä nälkää .

Yksi lapsistani asuu Italiassa, ja toiset Uudellamaalla.

En ruikuta koskaan heille omia huoliani.

Pärjään, kun pitää pärjätä.

Vierailija
45/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillä on rahaa ja kaapissa ruokaa. Aurinko paistaa ja makoilen kotona sohvalla odotellen että lomat loppuu ja työt alkaa. Mikään ei kiinnosta. Pakotan itseni päivittäin käymään Helsingin keskustassa. Kävelen siellä kortteleita ympäri aikani ja tulen takaisin sohvalle makoilemaan.

Vierailija
46/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus menee töissä.

Kirjoitin tänä keväänä ylioppilaaksi.

Haimme kaverini kanssa kesätöitä lähes toiselta puolelta Suomea. Hän ei sitten lähtenytkään...

Minä tulin kuitenkin tänne , kun muutakaan töitä en hakenut.

Asunto on työnantajan puolesta. Huone ikivanhasta rivitalossa ( varmaan rakennettu -70 luvulla)...

Melkoisen vilkkaassa ympäristössä muutenkin.

Teen aamu- ja iltavuoroja (ruoka)ravintolan kassalla sekä vähän myös keittiössä.

Työ on ihan kivaa. Mutta jatkuva kiire.

Kesäkuun palkkaa en oo vielä saanut, vasta viimeinen päivä.

Äiti on laittanut mun tilille välillä ruokarahaa.

Hänelläkin on tiukkaa. Sen verran laittaa että saan syötyä.

Vierailija
47/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kivat suunnitelmat rakkaani kanssa, mutta hän päätti jättää minut juuri loman alla. Tietenkin kaikilla tutuilla jo muut suunnitelmat juhannukseksi, joten jäin täysin yksin sydän pirstaleina. Lasten takia pidän itseni hengissä, mutta kurja kesä heillekin tulee, kun isä makaa masennuksen kourissa luultavasti pitkään.

Vierailija
48/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

24.6.22. Aamulla kello 8. Kävin Helsingin ylläpitämä Vantaan Honkanummen hautausmaa.Kun sain kydin yllättävältä taholta tältä itäisestä Helsingin osasta.. Tulin kotia.Pelaasin ilta lehden pelejä.Hain valmisateriota kaupasta,kuin kivenäisvettä ym. Pähkäilin koti. Siskonpoikani joka tulee 68v. Soitti ja toivotti hyvää juhannus.Olivat vesillä.Ainoa joka soitti ja merkitys suuri ! Pähkäilin.Soitin vanhalle naiselle ,joka ystävä ja asuu itsenäisesti lähistö palvelu taloa,Menin hänen luokse kello 17-19. Palasin kotia ja Tv auki.siinä se. Tänään sit ulkoilin,Mut pirun kuuma.Läysin kyllä varjo paikan.Pääsen yläkerran asukaan sauna vuorolla saunaan tämä ilta,on minulle juhlaa.Hän kun on mökillä.Nyt lähden kytää Ava/ Tv. sarja ja dokumetti rikkaista naisista Usassa ja elämästä .Tulee sitä soopa ainakin kello 19 asti.

Vierailija
49/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 4 lapsen kanssa kotona viettämässä juhannusta, mies töissä eli toisen naisensa luona. Ilmoitti muutama viikko sitten että tää oli tässä, on rakastunut toiseen.

Vierailija
50/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii missä se AP on, että voidaan järjestää hänelle juhannusruuat?

Vierailija
51/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kusi kiukaalle ja paskansi paljuun. Oksensi vielä mökin lattialle ja sammui veneeseen.

Vierailija
52/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja ja juhannuksen olen yötyössä. Levottomia vanhuksia ym. ja yritä tämmösellä helteellä sitten päivät nukkua.

Vierailija
53/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kusi kiukaalle ja paskansi paljuun. Oksensi vielä mökin lattialle ja sammui veneeseen.

Okei, tossa tuli AVn tän päivän paskimmat aloitukset. Lopeta jo ja juhli juhannusta.

Vierailija
54/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8€ tilillä mutta onneksi pääsen sukulaisten mökille ahmimaan äitin piikkiin. Omat keitetyt perunat ja kurkkua ja tomaattia otan mukaan kotoa. Varmaa pitää äitiltä lainata 20€ että pärjään loppukuun. Kissaki ruokittavana..

Olen yksinasuva kolmikymppinen ja työtön. Olin kyllä töissä viimvuonna mut nyt ollu työtön puolivuotta. Terveyttä yritän saaha kuntoon että uskaltaa hakia töitä taas.

Täällä yksiössä läkähtyy. 26c alkaa jo olla lämmin ja ei saa läpivetoa. Aurinko porottaa täysillä parvekkeelle just nyt. Siellä on varjossa 30c just. Jalat turvonneet tän kuumuuden takia. Vielä 2 tuntia kärvistellä nii pääsen sinne mökille viilentymään. Ainiin siellä on hyttysiä. Yhyyy ei paljoo sumutteet auta kun ne käy päälle. Tykkäävät minusta. Kiva ku saa sit ensiyönä raapia itseäni verille. Olen siis atoopikko. Mut mielummi silti meen sinne tuulettuu kuin että

läkähdyn tänne sementtikuutioon missä ei happi kulje.

Mutta aapeeta käy sääliksi. Kutsuisin mukaan jos tunnettais. Mee jonnekki ulos rannalle istuu? Kahvit mukaan? Tai kerää tölkkejä sen verran että saat jätskin ostettuu.

Vierailija
55/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri ns mopokerholainen vinguttaa harrikkaansa ja riitelee äänekkäästi muijansa kanssa jo toista päivää. Hohhoijjaa. Ei tällä voita, mutta ärsyttää.

Vierailija
56/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8€ tilillä mutta onneksi pääsen sukulaisten mökille ahmimaan äitin piikkiin. Omat keitetyt perunat ja kurkkua ja tomaattia otan mukaan kotoa. Varmaa pitää äitiltä lainata 20€ että pärjään loppukuun. Kissaki ruokittavana..

Olen yksinasuva kolmikymppinen ja työtön. Olin kyllä töissä viimvuonna mut nyt ollu työtön puolivuotta. Terveyttä yritän saaha kuntoon että uskaltaa hakia töitä taas.

Täällä yksiössä läkähtyy. 26c alkaa jo olla lämmin ja ei saa läpivetoa. Aurinko porottaa täysillä parvekkeelle just nyt. Siellä on varjossa 30c just. Jalat turvonneet tän kuumuuden takia. Vielä 2 tuntia kärvistellä nii pääsen sinne mökille viilentymään. Ainiin siellä on hyttysiä. Yhyyy ei paljoo sumutteet auta kun ne käy päälle. Tykkäävät minusta. Kiva ku saa sit ensiyönä raapia itseäni verille. Olen siis atoopikko. Mut mielummi silti meen sinne tuulettuu kuin että

Mutta aapeeta käy sääliksi. Kutsuisin mukaan jos tunnettais. Mee jonnekki ulos rannalle istuu? Kahvit mukaan? Tai kerää tölkkejä sen verran että saat jätskin ostettuu.

No otatko kissan mukaan mökille vai jätätkö yksi läkähtymään asuntoon?

Vierailija
57/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No otatko kissan mukaan mökille vai jätätkö yksi läkähtymään asuntoon?

Otan😊 just kävin laittaa kantokopan yms valmiiksi varovaisesti sillä aikaa kun kisu nukkuu, koska sitten jos se huomaa minun touhut, lähtee sohvan taakse piiloon. Lähtö aina pelottaa sitä mutta sitte siellä ulkona onnellisena syö ruohoo ku mikäki lehemä. 😅

Vierailija
58/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii missä se AP on, että voidaan järjestää hänelle juhannusruuat?

Voi olla mahdollisesti myös Provo.

Ei totuuden häivääkään.

Vierailija
59/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suljetulla osastolla pakkohoidossa. En ole käynyt ulkona yli viikkoon. Syönyt en ole 10 vuorokauteen.

Vierailija
60/88 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa seurassani vietän tämänkin juhannuksen.

Lapset perheineen omilla mökeillään.

Olisinhan voinut mennä heistä jonkun mökille, mutta toisaalta halusin kuitenkin ihan omaa rauhaani.

Oma rytmi paras rytmi.

Ei ole kännykkä tirissyt... Minä soitin parille ystävälleni.

Näin on ollut jo muutamia Juhannuksia.

Perinne se on tämäkin 😂.

Telkkari on varma valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi