Ärsyttävätkö teitäkin yo:lla lastenvaunujen kanssa pyörivät " opiskelevat" äidit?
Ihan kun opiskelusta jotain tulis kun vauva pyörii jaloissa. Yhteiskunnan elättejä nämä unicafessa lastenvaunujen kanssa pyörivät äidit, sääliksi käy ressukoita, kitkuttaa nyt pelkällä äitiyspäivärahalla ja samaan aikaa koettaa opiskella. Ottakaa nyt järki käteen ihmiset ja opiskelkaa ensin ja hankkikaa ne mukulat vasta sen jälkeen!
Kommentit (24)
hankkia ne lapset opiskeluaikana kuin vasta valmistumisen jälkeen. Valmistuminen voi kestää ja lisäksi monet akateemiset (vars. naiset) joutuu pitkiksi ajoiksi pätkätöihin. Pätkiä ei uusia jos siihen väliin tekee lapsia.
aika suuri osa perheellisistä opiskelijoista opiskelee aikuisina, ehkä jo useampaa tutkintoa. Näin ainakin minun tiedekunnassani. Minä olen saanut viettää opiskelijarientoja elämässäni liiankin kanssa. En kaipaa elämää ennen lapsia yhtään. Olen kyllä kanssasi samaa mieltä siitä, että kovin nuorena äidiksi tulevat jäävät ehkä paitsi jostakin. Uskon, että lasten myötä he saavat kuitenkin niin paljon lisäarvoa elämäänsä, etteivät koe itse jääneensä mistään paitsi.
Nyt suoritan lisäopintoja yliopistolla ja eilenkin tein kolme tenttiä, vaikka olen äitiyslomalla. Yritän saada tehtyä vielä toisen aineenopettajan pätevyyden. Raskaana ollessani suoritin opetushallinnon tutkinnon, joten tämä vaunujen lykkääjä tekee siellä yliopistolla muutakin kuin juo kahvia. Kiva mennä töihin takaisin parin vuoden päästä, kun on tullut lisää pätevyyttä kotona olemisen ohessa. Mahtaa pomo yllättyä!
Opiskeluaikana kuuluu pitää hauskaa eikä mökkiytyä kotiin leikkimään perhe-elämää. En tajua nuoria ihmisiä jotka heittää nuoruutensa hukkaan kakkavaippoja vaihtamalla ja hiekkalaatikolla istuskelemalla. Sitä ehtii aivan hyvin tehdä myöhemminkin! Vastaus kyssään, ei ärsytä, mutta säälittää sitäkin enemmän! Em. syistä!