Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kokeilleet metsäkylpyä?

Vierailija
23.06.2022 |

Valitettavasti tänä päivänä ilmeisesti ihmisten henkinen pahoinvointi on lisääntynyt (ja maalaisjärki vähentynyt) kun kaiken maailman metsäkylpy-yrittäjät kiskovat rahaa siitä että vievät ihmisiä seisomaan ringissä metsään.
Ymmärrän toki sen että metsässä kävely rentouttaa ja vähentää stressiä.
Mutta kaikenlaisen hölynpölyn selittäminen siihen päälle ja rahan ottaminen tuntuu naurettavalta. Että puilla on henki, niihin saa yhteyden ja ne auttavat sinua.

No, kaippa se on sama kuin se että jotkut käyvät varta vasten rakennetussa talossa pyytämässä apua ja mielenrauhaa ukkelilta joka kuoli 2000 vuotta sitten.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta nuorempana tuli käytyä tyttölöiden kanssa metsässä uimassa. Olihan se rentouttavaa.

Vierailija
2/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se kai on mistä sen mielenrauhansa repii jos ei edes vahingoita muita. Moni keskittyy paremmin, kun maksaa itsensä kipeäksi siitä että pääsee keskittymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pääasiassa vain metsässä, mutta se ei paranna mielenterveyttäni. Se puolestaan parantaa, ettei minun metsässä ollessani tarvitse keskittyä typeriin ja huonotapaisiin ihmisiin. 

Vierailija
5/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-pohjalaisessa rämeenlaitarisukossa alasti seisominen onkin elämys vailla vertaa.

Hyttysiä tulee kimppuun miljoona!

Vierailija
6/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä metsä alkaa tontin rajalta, mutta ei tuo minun mielenterveyteeni ole vaikuttanut. Yhtä hullu olen ollut aina.

Vierailija
7/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö siellä metsässä olla alasti? No sitten menee kyllä vähän vaikeaksi ... mutta onhan vielä thermacellit käytössä.

Vierailija
8/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei välttämättä ole pelkkää metsässä kävelyä tai seisomista vaan siihen voi sisältyä erilaisia ohjattuja harjoitteita. Monet haluavat maksaa siitä että saavat olla ohjatussa ryhmässä. Ei siinä mitään pahaa ole.

Vierailija
10/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää sammaleeseen niin kuin Tommola uutisten kevennyksessä: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paa-sammaleeseen-terveyden-nimissa-…

Eikö nuo pelkää myyräkuumetta?

Vierailija
11/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat stressitasot nousisivat siitä muiden ihmisten läsnäolosta, joten menisi hukkaan omalla kohdalla. Tykkään kyllä muuten olla metsässä, silloin kun siellä ei ole liikaa hyttysiä. Pääkaupunkiseudulla keskuspuistossa voi aika rauhassa kulkea, kun poikkeaa vähän syrjemmälle metsään eikä hyttyset ole koskaan haitanneet. 

Vierailija
12/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin takapihalla on lasten uima-allas. Siinä olen kylpenyt. On siinä pari puuta lähellä ja puska.

Vierailija
13/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää ihan kävely ja istuskelu luonnossa. Voin retkeillä ja vaelluksellakin olen käynyt. Joskus halaan puita.

Vierailija
14/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-pohjalaisessa rämeenlaitarisukossa alasti seisominen onkin elämys vailla vertaa.

Hyttysiä tulee kimppuun miljoona!

Suomalaista kärsimiskulttuuria. Jokin hämärä pakko päästä mökille, leirintäalueelle tai ihan villilään telttailemaan. Itikoita on viimeistään yöllä miljoonia. Yöttömän yön ansiosta näet itsesi syömisen paremmin. 

Tässä kohtaa alkaa ymmärtää päihteiden tarpeellisuuden. 

Huh onneksi olen jo vanha käpy ja voin viettää juhannuksen kotona ja/tai kaupungilla. Terdellä saatan käydä mutta muuten rötvään ihan piip rennosti kotona.

M.51

Vierailija
15/15 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan