Korkeakoulutettuksi itseäsi kutsuva..
Mikä on koulutuksesi?
Kommentit (45)
Millaisissa keskusteluyhteyksissä sanotte esimerkiksi "olen korkeakoulutettu"? En usko itse koskaan sanoneeni noin.
Ainoat, jotka on puhuneet olevansa korkeakoulutettuja tutuistani on sairaanhoitajia :D (ei kaikki sairaanhoitajat, osa) kai on heille tärkeää tehdä pesäeroa lähihoitajiin, joo ymmärtänen. Tuntemani muut korkeakoulutetut ei erikseen mainitse korkeakoulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Millaisissa keskusteluyhteyksissä sanotte esimerkiksi "olen korkeakoulutettu"? En usko itse koskaan sanoneeni noin.
Esimerkiksi palstalla pariutumiseen liittyen tasoa kuvaamaan, tyyliin olen hyvännäköinen ja korkeakoulutettu, miksi en löydä naista/miestä?
Korkeakoulutetuksi itseään kutsuva on lähes aina ja kaikissa tilanteissa ammattisurkeasta. Akateemiset sitten kutsuvat itseään akateemiseksi kuten kutsua kuuluu.
Kutsun itseäni hyvin koulutetuksi. Olen suorittanut lukion, yliopistossa kandin tutkinnon, amk-tutkinnon sekä amistutkinnon. Seuraavaksi ajattelin suorittaa jotain avoimen yliopiston kursseja huvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutetuksi itseään kutsuva on lähes aina ja kaikissa tilanteissa ammattisurkeasta. Akateemiset sitten kutsuvat itseään akateemiseksi kuten kutsua kuuluu.
Mulle tulee akateemisesta mieleen ennemminkin väh. tohtori ja akateemisella uralla. Itse olen KTM yksityisessä yrityksessä ja mieluummin sanoisin korkeakoulutettu kuin akateeminen, vaikka molemmat varmaan ok vain maisteriltakin.
Olen filosofian tohtori, mutta harvemmin tulee kutsuttua itseä korkeakoulutetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin näin.
Lääketiteen lisensiaatti. Laillistettu lääkäri ja erikoislääkäri, ylemmän erityistason perhepsykoterapeutti ja yksilöpsykoterapeutti sekä joogaopettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee akateemisesta mieleen ennemminkin väh. tohtori ja akateemisella uralla. Itse olen KTM yksityisessä yrityksessä ja mieluummin sanoisin korkeakoulutettu kuin akateeminen, vaikka molemmat varmaan ok vain maisteriltakin.
Niin minullekin. Olen tuplamaisteri. Korkeakoulutettu tuo mieleen amkin. Maisterit ovat väliinputojia.
FM