Työssäoppiminen ajanhukkaa, kerron miksi. LUE ALOITUS. Kaipaan ratkaisuehdotuksia
1. En halua kertoa liian yksityiskohtaisesti, en voi tietää ketkä tätä lukevat.
2. En jaksa mitään pilipalipas.kaa kommenteissa.
Olen työssäoppimassa ja jo muutaman päivän jälkeen huomasin, että työtehtäväni ovat yhtä ja samaa p.a.s.k.a.a päivästä toiseen. Olen tehnyt jo aiemmin työssäoppimisen saman ketjun kaupassa, eli työtehtävät ovat kirjaimellisesti prikulleen samoja, joita olen tehnyt jo ties kuinka kauan.
Typerän taas oletin, että saisin oikeasti oppiakin jotain. TIEDÄN, että saisin näytön läpi nyt. Koen ihan ajanhukaksi käydä niin h e l ve t in kaukana kotoa tekemässä asioita, jotka osaan jo. Voisin tehdä vaikka jotain teoriatehtäviä sen sijaan ja mennä seuraavan kerran vain hoitamaan näytön pois alta.
Olen kontaktoinut opettajaa. En tiedä milloin hänellä on loma. Vastauksissa kestää ja kestää. Olen ollut pois työpaikalta, ensin ihan oikeista syistä ja lopulta menetin vain motivaationi, koska tosiaan tämä on näyttötutkinto eli toisin sanoen, jos osaan asiat, minun täytyy vain näyttää ne ja siinä se. Ei ole tarkoitus, että opiskelen jo oppimiani asioita huvin vuoksi.
Kommentit (12)
Matka on sellainen tunti-vähän päälle tunti yhteen suuntaan ja lisäksi tulee melkoisen kalliiksi kuukaudessa. En yksinkertaisesti näe mitään järkeä mennä tuonne tekemään samaa juttua jatkuvasti, kun tiedän, että pääsen näytöstä läpi jo nyt.
Ja kun ei tuolla ole oikeasti mitään muutakaan tekemistä TÄHÄN tutkinnon osaan liittyen. Haluaisin vaikka heti aloittaa sen toisen tutkinnon osan tekemisen työpaikalla, koska siinä minulla on oikeasti opittavaa paljonkin.
Asia selvä: Olet niin heikkoa ainesta että ensimmäinen työssä oppiminen meni W^tuiks ja nyt menee toinenkin. Kuvittelet osaavasi mutta et pysty näyttöön. Systeemissä ei ole vikaa, vika on sinussa.
Tämä on niin turhauttavaa. Jotenkin oletin, että oikeasti oppisin kaikenlaista. Sen sijaan teen vain samaa shittiä päivästä toiseen ja tuhlaan aikaani. Haluan tehdä näytön nyt!!!
No, sittenhän tuossa ei ole ongelmaa. Ilmoittaudu vaikka sairaaksi ja kyhää näyttösuunnitelmaa
Vierailija kirjoitti:
Asia selvä: Olet niin heikkoa ainesta että ensimmäinen työssä oppiminen meni W^tuiks ja nyt menee toinenkin. Kuvittelet osaavasi mutta et pysty näyttöön. Systeemissä ei ole vikaa, vika on sinussa.
Ööööö. Sanoin aika selkeästi, että haluan tehdä näytön nyt, koska tiedän pääseväni läpi. Olen opetellut samat asiat jo sata kertaa. Onko sinulla luetun ymmärtämisen ongelmia?
Tämänkin ajan voisin tehdä sitä osaa, jossa minulla on oikeasti opittavaa. Mutta itse en voi tehdä ratkaisuja opinnoissani.
V....ttaa, kun en tiedä onko opettaja lomalla. Vastauksissa kestää. Huono omatunto, kun olen pois töistä, samaan aikaan tiedän, että sinne meneminen on ajan ja rahan haaskausta. Miksi kuvittelin, että oppisin oikeasti uutta tällä jaksolla.
Minun käsittääkseni näyttö on meillä ainoastaan se tositilanteen näyttö työpaikalla ilman mitään kirjoitelmia.
Ap
Työssäoppimiseen kuuluu myös se että opetellaan siellä töissä olemista. Ei näytä hyvältä sinun kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Työssäoppimiseen kuuluu myös se että opetellaan siellä töissä olemista. Ei näytä hyvältä sinun kohdalla.
Juu ja näyttötutkintoon kuuluu se, että osaaminen todistetaan näytöillä ja jos näytöt ovat ok, ei kukaan pakota menemään tyhjän pantiksi työpaikalle "näyttämään, että osaa olla työpaikalla."
Ap
Syyn x takia autolla meneminen ei ole kannattavaa, joten käytän julkisia. Jatkuu