Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, mikä on hyvä sähkösopimus?

Vierailija
23.06.2022 |

Olen muuttamassa ja pitäisi saada sähköt, mutta en tajua näistä sopimuksista yhtään mitään...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä esimerkiksi ihan kohtalainen?

https://www.helen.fi/sahko/sahkosopimus/kiinteahintainen

En edes tiedä mistä kannattaisi ottaa sopimus että on luotettava

Vierailija
2/12 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla saa sähköä luotettavasti ja edullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli? Mistä itselläsi esimerkiksi on?

Tiedän vain vattenfallin ja Helenin

Vierailija
4/12 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuttaja.fi, sinne laitat pyydetyt tiedot, niin saat ehdotuksia. Älä ota halvimpia huijarifirmojen sopimuksia, eli googleta yhtiö ennen kuin teet sopimuksen.

Vierailija
5/12 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän aina paikallista yhtiötä, joka hallinnoi myös verkkoa, niin ei tule kahta laskua. Eli laskua sähkön siirrosta ja itse sähköstä. Jos asut Helsingissä Helen on hyvä valinta.

Vierailija
6/12 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso, että et joudu maksamaan turhia laskutuslisiä ja perusmaksuja tai muita kiinteitä kuluja vaan että maksat vain siitä sähköstä.

Mulla on Lumme, siltä sai viime kesänä oikein hyvän tarjouksen. En tiedä, mikä tilanne nyt. Mutta oli ainakin yksiselitteinen hinnoittelu, ei mitään perusmaksuja ym. jotka hankaloittavat hinnan arviointia

Vierailija
7/12 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap sivulle, kilpailuta sähkösi. Mikäli olet lukutaitoinen, pääset eteenpäin täyttämällä vaadittavat kohdat ja etenet loppuun saakka.

Vierailija
8/12 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän aina paikallista yhtiötä, joka hallinnoi myös verkkoa, niin ei tule kahta laskua. Eli laskua sähkön siirrosta ja itse sähköstä. Jos asut Helsingissä Helen on hyvä valinta.

Kiitos vinkistä! en tiennytkään, että noin kannattaa toimia.

-ap

Vierailija
9/12 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä! en tiennytkään, että noin kannattaa toimia.

-ap

Ei välttämättä kannata koska usein löytyy edullisempiakin vaihtoehtoja. Itse tykkään myös että tulee vain yksi lasku enkä ole jaksanut käyttää hirveästi aikaa sähkösoppariin koska laskut ovat joka tapauksessa olleet sen verran pieniä.

Tällä hetkellä sähkön hinta on todella korkealla joten kannattaa vähän tarkemmin katsoa. Itselläni loppuu syksyllä määräaikainen ja nykyinen firma tarjoaa noin kolme kertaa kalliimpaa uutta sopparia. Huh huh...

Vierailija
10/12 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä esimerkiksi ihan kohtalainen?

https://www.helen.fi/sahko/sahkosopimus/kiinteahintainen

En edes tiedä mistä kannattaisi ottaa sopimus että on luotettava

https://www.sahkonhinta.fi/ProductDetails/928904a7-0649-4d61-bccf-c9732…

Vierailija
11/12 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli? Mistä itselläsi esimerkiksi on?

Tiedän vain vattenfallin ja Helenin

Ei minulla ole hyvää sähkösopimusta. Asun tosin kerrostalossa, joten kulutus ei ole mitään sähkölämmitteisen pientalon luokkaa.

Vierailija
12/12 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo nyt ei ole lainkaan totta.Ei ole mitään väliä ,että säkönsiiro ( sitä ei voi kilpailuttaa, se on se ,mikä on alueellasi) tulee eri paikasta ja kulutus eri sähkönmyyjältä. Kahden vuoden välein kilpailutan ja teen määräaikaisen ,24 kk sopimuksen. Laskut tulee e-laskuina sähköpostiini jotka sitten vain hyväksyn.

Kannatti ainakin viime kesänä., kun kulutus on omakotitalossa,,, säästöä tulee nyt vuodessa reippaasti yli tonnin nykyisiin olemassaoleviin hintoihin nähden..Toki meillä on kulutus kahdessa kodissa n 25000kwh.

Luulen ,että pienessä kerrostalokämpässä se on hyvin alle 2000kwh/vuosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi