Korkeakoulutettuksi itseäsi kutsuva..
Mikä on koulutuksesi?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Millaisissa keskusteluyhteyksissä sanotte esimerkiksi "olen korkeakoulutettu"? En usko itse koskaan sanoneeni noin.
Tuppaan sanomaan lakonisesti "vähän lisemmin koulutettu sähköarska", siinähän sitten aprikoivat mitä oikeasti sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisissa keskusteluyhteyksissä sanotte esimerkiksi "olen korkeakoulutettu"? En usko itse koskaan sanoneeni noin.
Tuppaan sanomaan lakonisesti "vähän lisemmin koulutettu sähköarska", siinähän sitten aprikoivat mitä oikeasti sanoin.
Oletko Savosta?
Itse hitaana hämäläisenä vain kerron sen tutkintoni, jos joku kysyy koulutusta tai se on muuten relevanttia. Termiä "korkeakoulutettu" olen tuskin koskaan käyttänyt itsestäni. Miksi käyttää jotain ylimalkaista ja epämääräistä termiä, kun voi sanoa asian myös täsmällisesti suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutetuksi itseään kutsuva on lähes aina ja kaikissa tilanteissa ammattisurkeasta. Akateemiset sitten kutsuvat itseään akateemiseksi kuten kutsua kuuluu.
Nimenomaan, ja akateemisen tittelin korostaminen korostuu tilanteissa joissa kokoontuu akateemiset mitalein, pinssein ja tutkintopäähinen varustettuina puhumaan kirjakieltä käsiä heilutellen.
Suomen työvoimapula on siksi akuutti edelleen kun on liian vähän kortistossa akateemisia jotka osaa minkä ammatin vain jos nöyrtyvät huonolla palkalla paikalle tulemaan töihin. Taivaan kiitos että itäblokin maan multiosaajat tekevät nyt töitä joihin ei Suomesta saatu kotimaisia ammattilaisia. Onhan se eri kiva herätä vasta siinä yhdeksän jälkeen aamulla, juoda pitkät kahvit, tarkastaa pörssi, sitten lähteä kierrokselle kantapaikoille ja katsoa miten päivä kehkeytyy eteenpäin. Ei se työttömyys ole pelkkää lusimista.
LeHi