Miten karkoittaa flirttaileva alainen korrektisti?
Olen vähän yli 55v mies. Eräs toinen esimies (nainen) on nyt pitkällä sairauslomalla ja minulle määrättiin tuonkin esimiehen alaiset johdettaviksi alaisuuteen. Olen naimisissa/kihloissa ja edellisestä liitosta on 2 lähes aikuista lasta. Eräs alaisista on kihloissa ja 2 pienemmän lapsen äiti.
Tämä alainen on vitsaillut välillä hiukan kaksimielisesti, muttei mitenkään räikeästi. Lähdin siihen välillä mukaan tai laitoin esimerkiksi nauruhymiön. Sitten nainen alkoi kommentoida vaatteitani töissä muiden kuullen (pari kertaa imartelevaan sävyyn). En vastannut niihin mitään vaan hymyilin nolona.
Nyt hän on alkanut kyselemään muka-viattomasti, että milloin minua pääsisi näkemään konttorilla. Teen enemmän etätöitä siis. Lisäksi on vihjailua siitä että viihtyy seurassani tai jotakin "toimiston naiset eivät kestäisi jos tulisit tiukoissa nahkahousuissa konttorille". Tuohon totesin että taidan käyttää sellaisia maksimissaan kotonani.
Eli ensin luin tilanteen ja naisen jotenkin humoristiseksi, mutta nyt olen huomannut että hän on todella päällekäyvä. Miten voisin selvitä tilanteesta niin että saisin pidettyä työpaikan ja suht hyvän hengen tämän väliaikaisen alaisen kanssa?
Kommentit (15)
Tyypillinen hopeaketun ongelma. Se olis jalkavaimohommia, miksi esität asian mentaaliakrobatian avulla?
hoida esimiehen tehtäväsi...ja kerro ettet ole kiinnostunut ja että käytös ei ole sopivaa työpaikalla eikä muualla....ja muista sitten vielä itse käyttäytyä sanojesi mukaisesti
esimies ei lähetä hymiöitä työntekijälle
Pidät rajat jatkuvasti samana. Et noteeraa ns flirttejä vaan puhut hänelle vain työasioista. Kyllä viesti menee perille ettet ole kiinnostunut jos et anna aihetta siihen.
Tuo alais-nainen voi ihan vaan "kokeilla" sinua, miten reagoit jne. Nyt ap, laitapa niin sanotusti jäitä hattuun (siis omaasi) ja mieti tarkoin, mitä jatkossa teet, sanot, viestität tuolle naiselle. Neutraali, korrekti viestittely työasioissa, henkilökohtaiset vihjaukset ja vastaavat - jätät ehdottomasti kommentoimatta!!!
Jassoo, on kaksi ketjua, toisessa sama alainen syyttää esimiestä flirttailusta, toisessa esimies alaista. Haistakaa p, koko juttunne keksitty?
En usko että kukaan 55v mies kirjoittaa tuolla tavalla aloitusta. Kuullostaa naisen kirjoitukselta.
Nuo nahkahousut oli vähän liikaa...
Kuule, ei toi ole flirttiä. Se yrittää vaan sanoa sulle, että esihenkilöä tarvitaan työpaikalla.
Ja KUKAAN ei kestä katsella viisikymppistä ukkoa nahkahousuissa työpaikalla.
Oot jo saanut kenkää. Se oli se duunipaikka siinä.
Huono 5/5