Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nännin kohoava kohta vetäytyy välillä täysin sisään. Oudon näköistä kun on "kuoppa" nännissä.

Vierailija
23.06.2022 |

Pelästyin yksi ilta kun katsoin rintaani.
Tätä on tapahtunut välillä. Kävin lääkärilläkin vielä ennen tätä oiretta koska rintoja kutisi häiritsevästi yms. Tunnusteli rinnat, ei löytänyt mitään. Määräsi vain rasvaa.

No, tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Vain toisen rinnan nänni käyttäytyy näin.
Ikä 26v.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi maanantaina soitat tai laitat (kotikunnan systeemistä riippuen) viestin ja kerrot että rinnassa on muutoksia. Saat lähetteen.

Nyt nauti viikonlopusta.

Vierailija
22/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osanottoni, minulla pitkälle levinnyt rintasyöpä oireili juuri noin. Elinajan odote ei ole hyvä mutta olen hyväksynyt kohtaloni.

Voi ei :( voimia sinulle toivottavasti voit nauttia elämästäsi juuri nytkin.

Ap

Tässä oli sydän mukana, en tiedä miksi se ei tullut perille.

Tässä,

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toinen ollut aina sisäänpäin vetäytynyt. Vain kylmässä/ kosketuksesta tulee esiin.

Vierailija
24/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä säikähdä toisten pelottelusta! Rintasyöpä voi tulla kenelle vaan ja normaalinänniseenkin rintaan. Näin kävi itselleni. Vetäytyneessä ei ole ollut mitään vikaa.

Kannattaa ehdottomasti hyödyntää ilmaiset joukkoseulonnat kun ne kohdallasi alkavat.

Minun kasvaimeni löydettiin tällaisessa ja selvisin vähällä.

Ap on 26-vuotias, hänellä on vuosikymmeniä aikaa ilmaisiin joukkoseulontoihin. Nämä nykyiset oireet vaativat tutkimuksia nyt. Arvailuja ongelman laadusta on turha esittää, vasta tutkimalla selviää.

Vierailija
25/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaksi sano, mutta nännit menee ylös ja alas, mutta tuo oudonäköinen kuoppa tarkoittaa mammografiaa ja parempaa tutkimista. Tuleeko nestettä? Teit kirjoituksen liian lähellä juhanusta.

Vierailija
26/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta jäi epäselväksi, onko nänni mennyt välillä sisäänpäin kuopalle _aina_, vaiko vain nyt viime aikoina _tietyn aikaa_?

Tällä on iso merkitys.

Jos nänni on synnynnäisesti sisäänpäinmenevä, asia lienee useimmiten normaalia, mutta yhtäkkiä ilmestyneen vetäytymistaipumuksen syy pitää selvittää ehdottomasti pikaisesti. Täällä onkin jo kerrottu monia hyviä toimintatapoja miten voit edetä.

Siis tämä on aivan uusi juttu.

Vasemman rinnan nänni. Olen pari kk sitten aavistellut, ettei kaikki ole ok ja käyttäytyy jotenkin oudosti. En kuitenkaan nähnyt konkreettisesti paitsi vasta joku vajaa viikko sitten kun makasin sängyllä. Kutitti vähän ja piti raapaista, sitten tunsin kuopan ja katsoin. Oli todella hämmentävän näköistä nähdä kun nännin keskiosassa on vain reikä.

No, nousin ylös ja tuli taas esiin.

Ap

Jos olet jo pari kuukautta suhtautunut epäilevästi toiseen rintaan, älä ala kyseenalaistaa itseäsi nyt. Lääkäreissä on eroja ja moni diagnosoi useinkin väärin ja puutteellisin tutkimuksin (ei pelkästään lääkäreiden syy vaan kustannussäästöjen). Oma terveytesi ja pahimmillaan elämäsi kyseessä, joten älä hukkaa aikaa.

Ok, kerään taas rohkeutta mennä lääkäriin. Siis siitä on pari kk aikaa kun siellä kävin ja minulla oli juuri niihin aikoihin kutinaa enemmän ja muita oireita. Ei kuitenkaan vielä nännin sisäänpäin vetäytymistä, vaan outoa tuntemusta. Minusta tuntui vain, ettei tämä nänni nyt ihan normaali ole ja ajattelin, että kuvittelen vain. Tuo lääkärikäynti vahvisti tunnetta enkä ole sen koommin asiaa ajatellut paitsi nyt.

Ne ihan ensimmäiset oireet, niistä on jo puoli vuotta, hetken ihmettelin kunnes menin lääkäriin. Nyt pari kk tämän jälkeen, uutena oireena selvää vetäytymistä.

Täytyy kyllä mennä sinne lääkäriin. Voi kun nyt ottaisivat tosissaan ja pääsen sinne ultraan tai mammoon.

Ap

Vierailija
27/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä hoito -suosituksen mukaan oireesi oikeuttavat sinut saamaan pikaiset tutkimukset, ultran ja mammografian.

Noilla oireilla (pistelyt, kutina ja uutena ilmennyt nännin vetäytyminen) tutkimuksia ei joudu pyydellä tai anella, vaan pääset aivan varmasti pikaisesti eteenpäin.

Tsemppiä, sitten helpottaa kun saat asiaan selvyyden, epätietoisuus on kaikkein pahinta.

Vierailija
28/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vetäytyy toinen nänni aina kylmässä, on muutenkin pienenpi kuin toinen nänni; kaikki tutkittu, ei mitään löytynyt.

Vierailija
29/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä säikähdä toisten pelottelusta! Rintasyöpä voi tulla kenelle vaan ja normaalinänniseenkin rintaan. Näin kävi itselleni. Vetäytyneessä ei ole ollut mitään vikaa.

Kannattaa ehdottomasti hyödyntää ilmaiset joukkoseulonnat kun ne kohdallasi alkavat.

Minun kasvaimeni löydettiin tällaisessa ja selvisin vähällä.

Älä jää yhtään odottamaan uusia oireita! Mene lääkäriin ja vaadi sekä ultra että mammografia. Ota joku jämpti ystävä mukaan, saat vähän selkänojaa, jos olet kiltti ja ujo.

Vierailija
30/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla taipumus vetäytyä, tästä ei tarvitse tykätä ja toki saa ravata lääkärissä, yksityinen on paras.

Vierailija
31/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaksi sano, mutta nännit menee ylös ja alas, mutta tuo oudonäköinen kuoppa tarkoittaa mammografiaa ja parempaa tutkimista. Tuleeko nestettä? Teit kirjoituksen liian lähellä juhanusta.

Miten niin liian lähellä juhannusta? Mitä tuolla tarkoitat.

Jos trolliksi luulet niin voi kun olisin, ottaa päähän, että olen kotona flunssassa ja kuumeessa. Piti viettää juhannukset töissä ja saada lisäansiota, olisi ollut tarvetta.

Toisaalta nyt on aikaa tällekin asialle. Otan varmaan huomenna digiklinikkaani yhteyttä.

Ei ole tullut mitään nestettä rinnasta.

Ap

Vierailija
32/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi pelotella, mutta eikö tuo ole yksi rintasyövän oire? Jos on siis uusi muutos.

Höpöhöpö. Hyvin harvoin.

Juurihan aloittaja kertoi, että käynyt läkärissä.

Ettekö te lue aloituksia tai ymmärrä mitä niissä kerrotaan.

Itselläni vetäytynyt ja kutissut vuoskymmeniä.

Kutisevatko rinnat? Listasimme syyt yleiseen vaivaan – ja keinot, joilla sen voi välttää

Rintojen kutinaan voi yleensä vaikuttaa helpoilla keinoilla.

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006214488.html

Vierailija
33/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta jäi epäselväksi, onko nänni mennyt välillä sisäänpäin kuopalle _aina_, vaiko vain nyt viime aikoina _tietyn aikaa_?

Tällä on iso merkitys.

Jos nänni on synnynnäisesti sisäänpäinmenevä, asia lienee useimmiten normaalia, mutta yhtäkkiä ilmestyneen vetäytymistaipumuksen syy pitää selvittää ehdottomasti pikaisesti. Täällä onkin jo kerrottu monia hyviä toimintatapoja miten voit edetä.

Höpö höpö. Itselläni ei ole synnynnäisesti vetäytynyt vaan nänni vetäyty nmuorempana silloin tällöin ja oli samanaikaisesti kipua = NORMAALIA.

T: 60v

Vierailija
34/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä hoito -suosituksen mukaan oireesi oikeuttavat sinut saamaan pikaiset tutkimukset, ultran ja mammografian.

Noilla oireilla (pistelyt, kutina ja uutena ilmennyt nännin vetäytyminen) tutkimuksia ei joudu pyydellä tai anella, vaan pääset aivan varmasti pikaisesti eteenpäin.

Tsemppiä, sitten helpottaa kun saat asiaan selvyyden, epätietoisuus on kaikkein pahinta.

Itselläni noita oireita oli 30v ja terveiträ ollaan!

Vierailija
35/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on useita rintasyövän oireita kuten sis.kääntynyt nänni, pistelyä, kuivaa ihoa, appelsiinimaista isoa, näppyjä yms. Näitä on nyt vuosia tunnusteötu, ultrattu ja mammografiat tehty, eikä ole syöpää.

Että voi se joskus näinkin olla. Ja isot rinnat on eli tunnustelu vähän vaikeaa.

Hyvä että seuraat tilannetta itse!

Vierailija
36/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyöpä om vaarallinen juuri nuorille, koska ei osata epäillä sitä. Ja sitten kun oireet ovat selvät, paskiainen on ehtinyt kasvaa.. Ole kiltti ja mene tutkimuksiin..

Vierailija
37/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on leikattu rintasyöpä. Eihän siitä mitään oireita ollut eikä esimerkiksi tunnustelemalla löytynyt patteja, tuli ilmi joukkoseulonnassa. Ultra oli se paras tutkimus, joka varmisti, että rintatiehyissä oli jotain epäilyttävää. Sitten kairattiin näytteitä, tutkittiiin kainaloiden imusolmukkeet jne.

Mutta ihan oman mielenrauhan vuoksi kehottaisin aloittajaa menemään uudelleen lääkäriin, koska oireet ovat uusia. Nuorin tietämäni rintasyöpäpotilas on 28-vuotias kahden pienen lapsen äiti. Oli siellä osastolla yhtä aikaa kanssani. Kolmekymppisiä sitäkin useampia.

En pelottele, kyse on varmasti muusta kuin syövästä. Vaan moni meistä ei varmaankaan haluaisi elää epätietoisuudessa. Suljetaan pois asioita. Kyllä olen tyytyväinen siihen, että suolistosyöpään viittavat oireeni tutkittiin tähystämällä. Ehti siinä muutaman unettoman yön viettää ja huojennus oli valtava, kun vaarattomasta asiasta oli kyse.

Vierailija
38/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle naistentautien lääkärille ja ultraan mars. Ei kannata viivytellä. En luottaisi tk:n osaamiseen, voi sattua osaava ja kokenut lääkäri tai sitten ei. Yksityisellä pystyt valitsemaan lääkärin etukäteen ja lukemaan netistä erikoistumisensa. 

Vierailija
39/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on useita rintasyövän oireita kuten sis.kääntynyt nänni, pistelyä, kuivaa ihoa, appelsiinimaista isoa, näppyjä yms. Näitä on nyt vuosia tunnusteötu, ultrattu ja mammografiat tehty, eikä ole syöpää.

Että voi se joskus näinkin olla. Ja isot rinnat on eli tunnustelu vähän vaikeaa.

Hyvä että seuraat tilannetta itse!

Okei, jännä että voi olla näinkin.

Minulla ei kyllä ole kuivaa ihoa tai näppyjä, eikä appelsiiniimaista ihoa. Mielestäni ovat oikein terveen näköiset ulospäin, tasainen hyvä iho ja pienet rinnat. Ainoa mitä on, on se mitä itse tunnen.

Se tästä tekeekin niin vainoharhaista. Kaikki näyttää normaalilta (paitsi uusi oire) mutta silti on juttuja jotka mietityttää. Nyt etenkin tämä sisäänpäin vetäytyminen oli todella huono juttu ainakin sen osalta, että kerkesin jo unohtamaan ja painamaan villasella kaikki muut oireet. Nyt on uudelleen käsiteltävä tätä asiaa ja mentävä tutkimuksiin

Ap

Vierailija
40/60 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita kuolinsiivous pikimiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi