Voimat vievä flunssa mutta kuumetta on vain vähän. Tuntuu, että en jaksa mennä töihin viikonloppuna.
Yskin niin, että kurkkuun sattuu, lihakset ovat kipeät ja nenä vuotaa alituiseen. Noustessa sängystä tuntuu, että en jaksa pysyä pitkään ylhäällä vaan pakko päästä peiton alle. Voimattomuus ja hermojen päällä ottaa tämä olotila kun pitäis töihin päästä.
Paleltaa ja hikoilluttaa vuoron perään. Siitä huolimatta lämpö on vain vähän eli 37,5 astetta..
Tuntuu, että jos tämä jatkuu vielä pari päivää niin en selviä hengissä, olo on kuin jyrän alle jäänyt.
Lupasin pomoille, että menen vielä viikonloppuna töihin mutta enpä tiedä. En taida pystyä menemään nyt mihinkään.
Olen liian tunnollinen ja tunnen syyllisyyttä, miksi juuri juhannuksena piti sairastua. Hermostuttaa.
Kommentit (32)
Mulla ei ole missään flunssassa ikinä ennen ollu keuhkot ja rintakehä niin kipeät ku tässä helv etin koronassa. Ihan selän puolella asti tuntuu. Yskä on kuivan kakovaa köh köh köh, välillä sitten nousee limaa omia aikojaan ihan hulluna niin että sitä tulvii joka rööristä nenää myöten. Ihan hirveä tauti vaikka moni siitä onnekseen selviääkin vähällä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole missään flunssassa ikinä ennen ollu keuhkot ja rintakehä niin kipeät ku tässä helv etin koronassa. Ihan selän puolella asti tuntuu. Yskä on kuivan kakovaa köh köh köh, välillä sitten nousee limaa omia aikojaan ihan hulluna niin että sitä tulvii joka rööristä nenää myöten. Ihan hirveä tauti vaikka moni siitä onnekseen selviääkin vähällä.
Mulla on just tällaista.
Välillä tuntuu, että helpottaa ja että olisikin ehkä kyennyt menemään töihin. Sitten alkaa taas voimakas köhä, raastaa kurkkua ja sattuu joka puolelle. Sitten kun kävelee ja tekee vähän vaikka kotitöitä niin totaali voimattomuus iskee ja alkaa hikoiluttaan.
Kuumetta on koko ajan vain lievänä.
Luulen, että on koronaa. Teen tänään testin.
Ap
Ylipainoisille pikku flunssatki tuntuu kuolemalta.
Mikset hae kaupasta koronan kotitestejä?! Tai pyydä jotain muuta hakemaan?
Itellä ei oo aikuisiällä oikeen koskaan flunssassa noussu kuumetta kuin ehkä just vähän yli 37astetta, mutta silti flunssassa oon aivan sänkypotilaana. Ei kuume määritä sitä kuinka kipee on.
Tällä hetkellä itelläni on jo loppusuoralla oleva korona ja samoja oireita mitä luettelit, kotitesti näytti negaa parina ekana oirepäivänä ja sen jälkeen positiivista jo parin ekan sekunnin jälkeen ku teki koronatestin.
Jos on oikeesti paska olo, niin et mene töihin. Jos oot vastuussa sairaista ihmisistä duunissa, niin parempi ettet mee sinne sekavana sekoilemaan ja riskeeraamaan ettet pysty hoitamaan ihmisiä kunnolla.
Paranemista ap:lle! Ei sairastuminen katso kelloa eikä kalenteria. Minulla on ollut samanmoista tautia tällä viikolla. Vain pari yötä oli kuumetta. Nyt niin hirveä yskä että meinaa oksentaa. Särkee joka paikkaa. Ei jaksa olla kauaa pystyssä. Nenä valuu. Kamala olo.
Se joka kommentoi että taudista huolimatta töihin - idiootti. Jos koronahössötyksestä jotain hyötyä on niin se että ihmiset ovat opetelleet pysymään kotona sairaana. Ei se ketään auta jos rehkii sairaana ja menee ihmisten ilmoille. Saa vain jälkitaudin parhaassa tapauksessa ja tulee tartuttaneeksi muitakin. Sairaana sairastetaan. Ei työt maailmasta lopu ja niitä ehtii tervehtyneenäkin paiskomaan taas.
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae kaupasta koronan kotitestejä?! Tai pyydä jotain muuta hakemaan?
Mitä se hyödyttää että tietää onko korona vai ei? Sairaana pysytään sairastamassa.
Oireet vaikuttaa koronalta. Ei siinä noussut mullekaan kuin vähän lämpöä, mutta voimat oli aivan veks ja se kurkkukipu millä alkoi oli niin kovaa että teki vaan mieli huutaa kun yritti juoda jotain. Samoin särki päätä ja niveliä sekä silmiä.
Yskä alkoi vasta noin viikon päästä (onneksi ei tosiaan ollut tuon kurkkukivun kanssa päällekkäin) ja se voimaton olo jatkui kaikkinensa reilusti kolme viikkoa. Ja tuo inhottava yskä jatkuu edelleen eli tulee sellaisia hillittömiä yskäkohtauksia jotka ei meinaa rauhoittua millään. Joskus noita on useampi päivässä ja välillä on päiviä ettei yskitä. Lisäksi jo ennen tätä hellettäkin hikoilutti aivan käsittämättömän paljon ja ihan normaalit kotiaskareetkin sai hien pintaan.
Nyt kun sulla on lääkärintodistus, ei työnantajalla ole mitään nokan koputtamista asiaan. Terveys on tärkein! Nyt vaan parantelet rauhassa lääkärin ohjeen mukaan ja palaat töihin kun olet kunnossa.
Maailma ja varsinkin hoitoala on kyllä mennyt kummalliseksi.
Ketä varten te testaatte? Enää ei anneta pitkiä karanteeneja eikä jäljitetä niin eikös se oo sama onko kuppa vai korona? Karanteeni olisi ohi siinä kun on muutenkin terve.
Minulla oli kesäkuun taitteessa kymmenen päivää (yleensä 4-5 päivää) kestänyt flunssa jonka aikana oli vain vähän lämpöä mutta päänsärkyä ja lihaskipua
Normaalien oireiden aijaan olin viikon putkeen aivan käsittämättömän väsynyt.
Olisin halunnut vain nukkua koko ajan. Yritin tehdä etänä työtä kun kerran kuumetta ei ollut mutta aivot olivat aivan sumussa. Huomasin lukeneeni ainakin viisi minuuttia samaa lyhyttä sähköpostia enkä muistanut mitä siinä sanotaan. Pelottaa vieläkin ajatella mitä mahdoin kirjoitella vastaukseksi.
Buranalla lähtivät kivut ja se vähäkin lämpö mutta väsytti ihan samalla tavalla edelleen. Töissä pari kolme muutakin valitti samoja oiteita.