Mistä Helsingistä toffeepehmistä?
Söin viime kesänä toffeepehmistä Tampereen maauimalassa (ihana paikka). Mutta mistä Helsingistä saa tätä herkkua? Oikeaa pehmistäkään ei saa oikein mistään.
Kommentit (17)
Olen nelikymppinen, enkä ole koskaan nähnyt missään toffeepehmistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen, enkä ole koskaan nähnyt missään toffeepehmistä.
Ja juuri sitähän tässä kysyttiin mitä just SÄ oot nähnyt. Tsiisus...
Oikeaa pehmistä ei saa mistään? Meillä saa eurolla Citymarketista pehmistä.
Eikö kukaan tiedä, mistä tätä herkkua löytyisi? :)
Käyppä Malmin torin jätskikiskasta hakemassa. Sen vierestä saa vaikka mitä kivaa siihen pehmikseen.
Miks pehmiksissä on aina ne samat tylsät vanilja ja suklaa?
Ärsyttää myös se feikkipehmis, joka on ilmeisesti perusjädeä puristettuna jonkinlaisen suuttimen läpi, että se saadaan pehmiksen muotoon.
Yli 20-vuotta sitten söin vadelmapehmistä Kuopiossa, mutta sen jälkeen sitä ei ole tullut missään vastaan. Onko jossain vadelmapehmistä nykyään? Se oli mielestäni kaikkein parhaimman makuista jäätelöä mitä olen ikinä syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Luin että toffeepenistä...
Kyllä sitäkin on tarjolla. Itis, puhoksen, kontulan ostarit, sieltä saa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää myös se feikkipehmis, joka on ilmeisesti perusjädeä puristettuna jonkinlaisen suuttimen läpi, että se saadaan pehmiksen muotoon.
Millä tavalla se eroaa maussa? Vilpittömästi kysyn, koska itse en tiedä/huomaa eroa.
Vuosia sitten steissiltä (ylhäältä) sai toffeepehmistä. Sen jälkeen en ole sitä mistään löytänyt. Jätskikauppiaat aina tyytyvät niihin turvallisiin makuihin, se on sääli.
Yhteen koneeseen saa yleensä kaksi makua (kolmas on sekoitus), miksi toinen on AINA vanilja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se eroaa maussa? Vilpittömästi kysyn, koska itse en tiedä/huomaa eroa.
Oikea pehmis on kuohkeampaa ja tarjoilulämpötila on oikeassa ilmeisesti korkeampi, koska sulaa nopsaan. Oikea pehmis ei minusta ole niin makeaa.
Up