Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä olisi tavallaan ihan hyvää tavaraa ja mm. vanhoja lasten vaatteita, jotka aikanaan huolella ja rakkaudella valittu & hankittu: GOTS-luomupuuvillaisia, made in Suomi tai vähintään EU, pesty hajusteettomalla, olleet vain yhdellä käytössä. Ei mitään lumppua ja roskaa, vaan oikeasti aika hyviä ja siistejä, vaikka itse sanonkin (mm. Melliä, Hillaa, Naperonuttua, PaaPiitä). Ajatus oli säästää ne meidän toiselle, jota ei koskaan nyt sittenkään taida tulla.

Mulle ollut suuri kynnys luopua niistä. Toisaalta raha tulisi tarpeeseen toki aina itsellekin, mutta toisaalta pärjäämme kyllä jotenkin ja tällä hetkellä voimavarat on vähissä. Työ, arki, omat sairaudet vie voimat. Säilytyslaatikoita on pitkin kämppää. Jotain täytyisi kipeästi tehdä. Nyt olen kuitenkin vakaasti päättänyt, että nuo saa lähteä!

Ongelma on kuitenkin, etten osaa päättää mihin ne kuskaisin tai antaisin. Olen varmasti liian kriittinen. Moni vie Ukraina-keräyksiin nyt ja no, en halua kuulostaa ikävältä, mutta itselläni on niistä omat epäilyni, miksi en sinne niitä haluaisi roudata. Sitten on UFF:it sun muut, joista kuullut myös epämääräistä. Ärsyttää myös fb-ryhmien tinkaajat jo ajatuksen tasolla, jotka yrittää saada jotain 50 sentin alennusta... Roskiinkaan en tietenkään halua laittaa. Hope ry taas on aika tarkka, että oltava muodin mukaista? No ei ole ihan muotia, paitsi tietyissä ekologisten vaatteiden piireissä ehkä. :D

Ideoita, mihin viedä? Olisiko jossain ihan joku hyvä lista pk-seudun paikoista, minne viedä? Osoitteineen ja kellonaikoineen, koska on auki? Esim. miehen vanhoja vaatteita voisi lahjoittaa jonnekin kotimaan kodittomille?

• ylös 5
  • alas 0

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

nyt en muista äkkiseltään...on pari nettiverkkokauppaa minne voit laittaa myyntiin vaatteita...ja puolet hinnasta saat itelle. Koetan etsiä nimiä...tai koeta itte kanssa käytety vaatteet+myyntitili+verkkokauppa jne tai silleen

Vierailija

Valitse muutama ihanin ja tärkein vauvanvaate muistoksi säilytettäväksi, muut pois. Itse vien Hopeen ja paikallinen ensi- ja turvakoti on myös ottanut kiitollisena vastaan. Älä tee asiasta liian vaikeaa.

• ylös 10
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Valitse muutama ihanin ja tärkein vauvanvaate muistoksi säilytettäväksi, muut pois. Itse vien Hopeen ja paikallinen ensi- ja turvakoti on myös ottanut kiitollisena vastaan. Älä tee asiasta liian vaikeaa.

Kiitos! Tuo ensi- ja turvakoti oli hyvä vinkki! 

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Kaikissa keräyksissä on omat riskit eli minne tuotot ohjautuu, tehdäänkö kamppeilla kovaa bisnestä jne. Hope on tarkka usein että mitä ottavat vastaan (vain tietty kokohaitari jne), usein ei ainakaan pienet vauvan vaatteet kelpaa kun niitä on jo paljon. Samoin Ukraina keräyksiin ei monesti haluta enää vaatteita koska niille ei ole tarve tai toive on hyvin spesifi eli vaikkapa vain miesten kenkiä.

Jos sinulla on omat resurssit vähissä eli haluat kamppeista eroon helposti, ehdotan että viet UFF tai SPR Konttiin kaikki kerralla. Jos taas jaksamista ja haluja löytyy, niin tokihan näitä voi tarjota osan Hopeen, osan paikalliseen vähävaraisten Facebook ryhmään tms jne jne. Tai otat kirppikseltä pöydän ja myyt siellä. Hinnoittelu tosin vie aikaa yllättävän paljon.

Kannattaa vaan siis miettiä että riittääkö aika ja jaksaminen mihin. Ja jos päädyt ottamaan kirppispöydän, jääkö siitä realistisesti mitä käteen pöytävuokran ja mahdollisten muitten kulujen jälkeen eli maksaako vaivaa.

Vierailija

kierrätyskeskukseen tai fidaan voi lahjoittaa monenlaista vaatteista tavaroihin. Voi tilata myös noudon jos enemmänkin tavaraa.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Itse olen joitain koittanut kaupata, mutta kun ei kauppa käy, niin revin riekaleiksi ja heitin roskiin, koska jos minä kerran en saa niitä myytyä ja rahaa niistä, kenenkään muunkaan ei pidä niistä saada hyötyä!

• ylös 2
  • alas 21
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
nyt en muista äkkiseltään...on pari nettiverkkokauppaa minne voit laittaa myyntiin vaatteita...ja puolet hinnasta saat itelle. Koetan etsiä nimiä...tai koeta itte kanssa käytety vaatteet+myyntitili+verkkokauppa jne tai silleen

Näitä on Vähänkäytetty.fi ja Emmy esimerkiksi

Vierailija

Samaistun. Tyhjensin vaatekaappeja säkkikaupalla. Samalla tein isompaa kaappien siivousta eli pois isosti tavaraa, hyvää tavaraa mutta minulle ei enää tarpeellista. En olis uffiin halunnut viedä vaatteita. Mutta olen autoton eikä autoton lähde viemään kirppikselle tai muuallekaan. Uffin laatikko kuitenkin vain puolen kilometrin päässä. Sinne kannoin pari täyteen pakattua jätesäkillistä. Riitti se roudaus. Elin viikkoja säkkien ympäröimänä.

No sitten exä tuli käymään ja pyysin apua. Voisiko viedä osan säkeistä mukanaan, toiset uffiin ja toiset ison taloyhtiönsä isoon roskikseen? Tympeenä lastasi säkit autoonsa. Lopputulos paljastui sattumalta myöhemmin. Vaatteet oli menny roskiksiin ja muut tavarat uffin vaatekeräyslaatikkoon. Itkin koko seuraavan yön kun harmitti niin paljon.

Vierailija

Jos on käyttökelpoista tavaraa etkä jaksa myydä, kysy seurakunnalta. Me vietiin lasten pieneksi jääneitä hyviä vaatteita ja tavaroita seurakunnalle. Jakoivat eteenpäin tarvitseville.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näitä on Vähänkäytetty.fi ja Emmy esimerkiksi

Toinensauma -niminen on myös. Tykkään tilata joskus sieltä, mutta en ole lähettänyt myyntiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Samaistun. Tyhjensin vaatekaappeja säkkikaupalla. Samalla tein isompaa kaappien siivousta eli pois isosti tavaraa, hyvää tavaraa mutta minulle ei enää tarpeellista. En olis uffiin halunnut viedä vaatteita. Mutta olen autoton eikä autoton lähde viemään kirppikselle tai muuallekaan. Uffin laatikko kuitenkin vain puolen kilometrin päässä. Sinne kannoin pari täyteen pakattua jätesäkillistä. Riitti se roudaus. Elin viikkoja säkkien ympäröimänä.

No sitten exä tuli käymään ja pyysin apua. Voisiko viedä osan säkeistä mukanaan, toiset uffiin ja toiset ison taloyhtiönsä isoon roskikseen? Tympeenä lastasi säkit autoonsa. Lopputulos paljastui sattumalta myöhemmin. Vaatteet oli menny roskiksiin ja muut tavarat uffin vaatekeräyslaatikkoon. Itkin koko seuraavan yön kun harmitti niin paljon.

Sorry, siis mikä tässä meni pielee? Etkö siis pyytänyt viemää osan roskiin ja osan Uffille ja näin tapahtui? Missä siis vika?

Vierailija

Meillä oli neuvolassa lahjoitusvaatelaatikko lastenvaatteille. Sai jättää tai ottaa.

Vierailija

Oman paikkakunnan diakonia -keskus (ainakin esim Turku on sellainen kaikkien srk yhteinen, mistä tarpeessa olevat saa hakea vaatteita-astioita ymv. Niillä kai usein puute just (asunnottomien) miesten vaatteista.

Vierailija

Minä olen vienyt Fidaan, kierrätyskeskukseen ja Konttiin.
Hyvää tavaraa ja vaatetta joista joku olis varmaan maksanutkin jotakin mutta en ole viitsinyt myyntihommiin alkaa.

Vierailija

Vie johonkin sun alueen kirpputorille, ns "täyspalveluun". Jossa tehdään kaikki sun puolesta, kuittaat vähä n alle 50% tuotosta. Itse vein 3 ikeasäkillistä ja sain n. 250e. Olin tyytyväinen, ei tarvinnut tehdä mitään työtä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sorry, siis mikä tässä meni pielee? Etkö siis pyytänyt viemää osan roskiin ja osan Uffille ja näin tapahtui? Missä siis vika?

Väärät säkit roskiin.

Vierailija

Onko jossain lista UFF:in laatikoista, missä ne sijaitsee?

Tää tuntuu niin idioottimaiselle edes kysyä :D mut meillä on ongelma, kun ennen oli UFF:in kontti tossa melkein naapurissa torin laidalla kauppakeskuksen takana. Sit se oli sieltä kerran hävinnyt, kun oisin vienyt vaatteita. Koitin googlailla joskus, mut isompi etsiminen jäi. Välillä kiertelin lenkillä sillä silmällä, mut en bongannut sen uutta paikkaa. Nyt niitä nyssäköitä on eteisen kaapissa. :D Pitäis kai käydä kaupungin infossa kysymässä, missä hiivatissa se nykyään on. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vie johonkin sun alueen kirpputorille, ns "täyspalveluun". Jossa tehdään kaikki sun puolesta, kuittaat vähä n alle 50% tuotosta. Itse vein 3 ikeasäkillistä ja sain n. 250e. Olin tyytyväinen, ei tarvinnut tehdä mitään työtä.

Näitä oon miettinyt joskus. Ongelma oli ennen siinä - ja kyllä vieläkin vähän - kun ajattelin sitä rahasummaa, minkä olin itse niihin laittanut ja miten vähän saa itse ja en raaskinut lähettää, koska ajattelin "kyllä mä ne itse myyn" ja mukamas "saan itse kaikki tulotkin". No, en kyllä tunnu saavan tälläkään menolla :D enkä tiedä, tuleeko sitä päivää ikinä, ettäkö saisin oikeasti myytyä.

Lisäksi mulla on sellainen hölmö syytetyksi tulemisen pelko, mikä juontaa lapsuudenperheeni jäsenten törttöilyistä ja pakko-oireisesta häiriöstäni varmastikin, ja siis tuli kerran mieleen, kun yhtä fb-juttua luin, että mitä jos joku alkaa syyttää mua ja väittää saaneensa jotain huonoa tavaraa tai jotain. :D Jotkut kun tekee rikosilmoituksia tosi äkkiä ja helposti, kun ei ole saaneet tavaraa tai maksua tms. Tietty huijareitakin varmasti on paljon ja oikein, kun niitä yritetään saada vastuuseen, mutta nyt tuli pelko itellekin, että uskaltaako tässä mitään edes myydä. Nyt vielä kaiken huipuksi kun puhuin miehellekin näistä kerran ja hän kävi tänään lapsen kans pesemässä yhden vanhan polkupyörän, jos sen laittaisi myyntiin. Oli pessyt, kuvannut ja tulivat sisälle. Kertoi, että häntäkin oli nyt alkanut mietityttään, mitä jos joku syyttää tuossa pyörässä olevan jotain vikaa. :D Tää alkoi jo melkein naurattaan, jos ei melkein itkettäis. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitat noin pitkästi?

Hyvä kysymys :D ja tätä olen itsekin tuskaillut, etenkin kun on tullut muiltakin palautetta. Myös töissä. :´-(

Ehkä johtuu monesta asiasta. Mieli juoksee lujaa, ja sormet hakkaa perässä. Olen aika erakoitunut eikä ole läheisiä, paitsi mies ja lapsi. Ei ole siis sellaista kenelle puhua. Vaikka olen töissä asiakaspalvelussa ja sitä kautta sosiaalisuutta löytyy. Taustalla burnoutia ja niitä sairauksia. Aivot ei ehkä ole ihan kuosissaan... Kirjoitus sen mukaista sitten?

Sivut