Miksi jotkut tubulaariset rinnat tai epämukava sukupuoli oikeuttaa leikkaukseen julkisella, mutta
Mutta minun jalkoja peittävät kamalat ja rumat ja itsetuntoa teini-iästä lähtien murskanneet, iän myötä vain pahenevat ja lisääntyvät järkyt suonikohjut ja pintaverisuonet eivät oikeuta? Eivät, vaikka ne aiheuttaisivat myös kipua, kutinaa ja jalkojen turpoamista kesähelteillä.
Kommentit (23)
Gynekologillekin pitää ihan oikeissa vaivoissa mennä yksityiselle, jos jotain hoitoa haluaa.
Ei mitään esteettistä edes vaan ihan oikeaa terveyden hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Gynekologillekin pitää ihan oikeissa vaivoissa mennä yksityiselle, jos jotain hoitoa haluaa.
Ei mitään esteettistä edes vaan ihan oikeaa terveyden hoitoa.
Suonikohjujakin toki leikataan myös julkisella, mutta vain silloin, jos ne aiheuttavat huomattavia kipuja. Usein eivät aiheuta, ja omani ovat niillä rajoilla. Esteettisistä syistä kohjuja ei julkisella hoideta.
Kohjuja ja näkyviä pintasuonia ja sellasia violetteja hämähäkkisuonia tulee mulle kuitenkin vuosi vuodelta lisää, ja joskus ne ovat myös kipeitä, mutta eivät tarpeeksi että ne operoitaisiin. Jalat on siis aika pitkälti näiden peitossa, ainakin kohta ovat, ja ne on ihan kauhean näköiset. Ongelmat on alkaneet jo teininä, ja raskauksien aikana pahenivat. Nyt olen 40.
Myöskään kehopositiivisuus ei ulotu tällaisiin juttuihin, eikä ilmeisesti myöskään niihin tubulaarisiin rintoihin. Miksiköhän?
Ap
Meidän korkeaa verotusta perustellaan usein "ilmaisella" terveydenhuollolla. Olemme maksaneet sen jo yhteen kertaan veroissamme. Miksi pitäisi maksaa sen lisäksi vielä erikseen yksityiselle?