Lattialle niistäminen. Mitä mieltä?
Tiedättekö ihmisiä, jotka tekevät niin? Minä valitettavasti tiedän.
Miten ihmeessä sellaiseen voisi puuttua?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sepä vasta nostaisi asuntojen arvoja, kun näyttöihin tulevat näkisivät kyltin... ap
Näkevät, että täällä pidetään huolta siisteydestä ja käytöstavoista.
Eikös tuollaisia kylttejä ollut joskus 50-luvulla.
Siis asunnossa sisällä? En ole ikinä törmännyt tuollaiseen. Joskus aikanaan teininä kun oltiin autoja rassaamassa, niin yksi kaveri harrasti tuota. Siellä se nyt melkein vielä meni, mutta oli se nyt aika ällöttävä tapa.
Hyi että, en ole onneksi nähnyt kenenkään noin tekevän. Todella todella ällöttävää.
Jos tiedät missä asunnossa lattian räkääjä ällötys asuu niin laita kumihanskat käteen, katse muualle ja johonkin nuhruiseen vessapaperiin pyyhkäiset räät. Sitten postiluukusta sisään. Jos ei toimi niin vie kakkakikkare postiluukun alle haisemaan, sinullakin oikeus lattiaa kuorruttaa. Ehkä äijä tajuaa viestin, oletan että mies koska yleensä vain he voivat olla noin ällöjä.
Vierailija kirjoitti:
Siis asunnossa sisällä? En ole ikinä törmännyt tuollaiseen. Joskus aikanaan teininä kun oltiin autoja rassaamassa, niin yksi kaveri harrasti tuota. Siellä se nyt melkein vielä meni, mutta oli se nyt aika ällöttävä tapa.
Kyseessä kerrostalon vanha miesasukas, jonka olen nähnyt niistävän lattialla alarapussa ja hississä monta kertaa, ja sen lisäksi pihapiirissä maahan monta kertaa. Se on hänellä selvästi tapa.
Ajatelkaa nyt, alarapussakin on matot, joita vaihdetaan jonkun mattofirman toimesta säännöllisesti puhtaisiin. Ja tämä ukko räkki niihin. Hississä taas olen nähnyt hänen jäljiltään kaksi kertaa myös märän läntin sen jälkeen, kun olen kuullut niistoäänen juuri sulkeutuneen hissinoven läpi.
Että tällaista. ap
Minä kun luulin että diakonissat ja terveyssisaret hävitti moiset tavat Suomesta jo 1800- ja 1900-lukujen taitteessa valistuksellaan. No ilmeisesti barbaariset tavat ovat jostain syystä tehneet paluun.
Vierailija kirjoitti:
Minä kun luulin että diakonissat ja terveyssisaret hävitti moiset tavat Suomesta jo 1800- ja 1900-lukujen taitteessa valistuksellaan. No ilmeisesti barbaariset tavat ovat jostain syystä tehneet paluun.
Niinpä. Ukko on noin 80-vuotias. Vanha, mutta ei sentään niin vanha! ap
Joo isä-vainaa, vanha sotainvalidi, kertoi että hänen nuoruudessaan oli juna-asemilla ollut kyltti "Spotta ej på gålvet" ja samma på finska!
Vierailija kirjoitti:
Joo isä-vainaa, vanha sotainvalidi, kertoi että hänen nuoruudessaan oli juna-asemilla ollut kyltti "Spotta ej på gålvet" ja samma på finska!
Ilmeisesti tämä neuvo ei ole tavoittanut talomme vanhaa ukkoa, jos hän on syntynyt vasta 40-luvun alussa. ap
Vierailija kirjoitti:
Oletteko niin onnekkaita, että ette ole törmänneet tällaisiin ihmisiin?
Vaikea tilanne, koska asiasta huomauttaminen loukkaisi häntä sydänjuuriaan myöten, vaikka asia jota hän tekee, on sanomattoman törkeää.
Jos joku on noin jurpo ja törkeä, niin voi sanoa suoraan, että se on epähygieenistä ja törkeää. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne, koska asiasta huomauttaminen loukkaisi häntä sydänjuuriaan myöten, vaikka asia jota hän tekee, on sanomattoman törkeää.
Antaisin heti nenäliinapaketin käteen ja kysyisin tiedätkö mitä näillä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on noin jurpo ja törkeä, niin voi sanoa suoraan, että se on epähygieenistä ja törkeää. Piste.
Siinä on vain se mahdollisuus, että noin vanha ukko ei enää tapojaan muuta. Silloin tulos hänelle sanomisesta on se, että hän loukkaantuu pahasti ja hänelle tulee paha mieli, ja sen lisäksi naapurisopu on mennyttä. Ja lattialle niistäminen jatkuu. ap
Mietin esim. taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle sanomista, mutta entä jos asia on hänestä vähäpätöinen ja leimaudun pahanpuhujaksi? ap
Ai kamala. En oikeasti olisi osannut kuvitella, että joku voi tehdä noin. Kadullekin niistäminen on inhottavan näköistä.
Täytyy tuohon puuttua. Ei voi katsoa sormien läpi. Kenkien, koirien, lasten mukana basiliskot tulevat kaikkien kotiin.