Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nännin kohoava kohta vetäytyy välillä täysin sisään. Oudon näköistä kun on "kuoppa" nännissä.

Vierailija
23.06.2022 |

Pelästyin yksi ilta kun katsoin rintaani.
Tätä on tapahtunut välillä. Kävin lääkärilläkin vielä ennen tätä oiretta koska rintoja kutisi häiritsevästi yms. Tunnusteli rinnat, ei löytänyt mitään. Määräsi vain rasvaa.

No, tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Vain toisen rinnan nänni käyttäytyy näin.
Ikä 26v.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuollon taso on nykyään jotain aivan käsittämätöntä.

Minulta on jo kerran leikattu hyvänlaatuinen kasvain, joka oli tuntuessaan jo sen kokoinen, että olisi pian alkanut painaa sydäntä ja keuhkoja. Löysin samasta paikasta uuden patin ja kävin lääkärillä, joka tunnusteli viisi sekuntia ja sanoi, että ei tunne mitään ja että olihan se viimeksikin hyvänlaatuinen. Kuulema voin varata tarvittaessa ajan, mutta joka kerta kun soitan aikoja ei ole antaa, joten näillä mennään. Pääseepähän taas kerran joku lääkäri syyllistämään potilasta myöhäisestä hoitoon hakeutumisesta.

Vierailija
42/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanotaan että tälläiset oireet tulee tarkistuttaa viipymättä lääkärillä ultrassa ja mammografiassa, ei kukaan tietenkään tarkoita, että kyse olisi välttämättä ja pakosti syövästä, vaan että se on yksi mahdollinen syy aloituksessa kuvattuihin oireisiin. Tietenkin muitakin syitä on, mutta _kukaan _ei _voi täällä netissä sanoa, että koska minulla sama oireisto osoittautui tutkimusten jälkeen harmittomaksi, niin turha se on aloittajankaan lääkäriin mennä.

Ohje on yksiselitteinen: koska uutena oireena ilmennyt nännin sisääpäinvetäytyminen saattaa olla oire syövästä, tulee asia mennä viipymättä lääkärille selvittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se rasva auttaa?

Vierailija
44/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on useita rintasyövän oireita kuten sis.kääntynyt nänni, pistelyä, kuivaa ihoa, appelsiinimaista isoa, näppyjä yms. Näitä on nyt vuosia tunnusteötu, ultrattu ja mammografiat tehty, eikä ole syöpää.

Että voi se joskus näinkin olla. Ja isot rinnat on eli tunnustelu vähän vaikeaa.

Hyvä että seuraat tilannetta itse!

Okei, jännä että voi olla näinkin.

Minulla ei kyllä ole kuivaa ihoa tai näppyjä, eikä appelsiiniimaista ihoa. Mielestäni ovat oikein terveen näköiset ulospäin, tasainen hyvä iho ja pienet rinnat. Ainoa mitä on, on se mitä itse tunnen.

Se tästä tekeekin niin vainoharhaista. Kaikki näyttää normaalilta (paitsi uusi oire) mutta silti on juttuja jotka mietityttää. Nyt etenkin tämä sisäänpäin vetäytyminen oli todella huono juttu ainakin sen osalta, että kerkesin jo unohtamaan ja painamaan villasella kaikki muut oireet. Nyt on uudelleen käsiteltävä tätä asiaa ja mentävä tutkimuksiin

Ap

Joo, mutta menet sinne sillä asenteella että vaadit ultrauksen, et pyydä ja toivo. Muuten eivät edes tutki koska edellisen lääkärin kirjauksessa lukee että ei ole mitään.

Vierailija
45/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Muuten, se nännin kohoava kohta on nimeltään nänni.

Vierailija
46/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena (parikymppisenä) tuommoista oireilua. Yleensä nännit olivat arat ja kipeytyvät helposti silloin kun sisäänpäin kääntymistä esiintyi.

En hoksannut milloinkaan käydä lääkärissä sen asian takia.

Se meni onneksi omia aikojaan ohi. Imettäminenkin onnistui normaalisti sitten kun sain lapsia.

Nyt olen jo ikäni takia käynyt rintasyövän seulonnoissa, eikä niissä ole mitään erikoista näkynyt.

AP:lle suosittelen kuitenkin uutta lääkärikäyntiä, jotta saisi selvyyden mistä oire johtuu, ja asiallisen hoidon jos sellaiselle on tarvetta. Toivottavasti sinullakin AP on kyse vaarattomasta oireesta.

Vierailija
47/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans sisäänpäinkääntyneet nännit tms, samoja oireita vajaa 30v, vasta kun synnytin 34v niin kätilö sanoi että -ai, sulla on sisäänpäinkääntyneet nännit- enpä ollut aikaisemmin tuosta tiennyt. Joten tutkituta, mutta älä nyt sen enempää murehdi asiaa vaan nauti juhannuksesta.

Vierailija
48/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajat.

Minä tosiaan huomenna otan yhteyttä samaiseen terveysasemaan (mehiläinen) missä kävin aikaisemmin tätä asiaa ihmettelemässä.

Tässä tuli sellainen pieni ajatus kun olen jälleen flunssassa. Olen vuoden sisään ollut varmaan 5 krt kipeä. Eli kuumetta ja ylätiehengitysinfektio. Ennen olin ehkä joka toinen vuosi, tai vain kerran vuodessa.

Ehkä kropassani on vain jotain vikaa. Hormonit sekaisin tms. Olen ottanut 3 rokotetta + influenssarokotteen. Pitäisi siis olla hyvä suojaus päällä.

Minulla ei ole mitään muuta elämässä tapahtunut kuin ollut stressiä enemmän ehkä.

Lapsia ei ole, olen sinkku jne. Opiskeleva töissä käyvä nuori ihminen. Eli en osaa selittää mitään itselleni järkeväksi.

Ilmoittelen ketjuun kun olen asioinut lääkärin kanssa.

Ap

Vierailija
49/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kahdella lapsella muuten sama kuin minulla eli sisäänpäinkääntynyt nänni. Saattaisi olla perinnöllistä myös.

Vierailija
50/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se rasva auttaa?

Ei osannut auttaa muutenkaan. Ajatteli kutina häviävän sillä vaikka sanoin, ettei ole kuivat, ei ole ihottumaa tms. Terve iho ulkoisesti.

No, hän oli vaivaantunut eikä tainnut olla omalla sivullaan tässä asiassa, joka on ihan ymmärrettävää. Lääkäreillä on niin paljon kaikkea mitä pitäisi hallita ja ei ihme, että toiset osa-alueet jäävät pimentoon.

Tällainen kuva siis minulle tuli, oli vähän jo valmiiksi pahoillaan ettei tiedä tai määritellyt diagnoosin, ettei mitään suurempaa kuitenkaan ole. Käynti kesti 5 min.

Ap

Vierailija
51/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammo ja ultra.

Käsikopelo ei ole mikään oikea ja luotettava tutkimus. Minun rintasyöpää ei tunnustelemalla tuntenut kolmekaan lääkäriä, vasta mammossa ja ultrassa näkyi.

Käykää nuorenakin tutkimuksissa omalla kustannuksella. Minä sairastuin suht nuorena.

Vierailija
52/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastaajat.

Minä tosiaan huomenna otan yhteyttä samaiseen terveysasemaan (mehiläinen) missä kävin aikaisemmin tätä asiaa ihmettelemässä.

Tässä tuli sellainen pieni ajatus kun olen jälleen flunssassa. Olen vuoden sisään ollut varmaan 5 krt kipeä. Eli kuumetta ja ylätiehengitysinfektio. Ennen olin ehkä joka toinen vuosi, tai vain kerran vuodessa.

Ehkä kropassani on vain jotain vikaa. Hormonit sekaisin tms. Olen ottanut 3 rokotetta + influenssarokotteen. Pitäisi siis olla hyvä suojaus päällä.

Minulla ei ole mitään muuta elämässä tapahtunut kuin ollut stressiä enemmän ehkä.

Lapsia ei ole, olen sinkku jne. Opiskeleva töissä käyvä nuori ihminen. Eli en osaa selittää mitään itselleni järkeväksi.

Ilmoittelen ketjuun kun olen asioinut lääkärin kanssa.

Ap

Minulla oli myös stressaava elämänvaihe, koin itse jaksavani mutta tosiasiassa olin aivan loppu ja kompensoin sitä suorittamalla aina vain enemmän. Tuolloin olin flunssassa 1 x kk, muutoin en juuri koskaan. Nyt mennyt jo kolme vuotta sairastamatta kun oppinut hölläämään. Voi johtua siis stressistäkin.

Kuten moni jo sanonutkin, mene uudestaan lääkäriin ja sanot että asia painaa todella paljon mieltä, et saa nukuttua ym. Noilla oireilla pitää päästä jo tutkimuksiin. Jos suvussasi on rintasyöpää, mainitse myös se lääkärille.

90 prosenttia rinnan löydöksistä on vaarattomia, ja rintasyövästäkin 90 % on elossa 5 v päästä, joten todennäköisyydet on hyvät, mutta tärkeintä nyt saada asia tutkittua ja JOS jotain hoidettavaa on, että se päästään pian hoitamaan. Tsemppiä, toivottavasti pääset pian tarkempiin tutkimuksiin ja saat niistä huojentavia uutisia

Vierailija
53/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä hoito -suosituksen mukaan oireesi oikeuttavat sinut saamaan pikaiset tutkimukset, ultran ja mammografian.

Noilla oireilla (pistelyt, kutina ja uutena ilmennyt nännin vetäytyminen) tutkimuksia ei joudu pyydellä tai anella, vaan pääset aivan varmasti pikaisesti eteenpäin.

Tsemppiä, sitten helpottaa kun saat asiaan selvyyden, epätietoisuus on kaikkein pahinta.

Todellisuudessa joutuu pyytelemään tutkimuksia. Kokemusta on. Oli nolo lääkäri kun tuli positiivinen löydös.

Vierailija
54/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi huolissaan enkä kyllä itse menisi lääkäriin. Sekä rinnat että nännit muuttuu iän mukana, koko vartalo muuttuu jatkuvasti. Luota itseesi ja terveyteesi äläkä juokse turhaan lääkärissä. Luota siihen että tunnet ja tiedät kyllä jos joku on oikeasti vialla. Jos nyt tuntuu siltä niin käy lääkärissä mutta hyväksy myös se jos et saakaan diagnoosia.

Vierailija
55/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on useita rintasyövän oireita kuten sis.kääntynyt nänni, pistelyä, kuivaa ihoa, appelsiinimaista isoa, näppyjä yms. Näitä on nyt vuosia tunnusteötu, ultrattu ja mammografiat tehty, eikä ole syöpää.

Että voi se joskus näinkin olla. Ja isot rinnat on eli tunnustelu vähän vaikeaa.

Hyvä että seuraat tilannetta itse!

Okei, jännä että voi olla näinkin.

Minulla ei kyllä ole kuivaa ihoa tai näppyjä, eikä appelsiiniimaista ihoa. Mielestäni ovat oikein terveen näköiset ulospäin, tasainen hyvä iho ja pienet rinnat. Ainoa mitä on, on se mitä itse tunnen.

Se tästä tekeekin niin vainoharhaista. Kaikki näyttää normaalilta (paitsi uusi oire) mutta silti on juttuja jotka mietityttää. Nyt etenkin tämä sisäänpäin vetäytyminen oli todella huono juttu ainakin sen osalta, että kerkesin jo unohtamaan ja painamaan villasella kaikki muut oireet. Nyt on uudelleen käsiteltävä tätä asiaa ja mentävä tutkimuksiin

Ap

Aika harvalla varmaan on kaikki mahdolliset oireet yhtä aikaa. Yksikin muutos on syy hakeutua tutkimuksiin.

Vierailija
56/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tulla imasemaan nännin ulos.

Vierailija
57/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pienet manboonsit ja nännit tekee myös tuota 🤔...

T. m32v 180cm/84kg

Miehelläkin voi olla rintasyöpä.

Oireet

Kyhmy rinnassa on myös miehillä yleisin syövän oire. Se on useimmiten kivuton, mutta ei aina. Muita oireita ovat nännin vetäytyminen, nännierite ja rinnan kipu sekä joskus turvonneet kainalon imusolmukkeet.

Vierailija
58/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi huolissaan enkä kyllä itse menisi lääkäriin. Sekä rinnat että nännit muuttuu iän mukana, koko vartalo muuttuu jatkuvasti. Luota itseesi ja terveyteesi äläkä juokse turhaan lääkärissä. Luota siihen että tunnet ja tiedät kyllä jos joku on oikeasti vialla. Jos nyt tuntuu siltä niin käy lääkärissä mutta hyväksy myös se jos et saakaan diagnoosia.

En ymmärrä pointtejasi. Ei todellakaan ole turhaa ap:n käydä lääkärissä, on oireita ja asia vaivaa.

Ihan varmasti suurin osa syöpään kuolleista on luottanut itseensä ja terveyteensä ja kappas, niin vain kävi että syöpään kuolivat.

Ja että itse vain tietäisimme, että jokin on vialla...lähes puolet esim. rintasyövistä löytyy seulonnoissa, eipä ne siellä ole kenenkään alitajuntaa kolkutelleet, että huhuu täällä ollaan.

Mentaalihuuhaata.

Ap tai tuskin kukaan täällä toivokaan hänelle mitään diagnoosia, juolahtiko mieleesi että tutkimuksia on hyvä tehdä myös diagnoosin poissulkemiseksi?

Vierailija
59/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän se rasva auttaa?

Ei osannut auttaa muutenkaan. Ajatteli kutina häviävän sillä vaikka sanoin, ettei ole kuivat, ei ole ihottumaa tms. Terve iho ulkoisesti.

No, hän oli vaivaantunut eikä tainnut olla omalla sivullaan tässä asiassa, joka on ihan ymmärrettävää. Lääkäreillä on niin paljon kaikkea mitä pitäisi hallita ja ei ihme, että toiset osa-alueet jäävät pimentoon.

Tällainen kuva siis minulle tuli, oli vähän jo valmiiksi pahoillaan ettei tiedä tai määritellyt diagnoosin, ettei mitään suurempaa kuitenkaan ole. Käynti kesti 5 min.

Ap

Sitäpähä täsä tarkootan, notta jos o silavaa reisil, vyötäröl ja tissiis, nii on naises komiaa pyöreyttä! Kyllä siä vyätäröl ja persiis täytys on mistä ottaa kourahan ja rutistoo!

Vierailija
60/60 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi