Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut tubulaariset rinnat tai epämukava sukupuoli oikeuttaa leikkaukseen julkisella, mutta

Vierailija
24.06.2022 |

Mutta minun jalkoja peittävät kamalat ja rumat ja itsetuntoa teini-iästä lähtien murskanneet, iän myötä vain pahenevat ja lisääntyvät järkyt suonikohjut ja pintaverisuonet eivät oikeuta? Eivät, vaikka ne aiheuttaisivat myös kipua, kutinaa ja jalkojen turpoamista kesähelteillä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häiritsee noin valtavasti niin sehän on vain pari tonnia yksityisellä?

Saman verran kuin tietokone ja lomamatka tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubulaaristen rintojen leikkaus julkisella kuulostaa kyllä sellAiselta että jännä että yhteiskunnalla on varaa maksaa noista leikkauksistakun terveydenhuoltohenkilöstöstä ja leikkaussaleista on pulaa ja uutisoitu ties mistä Syöpähoitojen siirtymisistä

Vierailija
4/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus ei maksa mitään, se auttaa tuollaisiin.

Liikunta kans.

Vierailija
5/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos häiritsee noin valtavasti niin sehän on vain pari tonnia yksityisellä?

Saman verran kuin tietokone ja lomamatka tms

Joo, niin varmaan, mutta ihmettelenkin sitä, miksi toiset esteettiset tai henkilön persoonaan tai dysforiaan liittyvät asiat oikeuttavat saamaan sen hoidon ilmaiseksi ja toiset eivät.

Enkä minä ostele parin tonnin tietokoneita tai lomamatkojakaan tosta vaan.

Ap

Vierailija
6/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintoja ei leikellä muuten kuin terveydellisistä syistä. Ei tubulaariuden takia.

Vierailija
7/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan voisi laittaa aikuisen oikomishoidot, joita ei tehdä ellei purukalusto aiheuta jatkuvaa tuskaa - mikään virheasento, joka aiheuttaa hampaiden kulumista ja pieniä vaivoja (todennäköisesti isoja 20+ vuoden päästä) ei korjata.

Toki hammashoito nyt muutenkin on aika retuperällä julkisella eli resursseja ei olisi lisähommiin, kun hädin tuskin on nykyisiinkään.

Vierailija
8/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minulla ei oikeuta suun limakalvomuutos, mahdollinen suusyöpä tai sen esiaste, tutkimukseen julkisella puolella... Semmosta se on. Ei mee tasan nallekarkit. Puhu vaan niistä kivuista ja turvotuksista, jätä mainitsematta se kosmeettinen haitta, jos väittävät, että "kyseessä on vain kosmeettinen haitta".

Vierailija
9/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan voisi laittaa aikuisen oikomishoidot, joita ei tehdä ellei purukalusto aiheuta jatkuvaa tuskaa - mikään virheasento, joka aiheuttaa hampaiden kulumista ja pieniä vaivoja (todennäköisesti isoja 20+ vuoden päästä) ei korjata.

Toki hammashoito nyt muutenkin on aika retuperällä julkisella eli resursseja ei olisi lisähommiin, kun hädin tuskin on nykyisiinkään.

Kyllä, samaa mieltä.

Ap

Vierailija
10/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että rumuus on oletusarvo ja kauneus täytyy anssita :/

Vierailija
11/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ansaita

Vierailija
12/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tubulaaristen eriparirintojen kantajana tuntisin paljon enemmän empatiaa aloittajaa kohtaan, jos rivien välissä ei olisi väheksyntää omaa tilaani kohtaan. Itse olen valinnut pidättäytyä ainakin toistaiseksi leikkauksesta, mutta kyseessä on kuitenkin kehityshäiriö, jolla on potentiaalisesti mittavat mielenterveydelliset vaikutukset. Itse en edes muista kuinka monta vuotta itkin asiaa peilin edessä. Ilmeisesti itsemurhariski ei ole vallan pieni myöskään suhteessa verrokkeihin.

