Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhannukseen menee karmeasti rahaa

Vierailija
22.06.2022 |

Mitä hyvää, vähän juhlavampaa ruokaa, voisi tehdä ilman, että menee satoja euroja?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön pottuja, silliä, voita, hiillosmakkaraa ja kaalisalaattia. Leivon korvapuusteja. Löysin tänään superhalpaa lonkeroa kaupasta, sitä sitten illalla. Ei tule kalliiksi.

Vierailija
22/66 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia perunoita, kananmunakastiketta, makkaraa ja salaattia. Ja joku tuolla mainitsikin jo itse tehdyn raparperipiirakan, sille kaveriksi vaniljakastiketta tai -jäätelöä. Vihta vielä saunaan ja siinä se, ei sitä juhannuksena sen kummempaa hienostelua kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hiton kuluista puhutte? Jos jouluun nyt laittaa kalliita joululahjoja, se on eri juttu, muttei meillä ainakaan mitää juhannuslahjoja ole. Mun alkoholijuomat juhannuksen viikonlopuksi (3 päivää) on miehen kanssa yhdessä yksi 3 litran viinipaketti. Enempää en alkoholia nauti, se on jo puoli litraa per ilta per pää ja umpihumalassa en halua olla. Mies ostaa mukaan vielä kokonaista 6 oliutta mutta sekin on pieni kulu, 2 pientä putelia per pää.

Ruuat on tavallisia, mitä nyt joku loimulohi on ekstraa. Meillä on mökki yhteisellä isolla tontilla appiporukan ja mieheni kahden sisaruksen kanssa (joilla siis omat mökit). Jokainen huolehtii lapsistaan ja juomistaan ja ruuistaan ja vieraistaan. Jos minä teen ison perunasalaatin, yhteiseen isoon juhannusaaton iltaan, ja mieheni tekee wrappejä, saamme pöydästä muita salaatteja ja yrttipatonkia ja tomaatteja ja jälkiruokaa. Ja ne loimulohet jotka on yhdessä maksetut.

Aina meillä on ollut juhannusvieraita, ihan kaiken ikäisiä, eikä koskaan pummeja, eli tuovat tuliaiset tullessaan.

Vierailija
24/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHAN SAMA KUIN MENISI MUUTOINKIN

Vierailija
25/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin helvetiin te mälläätte rahaa Juhannuksena?

Vierailija
26/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusia perunoita, kananmunakastiketta, makkaraa ja salaattia. Ja joku tuolla mainitsikin jo itse tehdyn raparperipiirakan, sille kaveriksi vaniljakastiketta tai -jäätelöä. Vihta vielä saunaan ja siinä se, ei sitä juhannuksena sen kummempaa hienostelua kaipaa.

ei köyhällä ole saunaa. Älkää lesotko saunajutuilla, kiitos.

Vierailija
27/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisestikin voi viettää juhannuksen!

uudet perunat ja silli

makkara

etikkakurkut

pulla/muu herkku ale 30%-60% tai tekee itse

kaalisalaatti

yht n. 10e

Vierailija
28/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edullisestikin voi viettää juhannuksen!

uudet perunat ja silli

makkara

etikkakurkut

pulla/muu herkku ale 30%-60% tai tekee itse

kaalisalaatti

yht n. 10e

+kahvi, tee, mehu, vesi, limsa

Vierailija
29/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FRETTIPAISTI

Oletpa typerä, ei edes paskavitsi!

Vierailija
30/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannus on juhlista oikeastaan ainoa, jota en ole koskaan ymmärtänyt. Se on jotenkin tekemällä tehty. Syödään normaalia hyvää kesäruokaa. Järven lähellä ollaan. Mitäpä muuta. Ei maksa ihmeitä. Oikeastaan vähemmän kuin normisti. Juhannuksena syödään kotioloissa. Muuten tulee käytyä usein ravintolassa syömässä.

Samalla tavalla sillä on kristillinen merkitys kuin joulullakin.

Vierailija
31/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IHAN SAMA KUIN MENISI MUUTOINKIN

Nyt jo olet täällä huutämassa!'

Vierailija
32/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen hain kaikki ruuat. Jäätelöä on pakastimessa, joten sitä en ostanut. Lasku 112 euroa. Grillataan omalla pihalla. Uusia perunoita, grillimakkaroita, silliä, vihanneksia, salaattia, feta-juustoa, siikafileitä, kanafileitä, perunasalaattia, valkosipuliperunoita, maitoa vichyä, limua, vaahtokarkkeja. Mansikoita (tuoreita), sitruunakakku. Viiniä on varastossa. Jos joku haluaa, tarjotaan yksi lasillinen.

Vierailija
33/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole juhannus töissä; saat rahaa.

Aika masentavaa että ihmiset on juhannuksen ja joulun töissä. Ymmärtäähän sen että joillain aloilla pakko, mutta itse välttelen juhannuksena kaikkien palveluiden käyttöä. Nämä ajat ovat mielestäni rauhottmusta ja lepoa varten.

Ai! Siis sairaalat kiinni, paloasemat kiinni, putkat kiinni, poliisi kiinni, kirkot kiinni,huoltoasemat kiinni, vanhusten palvelutalot kiinni, ravintolat kiinni...ei maailma sun navan ympärillä pyöri!

JA mikä juhannus on sen kummempi kuin muutkaan päivät, aina voi rauhoittua, itestä se on kiinni!

Vierailija
34/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole, pakanajuhlasta alkunsa saanut!

"Juhannus on valon ja keskikesän juhla, jota vietetään kesäkuussa kesäpäivänseisauksen tienoilla.[1][2] Suomessa juhannus on yöttömän yön juhla[3], kun pohjoisen napapiirin pohjoispuolella aurinko ei laske lainkaan kesäpäivänseisauksena.[4] Suomessa juhannus on myös virallinen liputuspäivä, jolloin liputetaan koko juhannusyön ajan.[5]

Suomessa, Ruotsissa ja Baltian maissa juhannus on ollut alun perin muinaisuskontoon liittyvä juhla. Monet kristilliset kirkkokunnat viettävät juhannusta Johannes Kastajan syntymäpäivänä, mistä tulee nimi juhannus. Joissakin murteissa juhannusta kutsutaan mittumaariksi (ruots. midsommar, keskikesä).[6]"

Vierailija
35/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika masentavaa että ihmiset on juhannuksen ja joulun töissä. Ymmärtäähän sen että joillain aloilla pakko, mutta itse välttelen juhannuksena kaikkien palveluiden käyttöä. Nämä ajat ovat mielestäni rauhottmusta ja lepoa varten.

Toivotaan, että säilytät kukoistavan terveytesi myös vuotuisten juhlapyhien aikana.

Vierailija
36/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä saksalaista oksennusmarinoitua kassleria 5,90kg. Näitä kun tarjoaa vieraille niin tulevina Jusseina saa olla ihan rauhassa. Kuka noita oikeasti ostaa, tuli huono olo jo pelkästä tv mainoksesta ja en todellakaan ole kasvissyöjä..

Vierailija
37/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhannus on juhlista oikeastaan ainoa, jota en ole koskaan ymmärtänyt. Se on jotenkin tekemällä tehty. Syödään normaalia hyvää kesäruokaa. Järven lähellä ollaan. Mitäpä muuta. Ei maksa ihmeitä. Oikeastaan vähemmän kuin normisti. Juhannuksena syödään kotioloissa. Muuten tulee käytyä usein ravintolassa syömässä.

Aivan. Samalla tavalla vietetään muinaisten vuotuisjuhlien aikaan. Uskonnollisena juhlana on juhannuksestakin tehty sisällöltään ikään kuin säädyllisempi.

- Minutkin on kuulemma tehty juhannuksena, hedelmällisyyden juhlayönä, paljasti edesmennyt isäni. Tosin en olisi halunnut ihan niin tarkasti tietää kuin kertoi.

Vierailija
38/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen hain kaikki ruuat. Jäätelöä on pakastimessa, joten sitä en ostanut. Lasku 112 euroa. Grillataan omalla pihalla. Uusia perunoita, grillimakkaroita, silliä, vihanneksia, salaattia, feta-juustoa, siikafileitä, kanafileitä, perunasalaattia, valkosipuliperunoita, maitoa vichyä, limua, vaahtokarkkeja. Mansikoita (tuoreita), sitruunakakku. Viiniä on varastossa. Jos joku haluaa, tarjotaan yksi lasillinen.

Ei huippukallista.

Vierailija
39/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pitopalvelutehtävissä juhannuksen? Ja vielä rahattomana? Miksi olet asettanut itsesi johonkin huushollihommiin juhannuksena, jos sinulla ei ole edes kunnolla varaa siihen? Miksi hyysäät? Haluat tehdä vaikutuksen laittamalla jotain parempaa, vaikka sinua hirvittää, miten kalliiksi se tulisi? Miksi? Jos et halua tai ei ole varaa, niin osta edullista. Makkaraa ym. Mikä ongelma? Yritätkö olla jotain muuta kuin olet? Esität jotain? Hyysäät ja laitat rahasi, että muut sitten ihastelivat, että onpa hyvä emäntä? Tunnetko usein arvottomuutta?

Vierailija
40/66 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minusta yhtään mastentavaa. Olen itsekkin juhannuksen töissä, rauhoitun ja lepäilen sitten vapaapäivinä. Me, joiden on "pakko" olla töissä pyhinä, pidämme huolta että sinä ja läheisesi saatte hoitoa jos jotain sattuu, myös niitä sukusi vanhuksi hoidetaan hoivakodeissa myös näin pyhäpäivisin. Hyvä että välttelet palveluja itse, mutta niin vaan se maailma pyörii, vaikket sinä palveluita tarvitsisikaan juhannus- ym. pyhinä.