Juhannuksenlaitossa tulee kiire
Nyt pitäisi kaataa pari koivua juhannuskoristeiksi, pestä sauna mäntysuovalla, tehdä saunavastat, kakku on vielä tekemättä, mitään ei ole marinadissa, juomat on vielä kaupassa ja illalla pitäisi lähteä tanssimaan.
Missä välissä ehdin laittamaan kangasnaamion?
Kommentit (27)
Mun pitäisi ommella aamupäivällä pöytäliina juhannuspöytään. Pitäisi se silittääkin.
Oletko Piika vai itseäsi vartenko vain laitat yksin kaiken tuon? Outoa.
Delegoi ja delegoi!
Älä välitä lopputuloksesta. Muiden mielestä omatekemä on OK.
Koko päivä aikaa ja huominenkin. Sekä vielä senkin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäisi ommella aamupäivällä pöytäliina juhannuspöytään. Pitäisi se silittääkin.
Hyvä ettei sentään tarvii virkata.
On se tuon perinteisen,, itseään alistavan naisen rooli raskas kantaa. Minä en ainakaan laita yhtään mitään. Nyt rentoudun. Yhdessä grillailemaan ja lämmitämme saunan, nautimme auringosta ja kesästä ja siitä että vihdoin on taas aikaa perheelle. En ainakaan peseskele millään mäntysuovilla ja tee kakkuja ja kaada puita ja ompelee ja ja ja ja. Ihan järjetöntä!
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaan silittelet saumoja ja Singeri suhisee. Hyvä tekosyy käskeä muut tekemään hommat 🤭.
Mä en sinuna alkaisi koivujen kaatoon nyt. Joku koivunoksa siitä teidän pihapuusta vaan nyt maljakkoon.
Peset heti nyt saunan alta pois.
Kauppareissu saunanpesun jälkeen. Ja sitte marinoinnit yms. Kakku valmispohjaan / valmiskakku / tee helpot jotkut mukikaut (lasin pohjalle valmiskakkupohjaa, päälle kermavaahtoa ja mansikoita).
Kangasnaamio iltapäivällä / toisena päivänä.
Illalla tanssit.
Hyvin ehtii. Yksinkertaista tekemisiä, tsemppiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Mä en sinuna alkaisi koivujen kaatoon nyt. Joku koivunoksa siitä teidän pihapuusta vaan nyt maljakkoon.
Peset heti nyt saunan alta pois.
Kauppareissu saunanpesun jälkeen. Ja sitte marinoinnit yms. Kakku valmispohjaan / valmiskakku / tee helpot jotkut mukikaut (lasin pohjalle valmiskakkupohjaa, päälle kermavaahtoa ja mansikoita).
Kangasnaamio iltapäivällä / toisena päivänä.
Illalla tanssit.
Hyvin ehtii. Yksinkertaista tekemisiä, tsemppiä. :)
Apua, olenko aikakapselissa?
Joo, kauheeta kiirettä pukkaa! Täytyis käydä vielä hankkimassa metsästä vastatarpeet, että pääsisi illalla vihtomaan jos muistaa panna puusaunan lämpiämään. Juomat ja ruoat on jo hyvissä ajoin hankittu ja roudattu maaseutukiinteistölleni. Hyvää juhannusta kaikille lukijoillemme ja muistakaa, ettei hukuta tänäkään vuonna juovuksissa ja tallin ovi auki!
Mikä vttu on kangasnaamio? Maski?
Aika hiljainen viikonloppu,. Perjantai voi olla pyykinpesupäivä.
Jossain oli koivuja katkottu talon käytävälle niin kyllä näytti naurettavalta. Toisella oli ruimastu viime joulun kellastunut ja kuivunut kuusen ranka pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan kangasmaskia saunanpesun yhteyteen. Muuten joudut pesemään naamasi ja meikkaamaan iltaa varten uudestaan. Valintoja.
Itse en vietä juhannusta, joten ei stressiä.
Miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa? Itse lojun aurinkotuolissa ja juon viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Jotkut ovat vaihtaneet takaisin niihin kankaisiin joita oli koronan alkuaikoina. Ehkä ihan hyvä.
Juhannuskoivut on varmaan helpointa laittaa vanhoihin säilykepurkkeihin ja niihin vettä. Ovat silloin varmaan hengissä juhannuspäivänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan kangasmaskia saunanpesun yhteyteen. Muuten joudut pesemään naamasi ja meikkaamaan iltaa varten uudestaan. Valintoja.
Daami saunanpesussa kangasmaski naamalla pelkät pikkarit päällä pesemässä juuriharjalla lauteiden alapintoja 🤣.
MIKSI ihmeessä kaadat eläviä puita, onpas typerää!
JA mikset tehnyt eilen, sun pitäs olla jo mehevässä krapulassa.