Ostin talvella alennuksesta viilennyslaitteet ja nyt on 18 astetta sisällä, kun ulkona on 26 astetta. Mites te muut?
Helteestä kärsiminen on aika lailla oma valinta. Talvisin tulee myyntiin tarjoushintaisia viilennyslaitteita.
itsellä meni vain 500 euroa ja sain jokaiseen talon huoneeseen viilennyslaiteen, siis jokaiseen.
Enkä puhu nyt ilmaa kierrättävistä ilmastointilaitteista vaan sellaisista putkilaitteista, jotka poistavat lämmintä huoneilmaa ja korvaavat sitä viileällä.
Kommentit (46)
Onpas kylmää. Itse pidän lämpötilan 22-23 asteessa.
Niissä siirreltävissä on karsea melu.
Vierailija kirjoitti:
Niissä siirreltävissä on karsea melu.
Kieltämättä ääni on kuin jossain tehtaassa olisi, mutta se on pieni hinta siitä, että ei läkähdy helteessä!
Ap
Asun kerrostalo kaksiossa. Hankin pari vuotta sitten asuntooni ilmalämpöpumpun pelkällä viilennys ominaisuudella. Kyllä kannatti ja tyytyväinen olen.
Kukaan ei ole niin idiootti ja viilennä tuollaiseen lämpötilaan. Viilennyslaite kuulostaa siltä, että et edes tiedä mistä puhut 🤣
Itse ostin viime vuonna viilennyslaitteen. Käytin sitä huoletta joka päivä. Sitten tuli sähkölasku, joka oli melkein yhtä paljon kuin kuukauden vuokra. Ilmastointilaitteet ovat todellisia sähkösyöppöjä. Jos haluat säästää, niin kannattaa käyttää harkitusti.
Eikö niissä pidä laittaa putki ulos asunnosta? Eli olisi pakko pitää ikkunaa auki ja sieltä paahtaisi aurinko ja kuumuus sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrostalo kaksiossa. Hankin pari vuotta sitten asuntooni ilmalämpöpumpun pelkällä viilennys ominaisuudella. Kyllä kannatti ja tyytyväinen olen.
Millä tavoin ulkoyksikkö on kiinnitetty ja mihin kondenssivesi on johdettu? Kiinnostaisi hankkia myös parvekkeelle, kun parvekeremontti on tehty.
Ei ole viilennyslaitetta, eikä aikomusta hankkia. Pitäisi olla +45 C ennen kuin minä sellaista tarvitsisin.
Omakotitalossa on ilmastointi, eli ei mitään kuumuusongelmaa, jos sähkönjakelu toimii. Tietysti nuo aurinkopaneelit voisi asentaa varalta.
Miten ap on varautunut sähkönjakelun keskeytyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö niissä pidä laittaa putki ulos asunnosta? Eli olisi pakko pitää ikkunaa auki ja sieltä paahtaisi aurinko ja kuumuus sisälle.
Peitän yleensä ne vapaat kohdat. Styroksi toimii aika hyvin tuohon tarkoitukseen.
Kun ns. valukohdat on peitetty, huoneeseen tulee oikeasti tosi viileää!
Ap
Meillä on ulkona 21 ja sisällä 26. En tiedä miten se on mahdollista näin aikaiseen kellonaikaan. No ainakin tarkenee.
Meillä ilmalämpöpumput hoitaa viilennyksen, ei tarvitse kuunnella mitään pöriseviä irtokoneita.
Halvat on huvit köyhillä.
Kolmatta kesää pyörii sama ilmastointilaite eli se kallista ole kun kestää vuosia.
ap ostanut venäläisen perseen päristimen nyt on hiki tippoja silmissä kun 1 ja2 menevät sekaisin todellisuudessa sulla on 28-30 ääliöt ostaa ja kehuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin ulkoyksikkö on kiinnitetty ja mihin kondenssivesi on johdettu? Kiinnostaisi hankkia myös parvekkeelle, kun parvekeremontti on tehty.
Ulkoyksikkö on parvekkeen sisäpuolelle laitettu lattiatasolle. Ei saa näkyä ulos. Putket viety parvekkeelta olohuoneeseen. Porattu yksi reikä ja viety olohuoneeseen. Luvat pitää ensin kysyä taloyhtiöltä ja isännöitsijän pitää olla tietoinen. Maksoin 1390 eur.
Talon rakenteisiin rakennettu järjestelmä vain vähän humisee, mutta ei siitä mitään pörinää tai koneen ääniä kuulu.
Seuraavaksi saunaan lämmittelemään. Ihanaa!
Siis miten iso sähkölasku noista tulee? Jos pitää päällä vaikka kuukauden joka päivä?
Eihän tossa ole mitään järkeä. Tarttis pukea pitkähihaista ja laittaa villasukat jalkaan.
Mites te muut?
En tiedä mutta ap on parempi ihminen. Tämänhän sinä halusit kuulla, ap