Työssäoppiminen ajanhukkaa, kerron miksi. LUE ALOITUS. Kaipaan ratkaisuehdotuksia
1. En halua kertoa liian yksityiskohtaisesti, en voi tietää ketkä tätä lukevat.
2. En jaksa mitään pilipalipas.kaa kommenteissa.
Olen työssäoppimassa ja jo muutaman päivän jälkeen huomasin, että työtehtäväni ovat yhtä ja samaa p.a.s.k.a.a päivästä toiseen. Olen tehnyt jo aiemmin työssäoppimisen saman ketjun kaupassa, eli työtehtävät ovat kirjaimellisesti prikulleen samoja, joita olen tehnyt jo ties kuinka kauan.
Typerän taas oletin, että saisin oikeasti oppiakin jotain. TIEDÄN, että saisin näytön läpi nyt. Koen ihan ajanhukaksi käydä niin h e l ve t in kaukana kotoa tekemässä asioita, jotka osaan jo. Voisin tehdä vaikka jotain teoriatehtäviä sen sijaan ja mennä seuraavan kerran vain hoitamaan näytön pois alta.
Olen kontaktoinut opettajaa. En tiedä milloin hänellä on loma. Vastauksissa kestää ja kestää. Olen ollut pois työpaikalta, ensin ihan oikeista syistä ja lopulta menetin vain motivaationi, koska tosiaan tämä on näyttötutkinto eli toisin sanoen, jos osaan asiat, minun täytyy vain näyttää ne ja siinä se. Ei ole tarkoitus, että opiskelen jo oppimiani asioita huvin vuoksi.
Kommentit (12)
Matka on sellainen tunti-vähän päälle tunti yhteen suuntaan ja lisäksi tulee melkoisen kalliiksi kuukaudessa. En yksinkertaisesti näe mitään järkeä mennä tuonne tekemään samaa juttua jatkuvasti, kun tiedän, että pääsen näytöstä läpi jo nyt.
Ja kun ei tuolla ole oikeasti mitään muutakaan tekemistä TÄHÄN tutkinnon osaan liittyen. Haluaisin vaikka heti aloittaa sen toisen tutkinnon osan tekemisen työpaikalla, koska siinä minulla on oikeasti opittavaa paljonkin.
Asia selvä: Olet niin heikkoa ainesta että ensimmäinen työssä oppiminen meni W^tuiks ja nyt menee toinenkin. Kuvittelet osaavasi mutta et pysty näyttöön. Systeemissä ei ole vikaa, vika on sinussa.