Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko juhannus uusi joulu?

Vierailija
23.06.2022 |

Joillakin valtava paine päällä ja pitkä To Do-lista. Jos kaikkea ei ole tehtynä, ei näköjään ole kunnon juhannustakaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, siinä tapauksessa kuusi on unohtunut hommata...

Vierailija
2/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannukseksi hommataan koivu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei.

Vierailija
4/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan tuntuu siltä juuu... Joka päivä eri paikka, minne mennä. Nyyttärimeininki, eli kauppareissut saa miettiä tarkkaan, riittääkö kalja?? Ehei. Me ei lähdetä tuohon mukaan. Ei ole mitään suunnitelmia (kuten ei kavereillakaan pahemmin). Jos tekee mieli ottaa vastaan vieraita, soitamme jos joku haluaisi tulla käymään. Ja jos haluamme jonkun tavata, soitamme, ovatko missä ja saako piipahtaa. Näin ollaan saatu oikeasti kivoja juhannuksia, ei stressiä, aikatauluja, to do -listoja! Suosittelen!

Vierailija
5/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on juhannusstressi. Vieraita tulossa ja kivaa tulee olemaan, mutta monta asiaa vielä tekemättä, vaikka tein tänään vain muutaman tunnin töitä. Nyt on pöytäliinat silitetty, sauna pesty, ostokset tehty ja siivottu. Vielä pitäisi leipoa, kerätä kukkia ja tehdä marinadi ym. Onneksi on huomenna vielä aamupäivä aikaa. 392

Vierailija
6/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sitten nuo pihassa olevat männyt kuuluu tuoda sisälle?

Vierailija
7/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan juhannuksestakin on touhotettu.

Vierailija
8/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapissa mänty on joulupuu.

Vierailija
9/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää kivampi kuin joulu ja parempi keli. Eikä tartte lahjoa ketään.

Vierailija
10/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä tuntui, kun tulin tänään kotiin ruokaostokset matkalaukussa, jossa pyörät. 

Vierailija
11/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koivujakaan tuoda sisälle, mutta niitä niitä tarvitaan peräti kaksi eli molemmille puolille ulko-ovea/portinpieltä.

Vierailija
12/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudestani on ollut eli -70 luvulta lähtien. Juhannussiivous tehdään siinä missä joulusiivouskin. Siitähän se mattojen pesu alkaakin, mutta sitä tehdään pitkin kesää.

Sitten on suunniteltu ruuat ja juomat useammalle päivällä. Osa tehdään kotona ja sitten mökillä tehdään loput. Niin mökin suursiivous on tehty keväällä, kun on tultu talven jäljiltä ekaa kertaa.

Riittää mökillä tekemistä. Senpä takia tulin eilen illalla osan lasten kanssa. Järjestelin paikkoja ja suunnittelin. Tänään puolilta päivin aloitettiin ja mies tuli kaupan kautta loppujen muksujen kanssa pari tuntia sitten. Silloin syötiin. Vielä lihoja marinadiin ja pari salaattia tekeytymään. Sauna lämpenemässä.

Huomenna otetaan vieraat vastaan ja aletaan kölliä ja viettämään juhannusta.

Lapset ovat aina saaneet jotain juhannuksena. Uimaleluja, pihapelejä, lautapelejä, paperia, värityskirjoja, värejä/maaleja, sarjakuvia, kirjoja... jo sieltä mun lapsuudesta, joten olen jatkanut sitä perinnettä myös. Kukin lapsi saa juhannuslahjan.

Mä tykkään kiireettömästä tekemisestä ja suunnittelusta. Ei minkään kellon mukaan tehdä, mitä ei oikeasti kerkee ennen vieraiden tuloa, sitä ei tehdä. Ruokia tietenkin tehdään yhdessä, mutta muut jätetään sitten levälleen. Ajoissa kun aloittaa ja omaan tahtiin tekee pikku hiljaa, niin yleensä kaikki on ollut valmista.

Perusajatus on, että mä teen ja muut saa osallistua. Eivät kaikkeen osallistu, mutta mies mielellään käy kaupat ja hoitaa osan ruuista. Nuoriso sitten taas (meillä on kaksi teinien kaveria mukana) tänään hyvinkin innoissaan petasivat ja koristelivat paikkoja. Teki esim pari lippuköynnöstä lisää ja  asenteli pihalyhtyjä. Äsken yksi vierasteini kyseli, että milloin niitä mattoja pestään, kun hän ei ole koskaan semmoista tehnyt. Nyt se lutraa parin räsymaton kanssa. Ne ei ollut juhannuksen työlistalla, mutta aina voi joustaa.

Mä puolestani avasin läppärin ja tein valkkarista spritzerin. Ehkä aika on kullannut jo muistot, mutta tämmöistä tää on. Tai kyllä mä muistan, että äiti marttyyrimammaa välillä vilautti.. Samoin mies muistelee, että vanhempieni kanssa ei aina nyt niin rentoa ollut, vaikka muistaa myös, että osasivat rentoutua, kun sen aika oli. Eikä tarvii tätä tehdä joka jussi. Muutama vuosi sitten oltiin Irlannissa patikoimassa, koska haluttiin.

Lapset vastas, että vain suunnitteluosuus ketuttaa, kun mä aloitan ahdistelun toukokuun puolella, mitä kukin haluaa juhannuksena tehdä ja syödä. Ja tietty siivoominen ei ole koskaan hauskaa. Ei ne kyllä sitä nurinnarin puolta helpolla näytä, kun näitä valmisteluita on. Normiviikkosiivous menee paljon helpommin huutamiseksi.

Vierailija
13/14 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä o ni paljon juhannusta koskevia kysymyksiä etten ehdi vastata kaikkiin siis vastaan tähän yhteen .

Ei, juh,anus ei ole joulu. Se on kesä. Se on piiiitkä juhla jolloin suomis cloust.

Vierailija
14/14 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voiton puolella! Vielä mansikkakakku pitää leipoa ja raparperisima pullottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi