Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko teille kans taas juhannukseksi ääliösukulaisia kylään.

Vierailija
23.06.2022 |

Täysihoitoon kolmeks päiväks, tuliaisena kahvipaketin.
Meille tulee viis henkee.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Miksi kutsuit?

Vierailija
2/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tule. Onpa taas avutonta jos ei osaa sanoa ettei saa tulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule, pari viime kertaa riitti, joivat talon viinat ja tyhjensivät jääkaapin.

Vierailija
4/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sukulaiset pysyvät omilla mökeillään, ja meillä ei mökkiä olekaan.

Vierailija
5/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei kehtaa kieltää ja porukkaa tulee vanhaan malliin.

Vierailija
6/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Mikä ihmeen oletus on, että kaikilla on vieraita juhannuksena? Ihan oman perheen kesken on tapana viettää juhannusta.

Vierailija
7/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hotelliin ja jättäkää porukka mökille. Pyydät vain heitä siivoamaan jälkensä sunnuntaina.

Vierailija
8/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökittömät sukulaiset puskee taas vaivoiksi täysihoitoon. Ruokaa ja juomaa menee huh, huh.

Vierailija
9/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule, enkä kutsuisikaan.

Vierailija
10/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tule ja teen sen kaikille hyvissäajoin selväksi.

Tosin korona-aikana jo porukat oppi ettei oteta vieraita niin ei ne enää kysykään kun olen torpannut parikin kertaa/ seurue.

Puhun vuoden mittaan useaan eri otteeseen aina siitä miten stressaavaa ja kiireistä työtä tehdään ja miten tärkeää on saada levätä viikonloput ja kesäloma rauhassa. Korostan kuinka ME MOLEMMAT tykätään rauhasta ja hiljaisuudesta.

Ilmeisesti on mennyt perille, kun ei tulijoita juur ole. Itse kutsumme ehkä yhdet tai kahdet tutut PÄIVÄKAHVILLE.

Noilla sanoilla kerrotaan jo että tämä tarkoittaa piipahtamista ja ehkä lyhyttä jutustelua rauhassa mutta ei sen enempää.

Vierailija
11/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei kehtaa kieltää ja porukkaa tulee vanhaan malliin.

Se on silloin ihan oma häpeä. Jos on antanut vieraiden ymmärtää, että tykkää heidän tulostaan, niin niitä vieraita on ihan turha syyttää. Saattavat jopa mielessään ajatella, että "voi kun voisi jäädä kotiin, mutta kun sinne taas odotetaan käymään, niin ei kehtaa jättää menemättä".

Vierailija
12/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Tulee vain fiksuja ja mukavia sukulaisia. Oikein odotan että taas tavataan pitkän ajan jälkeen ja saadaan nauttia yhdessä kesästä. Juhlapöytä rakentuu nyyttäriperiaatteella.

Vierailija
13/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee ääliöitä vieraaksi, mutta eivät ole sukua.

Vierailija
14/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni mennään sukulaisten mökille. Tavataan sukulaiset klo 12 paikallisen marketin edessä ja ostetaan kaikki juhannuksen ruuat ja juomat. Lasku on aina reippaasti yli satasen ja me maksamme siitä puolet. En uskalla ajatellakaan, mitä se tänä vuonna on. Juhannuspäivänä lähdetään aamukahvin jälkeen omaan kotiin. Olemme odotettuja vieraita ja kutsuvat meidät jo keväällä ja varmistavat monta kertaa, että tullaanhan varmasti.

Huomattakoon, että isäntäväen perhettä on viisi ja meitä vieraita vain me kaksi. Ja kaupasta ostetaan siis kolmen päivän ruuat, vaikka me olemme vain vajaan vuorokauden. Kyllä ne mökin omistajatkin osaa.

Vierailija
15/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ja mieheni kutsuttiin tai oikeammin painostettiin melko uusien naapureidemme mökille. Ei ollut mitään haluja lähteä mutta kun jatkuvasti siitä puhuivat, niin luvattiin tulla juhannusaatoksi. Kertoivat, että heidän ja meidän lisäksi sinne tulee kaksi muuta pariskuntaa eli meitä on yhteensä kahdeksan henkilöä. Menimme puolenpäivän aikaan veimme sovitusti mukanamme kaksi viinipulloa ja 12 olutta, salaattitarpeita sekä grillattavaksi broilerinfileitä kahdeksan kappaletta ja kaksi pakettia grillimakkaraa.

Päivä oli ihan hauska ja lähdimme iltasella ajamaan kotiin. Hämmästys oli suuri kun mökin omistaja ilmoitti, että kaikkien osuus tarjottavista on 50 e/henkilö mutta kun me olimme vain osan juhannuksesta ei tarvitse maksaa kuin puolet eli yhteensä 50 euroa. Maksoin sen kyllä kun en halunnut alkaa kinata mutta sanoin, että otamme mukaamme sen toisen viinipullon, joka oli vielä juomatta ja myös pari kaljaa. Mieheni ajoi, eikä ollut juonut koko iltana mitään ja minä olin juonut vain lasin viiniä ja yhden oluen.

Aika törkeää hyväksikäyttöä, sillä silloin kun kysyin tuomisista, sain luettelon, jonka mukaan toin tuotavat eikä lisämaksusta ollut mitään puhettakaan.

Se oli viimeinen kerta kun minut painostetaan kenenkään mökille.

Vierailija
16/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kutsutaan vain ääliöitä kylään. Voi kunpa tajuaisivat olla tulematta...

Vierailija
17/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkoakan pienen kerrostalo kämpän kukan tulisi!Ihan saan olla arjet ja juhlat ysksin.Kukan ei peräni kysele.Kun kaikki ovat some F.B/ insta ja Whats appi.Minä en ja ei äly puhelinta. Diskattu ulos jo kaikesta suvun 1997. Joten omilla ollaan!

Vierailija
18/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne sukulaisia. Olen yksin kotona.

Vierailija
19/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule ketään enkä minä mene kenenkään luokse. Täysin omassa rauhassa yksin olen ja selvinpäin :)

Vierailija
20/27 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi lähteä minnekään mökille hyttysten syötäväksi. Mieluummin vietän aikaa kerrostalossa kaupungissa ja nautin kun on hiljaista. Lisäksi kammoan ulkovessaa.