Tarvitsen apua. Miten tällaisesta selviää?
Olen yli vuoden ajan tapaillut yhtä miestä. Kävi selväksi aika alussa että pariskuntaa meistä ei tule, mutta tultiin muuten tosi hyvin juttuun ja harrastettiin usein myös seksiä. Juteltiin syvällisiä ja vaikeitakin asioita ja koen että tyypistä tuli mulle läheinen.
Kun kauan sitten käytiin keskustelua suhteen tilasta ja kävi ilmi että pariskuntaa meistä ei tule, molemmat oli silleen että toivottavasti voidaan pysyä kavereina vaikka toinen seurustelisi ja puhuttiin kuinka helppoa toisen kanssa on olla. Tapailu jatkui ja seksikin pysyi mukana kuvioissa.
Nyt mies kuulemma tapaillut jotain muuta. Ja kuitenkin ehdotti mulle keskiviikkona saunomista eli seksiä, vaikka on tapaillut jotain muuta. Toi päivä ei käynyt mulle. Myöhemmin huomasin että mies oli poistanut mun numeron yhteystiedoistaan ton keskustelun jälkeen.
Vastasi sitten että on kuulemma tapaillut jotain muuta nyt vakavasti ja oli ehdottanut mulle seksiä keskiviikkona koska huvitti. Ja pamautti että ei ajattele mua ystävänä vaan satunnaisena seksinä. Otin puheeksi kaikki meidän syvälliset keskustelut ja illanvietot ja sanoin ajatelleen häntä mun ystävänä. Se vastasi Olen huomannut sen, minä en (eli ei ajattele mua ystävänä).
Mä olen aivan shokissa. Hän oli mulle oikeasti yksi läheisimmistä ihmisistä, nähtiin viikottain ja hän itse aiemmin sanoi että toivoo että voidaan pysyä kavereina vaikka toinen alkaisi seurustella. Nyt käänsi takkinsa. Miten tästä selviää?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän naiivi olet, jos kuvittelet, että naiset ja miehet voivat olla aidosti ystäviä ja että ystävyyteen kuuluu satunnainen seksi.
Älä enää usko liberaaleja valheita miesten ja naisten samanlaisuudesta. Tyttökaverit on "syvällisiä" keskusteluita varten, seksikumppanit on erikseen. Ja ehkei kannata panna ilman sitoumusta, kun seksi aiheuttaa naisilla kiintymystä ja sitten tuntuu pahalta, kun mies halusikin vain pitää hauskaa ja itse halusit parisuhteen.
Syyllistät apta etkä miestä joka on tässä valehdellut ja kääntänyt takkinsa?
Kyllähän mieli voi muuttua.
Tottakai sydän särkyy, mieli masentuu, jos on toiselle halunnut olla hyvä ystävä ja kohdellut häntä loppuun asti kauniisti. On todella väärin, miten mies sinua nyt kohtelee. Kun et muutenkaan ole hänestä muuta odottanut kuin ystävyyttä.
On siksi tylsä sanoa sinulle, että olet ollut mieheen nähden melko alisteisessa asemassa. Se ei tarkoita, että mies tietoisesti alistaa sinua, mutta olet antanut hänen päättää teidän ystävyydestä ja millaisia ystäviä olette. Kuten jo on selvää eivät ystävät käyttäydy niin kuin mieskaverisi käyttäytyy nyt sinua kohtaan. Hän on ajattelematon ja kovin kovin lapsellinen.
Jos koet olevasi shokissa se kertoo ehkä eniten sinisilmäisyydestäsi. Mikä sinut sai uskomaan miehen ystävyyteen niin sokeasti? Halusitko hänen ystävyyttään niin kiihkeästi, ettet halunnut nähdä millainen hän oikeasti on?Sellaistakin sattuu.
Nyt nuolet haavasi, haistatat miehelle pitkät ja muistat, että sinun tyyppisen ihmisen ystävyydestä miehen pitäisi itkeä ilosta ja kiitollisuudesta. Löydät parempaankin seuraan, jos otat tästä kokemuksesta opiksesi
näkijä kirjoitti:
Tottakai sydän särkyy, mieli masentuu, jos on toiselle halunnut olla hyvä ystävä ja kohdellut häntä loppuun asti kauniisti. On todella väärin, miten mies sinua nyt kohtelee. Kun et muutenkaan ole hänestä muuta odottanut kuin ystävyyttä.
On siksi tylsä sanoa sinulle, että olet ollut mieheen nähden melko alisteisessa asemassa. Se ei tarkoita, että mies tietoisesti alistaa sinua, mutta olet antanut hänen päättää teidän ystävyydestä ja millaisia ystäviä olette. Kuten jo on selvää eivät ystävät käyttäydy niin kuin mieskaverisi käyttäytyy nyt sinua kohtaan. Hän on ajattelematon ja kovin kovin lapsellinen.
Jos koet olevasi shokissa se kertoo ehkä eniten sinisilmäisyydestäsi. Mikä sinut sai uskomaan miehen ystävyyteen niin sokeasti? Halusitko hänen ystävyyttään niin kiihkeästi, ettet halunnut nähdä millainen hän oikeasti on?Sellaistakin sattuu.
Nyt nuolet haavasi, haistatat miehelle pitkät ja muistat, että sinun tyyppisen ihmisen ystävyydestä miehen pitäisi itkeä ilosta ja kiitollisuudesta. Löydät parempaankin seuraan, jos otat tästä kokemuksesta opiksesi
Saattaapi olla tai saattaapi olla ettei.
Voi myös olla, että mies on kut repäissyt itsensä irti "apn alistuksesta" koska ei voinut saada aptä tyttöystävää eikä enää halunnut olla "vain pano-ystävä" . Mehän emme asianlaitaa tiedä.
Mutta nainen ei todellakaan aika ole automaattisesti mikään uhri.
Kuinka kauan ap aikoi hengailla tyypin kanssa jos kerran molemmat olivat sitä mieltä, ettei heistä paria tule? En oikein ymmärrä turhaa ajankulutusta jos ap kerran etsii itselleen oikeaa parisuhdetta. Ystäviä miehen kanssa, siis täh ? Paneskelua ei ystävien kanssa passaa ollenkaan, miehelle kelpasi tietysti ap:n naivi ajattelutapa ja nyt löytyi sitten parempi tai ehkä mies on sellainen kukasta kukkaan porhaltava, pitkästyy yhteen ja etsii toisen panokaverin. Tuollaisen tyypin perään on turha murehtia minuuttiakaan.
Täällä toinen naiivi. Peräti 3 kertaa tein saman virheen. Luulin että miehet olivat ystäviäni, koska kaikki olivat minulle tärkeitä. Heille tärkeintä oli vain seksi.
Mulle on käynyt tämä sama. Meillä oli kaveripiiri, aika tiiviskin, jossa oli sekä miehiä että naisia. Yhden kaverin kanssa ajauduin ja käytän sanaa ajauduin, sillä se oli semmoista, ei siinä mitään varsinaisia päätöksiä tehty, harrastamaan seksiä aina joskus. Puhuttiin, että tämä on vain tämmöinen juttu, oltiin molemmat aika yksinäisiä ja todella hyviä kavereita, niin miksi emme voisi toisiamme lohduttaa läheisyydellä ja seksiä. Sovittiin selkeästi, että jos jompi kumpi tapaa toisen, lopetamme tietenkin ja jatkamme kavereina.
Kyllä mullekin oli shokki, kun mies alettuaan seurustella katkaisi kaikki välit. Ihan kaikki, lähetti vain yhden tekstarin, että enää ei pidetä yhteyttä. Menetin siinä muitakin kavereita, koska heidänhän oli pakko valita, koska emme voineet enää samoissa juhlissa esim. olla.
Tarinan opetus: siinä nähtiin, kuka todella oli ystäväni. Toinen opetus oli, että kolmansilla on aina sanottavaa. Eli ilmeisesti miehen naisystävä ei halunnut miehensä ex-panokaveria samoihin seuroihin. Tavallaan voin ymmärtää tämän, mutta toisaalta en. Kolmas opetus oli, että tosiaan, panemisia en kaveruuteen sotke, en, vaikka mies miten lupaisi, että ne eivät vaikuta kaveruuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan ap aikoi hengailla tyypin kanssa jos kerran molemmat olivat sitä mieltä, ettei heistä paria tule? En oikein ymmärrä turhaa ajankulutusta jos ap kerran etsii itselleen oikeaa parisuhdetta. Ystäviä miehen kanssa, siis täh ? Paneskelua ei ystävien kanssa passaa ollenkaan, miehelle kelpasi tietysti ap:n naivi ajattelutapa ja nyt löytyi sitten parempi tai ehkä mies on sellainen kukasta kukkaan porhaltava, pitkästyy yhteen ja etsii toisen panokaverin. Tuollaisen tyypin perään on turha murehtia minuuttiakaan.
Missä kohtaa ap on sanonut hakevansa parisuhdetta? Ei missään. Että on joillekin vaikea ymmärtää, että se ei todellakaan ole jokaisen naisen päämäärä, jota kohden mennään aikaa hukkaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen naiivi. Peräti 3 kertaa tein saman virheen. Luulin että miehet olivat ystäviäni, koska kaikki olivat minulle tärkeitä. Heille tärkeintä oli vain seksi.
Ei käynyt itselle, mutta hyvälle ystävälle. Hänellä oli kaveripiirissä sama käsitys, että voisi pitää hauskaa ja saada rentoa seksiä, mutta totuus paljastui, kun miehet alkoivat seurustella. Hänelle suoraan sanottiin, että sun aika poistua bileistä takavasemmalle, siis käskettiin pois, kun tyttöystävät tulevat paikalle. Kehdattiin siis juhlia etkoja ja käskeä veks varsinaisesti juhlista. Mä + mun mies lähdettiin hänen kanssaan samalla oven avauksella, luonnollisesti, enkä ole kunnolla edes moikannut noita "kavereita" sen jälkeen.
Valitettavasti maailma on vielä aika kaksinaismoralistinen. Näiden miesten tyttöystävät syyttelivät tuota naista helpoksi ja ties miksi, ei tietenkään suinkaan omia kultsipuppeleitaan. Sen vuoksi itse olen aina pitänyt kaverimiehet hyvän käsivarren päässä, en sekasauno tms. yhtään mitään, koska ikävä kyllä, iso osa miehistä on tuolla tavalla kuspäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa ap on sanonut hakevansa parisuhdetta? Ei missään. Että on joillekin vaikea ymmärtää, että se ei todellakaan ole jokaisen naisen päämäärä, jota kohden mennään aikaa hukkaamatta.
Eikö silti ole Ok, että mies halusi itselleen parisuhteen?
Kiinnostaisi tietää MIKSI mies ja ap eivät voineet olla parisuhteessa? Mikä ihme voi olla syynä moiseen, en vain tajua, jos kerran viihtyvät toistensa seurassa, keskustelu on syvällistä ja seksikin toimii???
Toisella "väärä yhteiskuntaluokka" (haloo, nyt tänne 2000-luvulle sieltä keskiajalta!)
Ikäero? (Haloo, et kai oikeasti kuvitellut, että jos ikä on toiselle teistä este, "ystävyys" voisi olla muuta kuin hyväksikäyttöä??)
Olette sukulaisia (no niin, silloin täytyy vain malttaa pitää pöksyt jalassa!!)
Joten AP, MIKSI oli selvää, ettei teistä voinut tulla pari???
Onnittelut, miten meni noin niinkun omasta mielestä :D
Vierailija kirjoitti:
Mies, ystävyys ja seksi: ei toimi. Mun ainoat miespuoliset ystävät on niitä, kenen kanssa ei ole ollut hitustakaan seksiä, vaan ollaan tykätty toistemme seurasta ilmankin. Jokainen, jonka kanssa oli seksiä on jäänyt matkan varrelle, eikä olla edes kuultu toisistamme sen koommin. Aika selkeä jako.
Aloittajan pettymyksen ymmärrän, mutta mahdottomia kuvittelin alunperinkin.
Varmaan olet nyt pettynyt, kun hän ei ollutkaan ystäväsi. Kuitenkin sinun olisi syytä olla vain iloinen, kun moinen epämääräinen hölynpölysuhde (ystävyyttä, satunnaista seksiä, seurustelusuhteita muiden kanssa) jää pois elämästäsi.
Ei hän ollut ystävyytesikään arvoinen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mies ilmeisesti kyllä taisi olla rehellinen - aphän TIESI ettei heistä voinut tulla paria. ?
Naiivia on kuvitella, että pano ystävän kanssa on Ok (ja se olisi myös Ok niille tuleville kummankin parisuhde-ihmisille. )
Ja mehän emme tiedä miksi mies olisi halunnut nähdä apn: viimeinen sauna ja seksi vaiko "kuule meillä on puhuttavaa" -asiaa?