Mutta joo, merkitsevän häiritsevät suonikohjut voisi minusta hyvin leikata julkisella. Erityisesti nuorilla.

Vierailija
13/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi toimenpiteenä kalliimmasta päästä ole yksityiselläkään.

Vierailija
14/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo rintoja ollenkaan. Olisi edes tubulaariset. En saa mitään julkisella.

Vierailija
15/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeasti suonikohjuja leikata nykyään julkisella? Muistan kyllä kun tädiltäni leikattiin kohjut aikoinaan TYKSissä. No, ennen oli terveydenhoito paremmalla tokalla tässä maassa.

Vierailija
16/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ihmisillä olisi myös mahdollisuus käyttää yksityisiä terveyspalveluita, mutta on totuttu käymään julkisella puolella eikä edes harkita yksityistä vaikka voisi hoitaa monia asioita pienemmällä kynnyksellä

Vierailija
17/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintoja ei leikellä muuten kuin terveydellisistä syistä. Ei tubulaariuden takia.

Jos ilmoittautuu transiksi tai naarasmuusuksi, niin terveet rinnat amputoidaan yhteiskunnan piikkiin. Myös kohdunpoiston voi saada reilusti alle kolmekymppisenä, jos identifioituu transiksi. Ruotsissa on amputoitu rintoja jopa 14-vuotiailta sukupuoliristiriitaan vedoten. Jenkeissä jopa 12-vuotiaiden rintoja on poistettu, jos ne eivät kuulu sukupuoli-identiteettin.

Vierailija
18/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tubulaaristen eriparirintojen kantajana tuntisin paljon enemmän empatiaa aloittajaa kohtaan, jos rivien välissä ei olisi väheksyntää omaa tilaani kohtaan. Itse olen valinnut pidättäytyä ainakin toistaiseksi leikkauksesta, mutta kyseessä on kuitenkin kehityshäiriö, jolla on potentiaalisesti mittavat mielenterveydelliset vaikutukset. Itse en edes muista kuinka monta vuotta itkin asiaa peilin edessä. Ilmeisesti itsemurhariski ei ole vallan pieni myöskään suhteessa verrokkeihin.

Mutta joo, merkitsevän häiritsevät suonikohjut voisi minusta hyvin leikata julkisella. Erityisesti nuorilla.

Myönnän, että provosoin tahallani tuolla vertailulla, mutta tarkoitus oli vain tuoda esiin sitä, että minusta on väärin, että vain jotkut häiriöt ja ei-toivotut kehon piirteet tai ongelmat kuuluvat julkisista varoista hoidettaviksi. Onhan suonikohjutkin häiriö. Ja ihan yhtä lailla mikä tahansa ulkonäön piirre, jota ei pidetä normaalina, voi aiheuttaa mielenterveysongelmia.

Itselläni on niin pienet rinnat, että A-kuppikin on iso. Onko se kehityshäiriö? En tiedä. Ei siihen mitään hoitoa ainakaan julkisella saa. Mutta olemattomat rintani eivät minua häiritse juurikaan, nuorempana kyllä häiritsivät paljonkin.

Ap

Vierailija
19/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ihmisillä on pahoja iho-ongelmia vaikka kuinka paljon. On vaikeaa säästää, jos ei ole mistä säästää. Hidasta ja ahdistavaa, kuluu vuosia tai vuosikymmeniä. Eikä moni ongelma siltikään lähde lopullisesti vaikka saisi yksityisellä, mutta sen verran ettei pahene.

Vierailija
20/23 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonikohjuhoito yksityisellä noin tonni per jalka. Ja transsssut kyllä saa epilaationsa, silikonit, vakinan teon, äänenmuutosleikkauksen jne jne veronmaksajien rahoilla. Monesti he ovat vielä työkyvyttömiä psyyggisten vaivojen takia. Ei käy kateeksi heitä, elämänsä on rankkaa, mutta kai tavistenkin vaivoja voisi julkinen hoitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme