Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-kuinen poikani aloitti tänään päiväkodissa.

Vierailija
17.10.2006 |

Oli ihan innoissaan kun sai leikkiä isojen poikien kanssa, muita alle 2-vuotiaita ei siinä ryhmässä ole. Kun lähdin, hymyili ja heilutti mulle, jäin oven taakse kuuntelemaan, ei tullut kiukuttelua. Äsken soitin ja kysyin miten oli mennyt, kuulemma tosi hyvin. Ei yhtään itkua, ruoka syötetty, kaikki oli mennyt, nyt nukkuu. Älkää kuunnelko liikaa näiden av-tuomareiden puheita!!! :)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se itkukin sieltä vielä tulee... viimeistään 2 viikon päästä lapsi tajuaa " joutuvansa" hoitoon joka päivä ja sit se itku ja kiukku valitettavasti tulee =(

Ei ole normaalia, jos lapsi ei itkisi äidin tai isän perään.

Vierailija
22/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule sairastelukierteitä tms. LApsi nauttii hoidosta ja äitikin voi entistä paremmin. Viekäämme kaikki vauvamme laitoksiin!

PS. Mun esikoinen meni pph:lle 9 kk:n iässä, eikä mikään mennyt hyvin. En koskaan enää veisi niin pientä hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ole normaalia, jos lapsi ei itkisi äidin tai isän perään.

Vierailija
24/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tule se itku ja kiukku välttämättä kaikille! Kiva ap, että teillä menee hienosti :)! Meilläkin on aina sujunut päivähoidossa hyvin, vaikka lapset ovat aloittaneetkin tosi pieninä!

Vierailija
25/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan teilläkin itku vielä tulee, mutta oikeasti päivähoito voi olla ihan hyväkin vaihtoehto ja lapsi viihtyä ja tuntea olonsa turvalliseksi. Meillä itkua oli eka viikko ja sen jälkeen on hymyssä suin jääty. Nyt hoitouraa takana yli vuosi ja ikää vasta loppukuusta 2v.

Vierailija
26/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt jo pohjustelet sitä esikionen hoidossa vauva kotona kuviota

kaikki vaan ei sovi äideiksi

Vierailija
27/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkut tulee tosiaan vielä kunhan hoksaa että se onkin jokapäiväinen juttu olla siellä.

Olen ollut vuosia lastenhoitaja pienten ryhmässä ja mielipiteeni on että tuon ikäisten paikka on kotona,siis tämä vain minun mielipide,vaikka lapsilla siellä " hyvin" menisikin.

Tai jos on " pakko" viedä hoitoon niin perhepäivähoitajalle mielummin

Kyllä tuon ikäisellä on hyvä olla vaan yksi hoitaja päivän aikana

Ja mieluiten oma äiti:)

Vierailija
28/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenäkään aamuna ei ole kyllä itkemään jääny, jos meinaa kitistä, hoitaja juttelee niin että mielipaha unohtuu ennen ku itku edes meinaa tulla.

Mä jännitin ja pelkäsin hoitoon viemistä, mutta ihan turhaan. Meille tämä sopii hyvin, tyttö oikeesti viihtyy hoidossa, hoitopäivän pituus on 4-6 tuntia.

Vierailija
29/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph onkin vähän eri asia,siellä on joka aamu ensinnäkin sama ihminen aamulla vastassa eikä muutenkaan voi verrata päiväkotia ja perhepäivähoitoa.

Pph:ssa aamutkin ovat monta kertaa leppoisampia ja toki kodinomaisempia kuin päiväkodissa mikä on kuitenkin " laitos"

Vierailija
30/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lapsi on vaan niin kiintynyt omiin vanhempiinsa, että väistämättä se itku ja ikävä jossain vaiheessa tulee.

Itse olen pph ja kokemus kertoo, että kyllä se ikävä lapselle vielä tulee =).

Vierailija
31/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsissa on eroja...

Vierailija
32/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ollenkaan kautta, jolloin olisivat vastustaneet hoitoon jäämistä tai huutaneet perään. Tai ehkä tuli 2 v viiveellä... jos lasketaan, kun 3-v:lla oli sellainen pari viikkoa kesäloman jälkeen.

Vierailija
33/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtini oli se, että ei se mikään kamala paikka ole, ei se, etteikö mitään ongelmia koskaan tulisi.. Illalla paljon syliä, mikäli se syli sitten sattuisi kelpaamaan. ap

Vierailija:

itkut tulee tosiaan vielä kunhan hoksaa että se onkin jokapäiväinen juttu olla siellä.

Vierailija
34/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja nyt jo pohjustelet sitä esikionen hoidossa vauva kotona kuviota

kaikki vaan ei sovi äideiksi

Vierailija
35/35 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse arvostella toisia äitejä ja heidän valintojaan. Aina kun täällä joku sorsii toista ja haukkuu huonoksi äidiksi, ainoa asia, joka mieleeni tulee, on se, että kyseinen ihminen on jostain syystä tyytymätön omaan elämäänsä, ehkä katkera jostakin. Pahasuinen kotiäiti ehkä kateellinen, kun ei ole omaa elämää, ei työpaikkaa johon palata, tms. ja päinvastoin kotihoitoa mollaava äiti ehkä epävarma siitä, kannattiko sittenkään viedä lasta hoitoon. Eli nämä ala-arvoiset kommentit täällä kertovat lähinnä kirjoittajastaan.

Meni vähän ot, mutta pakko kommentoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän