Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannuksen järjestelyt kaatuivat taas mulle,

Vierailija
24.06.2022 |

kuten kaikki muutkin järjestelyt aina. Miesystävä intoili ribseistä. Niitä sitten hain kaupasta, marinoin ja esipaistoin. Siivosin taloyhtiön grillipaikan, hommasin kertakäyttöastioita, tsekkasin löytyykö grillipihdit ja muut tarpeelliset tarvikkeet, värkkäsin salaatit, ostin lapsille juotavat ja hiilet. Mies tossa suunnitteli päikkäreitä ennen saunaa haettuaan kaljalaatikon kaupasta, ja mä mietin, että pitää alkaa värkkäämään vihreää salaattia. Sama homma on ollut aina exienkin kanssa. Vituttaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten sujuvasti pistät miehen intoilemaan ribseistään ihan itse grillin ääreen.

Vierailija
22/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva mies oma-aloitteisesti valmistelee ruokaa. Sun pitää aloittaa keskustelu esim. " jos minä teen tämän, teetkö sinä tuon " - tyyppisesti.

Ei mitään venkoilua jos ja teetkö, vaan suora ilmaisu "sinä teet hommat X ja minä hommat Y".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta tuo lista ei nyt kuulostanut niin kauheelta, ettäkö siinä kellään menisi kauan. Tietenkin jos haluaa jakaa tasaisemmin, niin avaa sen suunsa.

Eipä olisi ribsejä tullut, jos mies ei olisi osallistunut edes grillipaikan siivoukseen tai kaupoilla käyntiä jne. Jos ei handlaa ruuanlaittoa paremmin kuin mä.

Vierailija
24/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa. Mä olen koko aamun pelannut lasten kanssa ja maannut terassilla kun mies on esivalmistellut grillattavat iltaa varten.

Vierailija
25/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva mies oma-aloitteisesti valmistelee ruokaa. Sun pitää aloittaa keskustelu esim. " jos minä teen tämän, teetkö sinä tuon " - tyyppisesti.

Ei mitään venkoilua jos ja teetkö, vaan suora ilmaisu "sinä teet hommat X ja minä hommat Y".

Miksi mies pitää alentaa koiran tai lapsen asemaan noin käskyttämällä? Järjetöntä toimintaa, eikä ihme, ettei mitään tuloksia saada.

Yhdessä sovitaan, yhdessä suunnitellaan ja yhdessä tehdään, kukin oma osuutensa. Se on niin helppoa, kun ihmiselle puhuu kauniisti.

Tai mulla ei ole ainakaan mitään ongelmia ollut koskaan miestenkään kanssa, etteivätkö tekisi osuuttaan.

Vierailija
26/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse järkkäisin tuossa tapauksessa juhannuksen lasten toiveiden mukaan. Ribsit ostaesa voisin sopia miehen kanssa, että hän sitten laittaa ne, mutta jos ei pistä tikkua ristiin, kokkaisin lasten kanssa heidän juttujaan. Lasten kanssa voi tehdä kaikenlaista kivaa, ja ainakin omat juhannukseni ovat saaneet heidän kanssaan ihan kivaa sisältöä - voi mennä vaikka piknikille, leipoa tai syödä karkkia ja katsoa leffaa illalla kokon jälkeen... jne. Itse antaisin miehen nukkua jos nukuttaa ja tehdä mitä lystää, ja viettäisin omalla tavallani juhannusta lasten kanssa - mies saa liittyä seuraan jos siltä tuntuu, ja jos haluaa laittaa Ribsit, niin siitä vaan, sopii nekin piknikpöytään...

Vierailija
27/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies pitää alentaa koiran tai lapsen asemaan noin käskyttämällä? Järjetöntä toimintaa, eikä ihme, ettei mitään tuloksia saada.

Yhdessä sovitaan, yhdessä suunnitellaan ja yhdessä tehdään, kukin oma osuutensa. Se on niin helppoa, kun ihmiselle puhuu kauniisti.

Tai mulla ei ole ainakaan mitään ongelmia ollut koskaan miestenkään kanssa, etteivätkö tekisi osuuttaan.

Noinhan se terveessä suhteessa toimiikin. Noi uhrautujat eivät halua toimia sovinnossa, vaan haluavat valittaa jälkikäteen.

Vierailija
28/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kun on riittävän pitkään yhdessä, ei tarvi edes puhua kun tietää mitkä hommat toinen tekee kysymättäkin. Toisaalta jos aikoo tehdä muutoksia vakiintuneisiin käytäntöihin, niin niistä on hyvä tiedottaa etukåteen.

Vierailija
29/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa ribsejä juhannuksena hänen osuuteensa kuuluu myös ne laittaa. Tarvittaessa voisin auttaa häntä esim. kuinka laittaisin ne itse. Jos taas apu ei kelpaisi olkoot ilman ribsejä Jos ei saa niitä yksin laitettua.

Vierailija
30/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä jutuja juhanusta enen ja nyt juhanus attona lukiessani 24.6.22. Loppu suru olen ihan yksin pienessä vuokra asunnunossani juhla pyhät. Luojan kiitos olen yksin! Kukaan ei viestitä rauhalista juhannusta tai soita .Jos soitasi saisin sydän kohtaus kun kulisin puhelin soi peruskännykässä.Mutta lukemani ihmisten tressi,muiden kanssa säästyn se.

Opettele kirjoittamaan järkeviä lauseita, siinäpä on sinulle juhannustekemistä. Taitaa mennä loppuelämäsi juhannukset (ja muutkin pyhät) kun lähtötaso on noin kauhea.

Vierailija
31/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hain tienvarresta kukkia, katoin pöydän ja tein tarjoilujen valmistelut.

Mies ja teini teki vihdat.

Mies lämmitti paljun ja nosti perunat.

Jonkun täytyy vielä hakea kellarista juomat ja laittaa kylmälaukkuun.

Kunhan ruokavieras tulee, toinen savustaa kalan ja toinen keittää potut.

Se kuka haluaa ruuan päälle kahvia, keittää sen, luultavasti mies. Teini hoitanee ruuat jääkaappiin ja astiat koneeseen.

Vieraan lähdettyä lillutaan loppuilta paljussa kuoharipullon kanssa.

Näin sujuu juhlat ja arki kun vähän panostaa puolisonvalintavaiheessa.

Kuka lämmittää saunan? Kai teillä saunakin on, kun on vihdatkin tehty?

No ei, vaan näinhän ne hommat tulee hoitaa, että tulee tehtyä. Kukaan ei uuvu ja kaikilla on hyvä mieli. Hyvää juhannusta!

Vierailija
32/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi vielä on kysymys, haluatko tehdä tämän vai tuon? Siihen ei ole ei-vastausta :D

On vastaus: -En kumpaakaan.

Vierailija
33/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä jutuja juhanusta enen ja nyt juhanus attona lukiessani 24.6.22. Loppu suru olen ihan yksin pienessä vuokra asunnunossani juhla pyhät. Luojan kiitos olen yksin! Kukaan ei viestitä rauhalista juhannusta tai soita .Jos soitasi saisin sydän kohtaus kun kulisin puhelin soi peruskännykässä.Mutta lukemani ihmisten tressi,muiden kanssa säästyn se.

Opettele kirjoittamaan järkeviä lauseita, siinäpä on sinulle juhannustekemistä. Taitaa mennä loppuelämäsi juhannukset (ja muutkin pyhät) kun lähtötaso on noin kauhea.

Mieluummin viettäisin aikaa yksinäisen kuin ilkeän ihmisen kanssa. Ilmeisestä lukihäiriöstä huolimatta.

Vierailija
34/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä ihan ite olet timanttisi valinnut. Joten, mitä valitat? Löytyikö baarista ja oliko se joka lupasi lopettaa juomisen kun lapsi syntyy?

Meillä ei ole yhteisiä lapsia. Ei löytynyt baarista.

Vierailija
35/36 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan meillä lähes kaiken ruokaan liittyvän suunnittelun, valmistelun ja laittamisen, mutta tykkään siitä eikä mies vain makaa sohvalla sillä aikaa. Jos mulla on mennyt vaikkapa 2h ruoka-asioihin, hän on ehtinyt viedä koiran tunnin lenkille ja siivonnut vielä toisen tunnin. 😊

Vierailija
36/36 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitahan siitä sitten lopulta tuli. Värkkäsin kaikki valmiiksi ja kannoin pihalle. Miesystävä istuskeli ja oli jo pikkupöhnässä, kun aloin grillaamaan. No, sen olisin vielä sietänyt, mutta sitten alkoi se jankuttaminen: "Älä nyt stressaa, tule tänne istumaan, ei kannata hätäillä, kyllä ne valmistuu vähemmälläkin, tuu nyt hei istumaan..." Joo, siinä kohtaa kilahti ja sanoin rumasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi