Kumppanisi flirttailee avoimesti seurassasi, miten toimit?
Oletko mustasukkainen? Ajatteletko että voit luottaa mieheesi, flirttaliethan itsekin muiden miesten kanssa? Olette molemmat hyvännäköisiä, joten kiinnitätte molemmat huomiota muissa ihmisissä, olette haluttuja joten olette onnistuneet hyvin toisenne löytäessä. Miten se tuli ilmi, oliko se yllätys, miten asiat tapahtuu? Oliko siitä puhetta aikaisemmin, että mitkä ovat suhteen säännöt? Onko siitä juteltu jos toinen kokee asian epämiellyttäväksi? Mitä jos toinen on altavastaava?
Kommentit (46)
Suhteen alkuaikoina olisin varmaan vetänyt kauheet kilarit, koska mulla oli niin syviä, omia käsittelemättömiä traumoja. Nyt, jos mies flitttailisi, niin varmaan vaan hymähtelisin. Itse olen ollut yleensä se, joka saattaa flirttailla muiden kanssa. Mies onneksi niin hyvällä itsetunnolla varustettu, ettei mitään sen suurempia mustasukkaisuudriitoja ole ollut. Yhdessä ollaan oltu 15 vuotta, ja jos mieheni nyt rakastuisi johonkin toiseen, niin haluaisin ennenkaikkea toivoa hänelle pelkkää hyvää.
Voidakseni vastata minun pitäisi ensin saada konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä se flirttailu käytännössä tarkoittaisi. Sanan voi ymmärtää monin tavoin. Minusta flirttailua on vastakkaiselle (tai joissakin tapauksessa samalle) sukupuolelle osoitettu huomio, jonka tavoite on ilahduttaa häntä mutta ei johtaa yhtään sen pitemmälle. Jonkun toisen mielestä se on tyyliin silmäniskuja, iskureploja, pyrkimistä iholle tms.
Eli antaisitko, ap, muutaman esimerkin siitä, mitä käytännössä siis tapahtuisi.
En ole mustasukkainen, mutta hävettäisi ihan helvetisti. Kerran tapailemani mies,ei siis seurusteltu,alkoi pokaamaan nuorempia naisia minun seurassani..se oli niin noloa. Onneksi nämä nuoret tytöt sanoivat aika suorat sanat tälle äijälle. Mies oli siis neljäkymppinen ja kännissä. Ei tapailtu sen jälkeen. Kun huomautin miehelle että oli aika noloa,niin mies väitti minun olevan mustasukkainen. En ollut, mutta käytös oli niin törppöä kun olla ja voi.
Eipä tuo häirinnyt, mutta ei flirttaile enää kuulemma edes silloin, kun en ole paikalla.
Nainen saa flirttailla, mutta mies ei.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen mielipide. Miksi olet tuota mieltä?
Oletko mustasukkainen? En
Ajatteletko että voit luottaa mieheesi, flirttaliethan itsekin muiden miesten kanssa? Kyllä
Olette molemmat hyvännäköisiä, joten kiinnitätte molemmat huomiota muissa ihmisissä, olette haluttuja joten olette onnistuneet hyvin toisenne löytäessä. Ei
Miten se tuli ilmi, oliko se yllätys, miten asiat tapahtuu? Flirttailu? Ei sitä oikein voi olla huomaamattakaan.
Oliko siitä puhetta aikaisemmin, että mitkä ovat suhteen säännöt? Ei
Onko siitä juteltu jos toinen kokee asian epämiellyttäväksi? Kyllä, toisin niin ei ole tapahtunut montaa kertaa.
Mitä jos toinen on altavastaava? Tarkoitat mitä? Suhteesta voi aina lähteä jos se ei tyydytä, toki kannattaa keskustella niistä asioista joihin suhteessa ei ole tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Voidakseni vastata minun pitäisi ensin saada konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä se flirttailu käytännössä tarkoittaisi. Sanan voi ymmärtää monin tavoin. Minusta flirttailua on vastakkaiselle (tai joissakin tapauksessa samalle) sukupuolelle osoitettu huomio, jonka tavoite on ilahduttaa häntä mutta ei johtaa yhtään sen pitemmälle. Jonkun toisen mielestä se on tyyliin silmäniskuja, iskureploja, pyrkimistä iholle tms.
Eli antaisitko, ap, muutaman esimerkin siitä, mitä käytännössä siis tapahtuisi.
Erinomainen kommentti: flirtti voi tosiaan tarkoittaa monia hyvin eritasoisia asioita.
Me täällä mammapalstalla emme kuitenkaan suosi noin analyyttisen järkevää lähestymistapaa asioihin, me mieluummin huitelemme menemään enemmänkin fiilispohjalta, ja käsitteiden määrittely ei todellakaan kuulu palettiin.
Mikä se semmonen kumppani on, joka flirttailee muitten kanssa. Flirttailu kuuluu sinkuille. Totta kai saa jutella ja keskustella muitten kanssa, mutta ei flirttailla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se semmonen kumppani on, joka flirttailee muitten kanssa. Flirttailu kuuluu sinkuille. Totta kai saa jutella ja keskustella muitten kanssa, mutta ei flirttailla.
Mitä pahaa siinä on jos molemmat osapuolet sen hyväksyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen mielipide. Miksi olet tuota mieltä?
Siltähän nämä naisten kommentit ja ylänuolet näyttävät kertovan. Heillä on oikeis flirttailla, mutta mies on sika. Simpin te haluatte!
Huomaatko itse, että taannut jalkaa polkevan teinin tasolle tuolla argumentoinnilla? Ehkä olet kovin nuori, mutta silti kannattaisi opetella aikuisempaa argumentaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Flirttailisin itse kolme kertaa pahemmin, että toinen tajuaisi.
Tässä pisteessä kun ollaan, niin ei kuule enää tajua. Kuuro, sokea.
Vierailija kirjoitti:
En ole mustasukkainen, mutta hävettäisi ihan helvetisti. Kerran tapailemani mies,ei siis seurusteltu,alkoi pokaamaan nuorempia naisia minun seurassani..se oli niin noloa. Onneksi nämä nuoret tytöt sanoivat aika suorat sanat tälle äijälle. Mies oli siis neljäkymppinen ja kännissä. Ei tapailtu sen jälkeen. Kun huomautin miehelle että oli aika noloa,niin mies väitti minun olevan mustasukkainen. En ollut, mutta käytös oli niin törppöä kun olla ja voi.
Onneksi selvisi tämä käytös jo alkuvaiheessa. Säästyit paljolta.
Poistun paikalta, surullista ja noloa.
Eipä ole tuollaista tapahtunut 30 vuoteen. Jos niin kävisi, epäilisin alkavaa muistisairautta, joka on hapertanut käsityksen normaalista käytöksestä.
Ihmisiä on erilaisia, mutta itse en koskaan olisi flirttailevan miehen kanssa. Eikä ole tarvinnutkaan kokea moista koskaan. En itsekään ole mikään flirttailija, miksi haluaisin kumppanikaan olevan. Mielestäni avoin flirttailu on kaiken lisäksi mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona puhuttaisiin ja luotaisiin rajat. Vähän luottamus kärsisi.
Mitä jos poikaystäväsi sanoisi,että sinulla on vaan huono itsetunto?
Kaasuvalotusta. Ja siitä lähtisin kävelemään. Tuohan on vain passiivis-aggressivista testaamista, että mitä (huonoa, jopa törkeää) käytöstä toinen on valmis sietämään. Moni iljetys nauttii näistä peleistä ja tykkäävät poimia naiiveja uhreja, jotka syyllistyvät herkästi.
Flirtti voi olla myös harmitonta ja humoristista. Siis sellaista, että sillä ei ole tarkoitus satuttaa toista. Mutta ehkä tuo edellyttää sen verran lujaa suhdetta, että kumpikin naurahtaa jälkeenpäin eikä siinä myöskään nolata kolmatta (usein nuorempaa) osapuolta.
Lisää Ex-liitteen tuon kumppaniin eteen.
No, flirttiä on monenlaista ja monentasoista.
Jos mieheni, jonka kanssa olen ollut 25 vuotta, alkaisi yhtäkkiä flirttailla ja lirkutella toisille naisille, olisin hyvin tyrmistynyt, sillä hän ei ole yhtään sellaista miestyyppiä. Katsoisin varmaan hetken sivusta ja lähtisin muualle, koska en välittäisi istua siinä vieressä kun mies yrittää hurmata muita.
Kotona voisi sitten selittää käytöstään, mutta en arvosta jos kovin alkaa tehdä itseään tykö muille naisille. Olisihan se noloa ja nöyryyttävää minullekin.
Joillekin voi olla arkipäivää, mutta meillä olisi sen verran outoa käytöstä etten olisi mitenkään positiivisesti yllättynyt. Eroaisin, jos alkaisi muutenkin osoittaa kiinnostusta muihin naisiin, minulla on parempaakin tekemistä kuin haaskata elämääni naistennaurattajiin.